A reklámadóval nem tett semmi mást az ország második kétharmados tolvaj bandája, csak azt amit szokott. Leszeletelt egy újabb gazdasági területet magának, ezúttal a média piacán. Mivel túlnyomó többségben ezen a területen már a Fidesz érdekeltségébe tartozó piaci szereplők harsogták a rezsiharc fontosságát a stadionok lelátójáról, részükről kicsit álságosnak hangzik a tiltakozás az adó bevezetése ellen, hiszen a tapasztalatok szerint később biztosan bőségesen lesznek kárpótolva a közösből. Nyomhatják majd tovább az Orbán Viktor jobban teljesít dumát, hamisíthatnak adatokat, takarhatnak ki embereket, nyúlhatnak bele hangsávba. Nekik a sajtószabadság eddig is csak kapcarongy volt, amivel kitömték a tájékozatlan néző orrát, ne érezze annak a politikának a bűzét, ami a páros lábbal tapossa ki belőlük a javaikat, jövőjüket.
Arra mindig nagyon ügyel a pocakos focihuszár bandája, egyszerre csak egy területen csináljon botrányt, és igyekezzen befolyást szerezni magának üzletileg. Még ha fel is háborodik az ilyen tetten a nagy nyilvánosság, mivel közvetlenül nem érinti a saját zsebét, vagy nincs befolyással az életére rossz irányba, egy kicsit felháborodik, szervez pár tiltakozást, aztán a gyors törvény meghozása miatt szépen belenyugszik, és széttárja a kezét:” Ezt választotta az ország, ez van még négy évig, Csak tudnám ki az isten szavazta meg ezt a tolvaj csürhét!”- aztán szépen hazamegy a mindennapok megszokott túlélésébe. Csinálhatta volna másként is az eltelt években, de vagy nem érdekelte, vagy nem érintette, vagy nem ért, rá, vagy nem akarta.
A reklámadó kétségtelenül mélyen érinti az RTL-KLUB csatorna mindennapjait. Szinte rájuk van szabva az adónem, nekik kell a legtöbbet fizetni ebből az újabb sarcból. Még a választás előtt nyilatkozta azt Varga Mihály, hogy nem lesz újabb adóemelés, vagy újabb adófajta, de ez csak olyan megszokott kormánypárti hazugság volt, amiből bőven volt része az elmúlt négy évben a közvéleménynek. És ismét csak kiderült, igaza volt annak aki azt gondolta, az a jó Fideszes aki mer nagyot hazudni, úgyis megússza. Az RTL nem nagyon tetszhetett a kormány egyszemélyű vezetésének. Addig nem is nyúlt hozzá, amíg az csak a szépen úszó felhőkről, meg a legújabb állatkerti fejleményekről számolt be a híradóiban, és műsoraiban. Mikor a csatorna elkezdett a politikával foglalkozni, és bemutatta például annak a hatását, milyen is megélni havi negyvenhétezerből, egy kicsit berágott rá. Meglebegtette már a választás előtt is a reklámadót, de akkor még elég volt ennek a lehetőségnek a felvillantása a csatorna előtt, ettől az mémileg visszafogta az magát. Meg jöttek is a választások, így a kormánynak is érdeke volt, ne nagyon szivárogjon ki más tündérország egyszerű népéhez, csak az, amit a többi általa felügyelt csatorna tár a nézők elé. Az RTL mégiscsak egy országos lefedettségű csatorna, a valóság teljes feltárása sokat ártott volna a közgépesített közpénzlovagoknak. Azt a kis szurkálást el bírta még viselni a kritikához nem szokott lelke Orbán Viktor bandájának, amit a csatorna egyes műsorai okoztak, hiszen a többi csatornán folyó agymosással tudta azt ellensúlyozni. Zavarta a focista lelkét a kis zűr, de a bosszúval várnia kellett a választások utánig. És Orbán Viktor nem az a fajta, aki elfelejtene bármilyen sérelmet is, vagy megtorlatlanul hagyná azt.
És a választás után le is csapott Orbán Viktor az addig egyetlen országos médiára, aki nem volt hozzá eléggé lojális. Szerinte. Gyorsan tökön is rúgta a reklámadóval, aki ettől egyből vérig is sértve érezte magát. Gyorsan ki is kiáltotta magukat az Egyenes Beszéd műsorában Kolosi Péter, az RTL egyik igazgatója sajtószabadság egyetlen harcosának, és úgy látszik a csatorna fel vette a kesztyűt a híradóiban a kormány ellen. Nem mellesleg ezzel növeli a nézettségét, így többet kérhet a reklámokért is. Ez az egész akár szép is lehetne, ha nem veszi a kétharmad célját valójában felismerő néhány civil szervezet, és valóban független hírportál, blogger, honlap zokon az ilyen kijelentést, hiszen ők már négy éve ezt igyekeznek eljuttatni a választópolgárok felé. De sem a politikusok, sem az országos csatornák nem voltak rájuk kíváncsiak, és nem is nagyon jutottak túl az internet szabta határokon. Csak néhány adó foglakozott a valósággal, de nekik ezen a téren korlátozottak voltak a lehetőségeik az ilyen típusú információ eljuttatásban az emberek felé. Ha esetleg akkor is fel vállalta volna ezt a szerepet a mai típusú híradókkal az RTL-KLUB, egészen biztosan másként alakult volna az ország sorsa. A benne élőké mindenképpen.
De nem kell bántani a későn jövő sajtószabadságosokat, biztosan nehéz életük volt a Való Világban. A közvéleményt formálni nem egy kereskedelmi csatorna feladata, nekik szórakoztatni kell, és profitot termelni. Biztosan megtett mindent a csatorna a maga módján a hiteles tájékoztatásért, de ennyire volt lehetősége, akkor ennyit lehetett neki megtenni. Most rá irányul minden figyelem a reklámadóval, így komoly előnyre tehet szert a médiapiacon nézettségben. Ha az ilyen emelkedés mellé még azt is felvállalja, beszámol a miniszterelnök vagyonosodásáról, Lázár János aljas dolgairól, Rogán Antal legújabb lakásáról, sokáig lehet közönség kedvenc. Hiszen akármi is a valós indok, a csatorna egy olyan vállalat, ahol a haszon számít, és azt most megszerezheti. A reklámadót áttolja a kábelszolgáltatókra, azok a lakosságra, és így megvan a Fidesz felé lakosságot nem érintő nem megszorítás adóemelése. Ha van egy csepp esze a csatornának, akkor rájön mennyire kifizetődő a kormány mocskos mutyijait kiteregetni, és mellesleg sok emberhez is eljut a valóság nem kozmetikázott változata. Orbán Viktor meg először számolhatja el magát a bosszúszomja kielégítésében, és visszanyalhat nála a fagyi. Úgyhogy gyors reggeli kedves RTL-KLUB, sok a mocsok amiről tájékoztatni kell. BANDITA.