Mari néni fáradtan kelt fel reggel. Tegnap volt hetven éves, és a párjával Pista bácsival ezt egy kicsit megünnepelték. Nem szokott hozzá a két öreg a dáridóhoz, de nem is nagyon rúgtak ki a hámból. Egy kis csirkelábból főzött pörkölt, magas a vérnyomás, meg nem szabad terhelni a gyomrot éjszakára, némi diétás kútvíz, este egy hosszabb skype beszélgetés a gyerekkel aki Londonban mosogat, és máris késő este volt mire ágyba kerültek. Holnap munka van, lazsálni nem lehet, minden fillérre szükség van a harminc éves devizahitel törlesztéséhez.

Mert nyugdíjba még nem mehetnek, pedig már öt éve letelt a negyvenöt éves munkaviszony mindkettőjüknek.

Viszont a nagy migránsáradat mindent keresztül húzott az életükben. De legalább a soros terv nem sikerült, ezt minden este megköszönik a kormánynak esti áldás formájában. 

Éppen hét éve történt, mikor háború elől menekülő szerencsétlenek jelentek meg az ország határain, és áthaladva azon továbbálltak a szomszéd, fejlett országokba, ahol végül is letelepedtek, vagy visszamentek onnan a hazájukba.

Itthon azért akkor ellenséget csináltak belőlük, és az ellenük való harc jegyében egyre épültek a stadionok, ömlött a pénz a fociba, az egészségügy, meg az oktatás ott rohadt meg ahol volt.

Az országból addig, és azután is áramlott ki a fiatal munkaerő, viszont Mészáros Lőrinc vett Orbán Viktornak egy szigetcsoportot az óceán közepén.

Mari néni már majdnem elment nyugdíjba Pista bácsival, mikor közölték velük, vagy tovább melóznak ahol tudnak, mert még nem kapnak nyugdíjat, de különben az ország erős és büszke.

Mari néni lefőzte a kávét,  mint minden reggel ahogy szokta munkába indulás előtt, és kirakta a gyógyszereiket. Külön a magáét, külön a Pista bácsiét. Az férjének több volt, mert neki az egyensúly zavarára nem találtak magyarázatot, meg orvos sem volt a kórházba, hát felírtak neki erre valami jó drágát. Szédül is az öreg a létrán, nagyobb tüzekhez már nem is viszik ki csak a hatvan év alattiakat a Tűzoltóságnál. Ő addig felsöpri az udvart, a többi hatvan feletti meg továbbképzésen van. Pista bácsi valljuk be, már kissé szenilis ehhez.

Mari néni is indul a munkahelyére, buszra nincs pénze, így tovább tart ameddig kiér Kósa mama sertéstelepére. A reggeli ganajozásról már lemarad, de a takarmányt neki kell betolni talicskán. El is fárad estére rendesen, alig várja hogy hazaérjen, és leüljön a tévé elé megnézni, mekkora fejlődésen ment keresztül az ország, ameddig ők el voltak zárva a hírektől. A közmédia ebben nagyon jó.

BANDITA.

Címkék: orbán kormány Nyugdíj

A bejegyzés trackback címe:

https://banditapolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr6214027918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Desischado 2018.06.06. 23:29:21

Tökéletes írás. Ezt kellene a sok birkának elolvasni, nem orbán hazugságait. Köszi, Bandita! Jó újra hallani felőled!

CM2131 2018.06.07. 21:58:18

@Desischado: Igen, az írás tökéletesen bemutatja a csak a balliberálisok fejében létező alternatív valóságot :)

$pi$ 2018.06.07. 22:00:18

"Holnap munka van, lazsálni nem lehet, minden fillérre szükség van a harminc éves devizahitel törlesztéséhez."

Úgy érted, hogy kértek 70 éves korukban is törlesztendő hitelt és kaptak is? Vagy csak kamu az egész? :D

2018.06.07. 22:04:24

Igy van. A 72 eves nyugdijkorhatart csak a papir kepes elviselni, a valosagban nem mukodik. Egy ilyen koru ember mar sem szellemileg, sem fizikailag nem birja a terhelest es a munkatempot, csak gyotrodes lenne. Arrol nem is beszelve, hogy az egeszsege sem egy husz evese mar ilyenkor.

Azt mar meg sem merem emliteni, hogy ahol mar az 50 ev felettiek is nehezen helyezkednek el (neha hallani arrol, hogy mar a 45 felettieknek sem konnyu munkahelyet talalniuk), hogyan lenne akkor munkaja egy 65-70-72 eves embernek? Ha meg is emelik a korhatart, az is csak egy indok lesz az emberek nyomorba dontesere, hiszen a megromlott egeszsege miatt ugyis elmegy majd az emberke elo-nyugdijba 65-67-70 evesen, ezert csokkentett osszeget fog kapni buntetesbol, es meg szerencses, hiszen volt allasa egy igen magas eletkorig. A kevesbe szerencseseket mar 45-50 korul kivagjak a francba, aztan nezdegeljenek,,hogy mibol lesz kaja az asztalon meg vagy harminc evig, amig meghalnak.

Ja, es meg mielott valaki felveti, hogy tessek szepen takarekoskodni: egy 45 eves embernek, ha meg vagy harminc evig el, akkor kb 60 millio forintja kell legyen a befottes uvegben ahhoz, hogy ne haljon ehen, fizetni tudja a szamlait es idovel a gyogyszereit, muteteit, halapenzt stb, es nagyon szereny eletkorulmenyek kozott eljen. Tegye fel a kezet, aki itt es most ki meri jelenteni, hogy kepes 45 eves koraig ennyi penzt felretenni a jelenlegi fizetesebol!

rozsomák 2018.06.07. 22:22:43

Jó kis ölég szánalmasan primitív írás ez.

Megjegyzem, a nyugdíjasok sokkal többet vesznek ki, mint amennyit beletettek, ez elég egyszerű számítással is igazolható, hogy túl vannak fizetve.
(Vegyük az átlagosan fizetett járulékukat és hogy mennyi időt vannak nyugdíjban, aztán lesz meglepi.. sokkal többet vesznek ki a kasszából, mint amit anno beletettek...)
A nők meg pláne..

martineden 2018.06.07. 22:32:11

,,Mari néni már majdnem elment nyugdíjba Pista bácsival, mikor közölték velük, vagy tovább melóznak ahol tudnak, mert még nem kapnak nyugdíjat, de különben az ország erős és büszke."....nem sajnalom oket.Ezek a mari nenik es pista bacsik tartjak hatalmon a fideszmaffiat.(Tisztelet a kivetlenek)

2018.06.07. 22:32:34

Aham... Szóval 50 év elbaszott nyugdíjpolitikájáért egyedül a patás Orbán a hibás....még véletlenül sem Pista bácsi meg a Mari néni, akik 90 óta szürkén vagy full feketén dolgoztak és basztak beletenni bármit is a közös kasszába?! Még véletlenül sem a minimálbéres vállalkozók, akik összedobva a gyűlölt Lőrinc által lenyúlt lóvé többszörösét lopják el évente...ugye?

2018.06.07. 22:34:15

@Kishableany: ott kezdődik a dolog, hogy nagyon nem a befőttes üvegbe kell tenni azt a pénzt.

Figyel Castro 2018.06.07. 22:38:12

@abcdefghijklmm: betettük bazmeg, a myugdijpenztarba. Azota reg Kuszaszem alapitvanyaiban meg az uncsiteso bankjaban van. Meg Mészaros(sic!) nál...

2018.06.07. 22:39:51

@Figyel Castro: az eltitkolt jövedelmek után mit tettek be,már ne haragudj a kérdésért?!

2018.06.07. 22:40:45

@Figyel Castro: a fél ország minimálbéren van és volt bejelntve...

Figyel Castro 2018.06.07. 22:41:15

@abcdefghijklmm: semmilyen jövedelmet nem titkoltam el, már csak azért sem, mert alkalmazott voltam, hófehéren bejelentve.

Figyel Castro 2018.06.07. 22:42:23

@abcdefghijklmm: és miért? Bazmeg, a kőgazdag Svájcban 7,7 % az áfa... Mo-n tudod mennyi?

2018.06.07. 22:43:32

@Figyel Castro: az adócsalók országában persze, hogy a fogyasztásr adóztatják. Gondolom kitalálod, miért.

2018.06.07. 22:44:12

@Figyel Castro: ha te nem titkoltad el, akkor a kevés fasza gyerek egyike vagy és nem neked szólt, amit írtam.

Figyel Castro 2018.06.07. 22:46:23

@abcdefghijklmm: ha akartam volna sem tehettem volna...

Figyel Castro 2018.06.07. 22:47:07

@abcdefghijklmm: mert a felső-középtől felfele mindegy, az alja meg dögöljön meg...?!?

2018.06.07. 22:55:41

@Figyel Castro: a kőgazdag Svájcban az alsó osztály is kőkeményen adózik, az Adóelkerülés pedig elég ritka. Azonkívül Svájcot ne hasonlítsd hozzánk, mert ott kb. Tell Vilmos lőtt utoljára, nálunk meg uzoljára 56-ban dörögtek a fegyverek, után meg volt még 33 év kommunizmus, meg egy elbaszott rendszerváltás.

ember100 2018.06.07. 22:56:56

@abcdefghijklmm:
Helló !

Miért nem 100 évet írtál ?
Több mint 8 év szabad rablás után még van aki védi ezeket ?
Európa egyik ha nem a legpusztítóbb adópolitikája van itt elvonok 100 Ft odaadok 20 Ft , áfa , jövedéki adó , pazarlás , korrupció .... felsorolni is nehéz .
És akkor te TÉNYLEG a Mari néniket bántod ?????
Mert ugye régebben annyi fizetést kapott hogy abból pl. 60 millás házat vett a gyerekének ( lj. lyó parti lesz a fiam ...)
Lya meg olyan apróságokról ne is beszéljek hogy ha találsz 100 Ft az ugye csak 73 valami bármi , vagy 48 benzin , 42 alkohol dohány , esetleg 85 Ft tej , hús ..attól függ mit veszel .
Nem értelek !
Hogy védheted ezeket a hazaárulókat .

martineden 2018.06.07. 22:57:02

@abcdefghijklmm: ,,az adócsalók országában persze, hogy a fogyasztásr adóztatják. Gondolom kitalálod, miért."..aha, mert a sajat labra alo racheleket, meg a meszaros fele stromanokat buntetik a magas AFA kulccsal.

ember100 2018.06.07. 22:59:42

@abcdefghijklmm:
Helló !

Látod , látod ITT bukott meg a dolog a Mari nénivel , mert bizony fizetett mint a katonatiszt.

zokogjatok 2018.06.07. 23:13:13

Mostanra már csak ilyen kitalált történetek maradtak, hangulatkeltésre?

Szánalmas tehetetlen nyafogás.

Figyel Castro 2018.06.07. 23:17:24

@abcdefghijklmm:ja, amúgy ha már eltitkolt jövedelem, hogy lehet, hogy a bonsai duce-nak kevesebbje van a számláján, mint nekem, de a fater 4 milliárd osztalékot vett ki?

MACISAJT 2018.06.07. 23:18:22

Nézzük a tényeket.
Pár pihent agyú kutató közzé tett egy agymenést, miszerint az OECD országaiban(nem Magyarországon!), 2050-ig(nem most!), ha így alakulnak a dolgok( nem), akkor legalább 72 évig kéne a nyugdíjazási korhatárt emelni, hogy ne az adófizetők fizessék a nyugdíjat hanem a rendszer legyen önfenntartó.
voxeu.org/article/effect-population-ageing-pensions

Na ebből lett aztán "hír" a ballibák médiumaiban és máris ott tartunk hogy Orbán miatt 72 év lesz a nyugdíj korhatár...
Miközben pl. Magyarországon , az OECD országai között egyedülálló módon a nők 40 év után mehetnek nyugdíjba , akárhány évesek is.

Nyihihi

MACISAJT 2018.06.07. 23:23:52

" zokogjatok "("Mostanra már csak ilyen kitalált történetek maradtak, hangulatkeltésre?
Szánalmas tehetetlen nyafogás. ")

Érdemes (néha) meghallgatni a drágabulgárúr "műsorát". Nettó rémhír- és uszítás.
A "hallgatók" most azt javasolják hogy menjenek le vidékre az aktivisták és terjesszék el hogy Orbán háborúba készül ezért hamarosan bevezetik a sorkatonaságot...:P
Mert a vidékiek ettől fognak aztán igazán megrémülni...

Figyel Castro 2018.06.07. 23:25:07

@MACISAJT: hülye vagy, az is maradsz.

PR_fact 2018.06.07. 23:39:01

Mari néninek akkor döntötte el a kérdést sok más honfitársával egyetemben amikor úgy dönött, hogy egy max két gyereket fog szülni erre a keserves világra, mer' azoknak mindent meg tud adni. Utóbb kiderült, hogy azok viszont nem tudják eltartani a sok nyugdíjast, plusz a rokkantnyugdíjasokat és a cigányokat, akik már sokkal többen vannak mint az aktív korosztály.
Sok az eszkimó, kevés a fóka. A megoldás: nyugdíjat csak az kapjon aki mindent megetett azért hogy a következő adót fizető generációt újratermelje.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.06.07. 23:42:02

@Kishableany: Lelki szemeimmel látom, ahogy arrogán, láz ár, orbánc, miészaros, kósa, szarosbajszú kövér, és a többi semmirekellő, akik ezt az összeget 1 év alatt félretették, feltették a kezüket.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.06.07. 23:48:27

@abcdefghijklmm: "Szóval 50 év elbaszott nyugdíjpolitikájáért egyedül a patás Orbán a hibás."
Abból az 50 évből 28-ban a patás geci ott ült a parlamentben és kavarta a szart a haverjaival. Kormányon is meg ellenzékben is, jelentősen hozzájárulva a mostani helyzet kialakulásához.

0rdas 2018.06.08. 00:17:05

@Kishableany:
"egy 45 eves embernek, ha meg vagy harminc evig el, akkor kb 60 millio forintja kell legyen a befottes uvegben ahhoz, hogy ne haljon ehen..."

Que? Ha az átlag élettartam 75 év, akkor 45-től számolva 30 évre nézve kevés a 60 millió. De feltételezem nem a korai nyugdíjba menetelt számolod. 65 évtől (tehát HÚSZ évvel később) számolva meg 10 évre sok a 60 millió. Milyen demagóg faszság ez? Évi 6m/fő költés? Normális van? Mi négyen élünk ebből kevesebből jóval. Vagy fordítva: nekem évi 24 milliót kéne költenem évente.

Ennyit a szaros érvedről. Simán cáfolható.

VT Man 2018.06.08. 00:18:14

Angliában 68 év a nyugdíjkorhatár, de azért lehet nyávogni magyarországon a 65 év miatt (szerintem a 65 is sok).

0rdas 2018.06.08. 00:18:54

@GIeccsertetű: Bocs, a nyugdíj rendszer 1953-ban borult meg, amikor Rákosiék államosítottá a nyugdíjbiztosítókat. Onnantól lett felosztó-kirovó rendszer. 1990-től meg 16 évig nem Viktor kormányzott.

VT Man 2018.06.08. 00:20:20

@GIeccsertetű:
"Abból az 50 évből 28-ban a patás geci ott ült a parlamentben és kavarta a szart a haverjaival. Kormányon is meg ellenzékben is,"

Na, akkor igen nagy szerencse, hogy most nem került ellenzékbe a Fidesz, mert Orbán ellenzékben kavarná a szart.

monddazigazatmar 2018.06.08. 00:44:59

@Figyel Castro:
"betettük bazmeg, a myugdijpenztarba"
Betettett bazmeg az anyadnak azt tetted be.
Meselj pubi, mutass egy darab befizetesi bizonylatot, hogy mit tettél és hova

apro_marosan_petergabor 2018.06.08. 01:02:55

Liberok, ti semmibol sem tanultok, irjátok tovább a valóságtól elrugaszkodott, hangulatkeltőnek szánt zöldségeiteket. Nem veszitek észre, hogy ez a szembekötött, bolsevik típusú propaganda (hazudozás) vezetett a marginalizálódásotokhoz?

alvito 2018.06.08. 04:05:09

@Figyel Castro: Azért járnak át Németországba kaját venni.

ami szabad 2018.06.08. 05:00:54

Azon röhögök, hogy asok eltitkolt jövedelemről íre valaki. Orbűm pl. vagyonnyilatkozata szerint 20 éve egy szakadz VW -vel,, meg vagy 1M pénzzel rendelkezik, mert az a kb. 6.000 Mrd amit összeharácsolt, sem nem itthon, sem nem saját néven fut! :) Fejétől büdös a hal, mint mindig. Közben meg engem is dühít, hányan nem adnak számlát, nem jelentik be az embereket, és nem is tudja a zöm, bár mára ez a része az IT fejlődésével sokat javult, de a 90-es években, meg a 2000-es évek közepéig sokan tudják úgy, hogy volt munkaviszonyuk, aztán majd jön a kopp.

polpetti 2018.06.08. 05:40:26

"háború elől menekülő szerencsétlenek jelentek meg az ország határain, és áthaladva azon továbbálltak a szomszéd, fejlett országokba, ahol végül is letelepedtek, vagy visszamentek onnan a hazájukba." Ja, mind tudjuk, hogy arról híresek, hogy visszamennek. Max.nyaralni vagy hogy magukkal hozzák a családot. Ennek forrása az index. Ők meg a németektől vették át. Hazamennek, persze...

Gleccsertetű 2018.06.08. 06:03:20

Hát, ez elég nagy mese.

2018.06.08. 06:15:48

@ember100: Nem tudom hogyan jött le az neked, hogy én védem őket?

Annyit kérdeztem, hogy egyedül ők-e a felelősek azért, mert most relatíve alacsonyak a nyugdíjak?

A válasz pedig (mármint azokon az embereken kívül, akik nem látnak a gyűlölettől): NEM.

Mást ne mondjak, a mostani helyzetben vastagon benne vannak azok saját maguk is, akik az alacsony nyugdíjak miatt sírnak.

2018.06.08. 06:16:58

@GIeccsertetű: Jó, szóval akkor abban láthatóan te is egyetértesz velem, megállapíthatjuk, hogy nem egyedül ő felelős a kialakult helyzetért.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.08. 06:19:37

Atya Isten, Zorbán nem hajlandó skandináv nyugdíjt adni??? Botrány, diktatúra!

2018.06.08. 06:22:21

@MACISAJT: Hát a tegnapi (vagy tegnapi)téma a fakenews volt, most élesben is bemutattak egyet.

Végy egy hírt, aminek van valami alapja, majd tedd hozzá azt, amit te akarsz terjeszteni, gyúrd össze és tedd közzé. Sokkal hihetőbb lesz. És nem csak a fideszes oldalon működik.

2018.06.08. 06:26:29

@maxval balcán bircaman: Hát pedig a magyarok (de legalábbis a fenti kommentelők)szerint így kellene működni. Adózunk annyit amennyit sikerül és közben reklamáljuk, hogy nálunk nincs:

- osztrák vagy svéd nyugdíj
- kiváló úthálózat
- német szintű egészségügy
- svájci jövedelmek

és a többi és a többi.

Éhes ló 2018.06.08. 06:27:28

Ez egy halom primitív hazugság, összekeverve sok rosszindulattal és nem kevés demagóg uszítással.
Csak a szokásos.
Lapozzunk.

jandera 2018.06.08. 06:41:20

@Éhes ló:
"Ez egy halom primitív hazugság, összekeverve sok rosszindulattal és nem kevés demagóg uszítással.
Csak a szokásos." -mint a Soros-terv...

$pi$ 2018.06.08. 06:43:24

@Figyel Castro: "és miért? Bazmeg, a kőgazdag Svájcban 7,7 % az áfa... Mo-n tudod mennyi?"

Majd ha mi is kőgazdagok leszünk nálunk is elég lesz csak pár százalékot befizetni adóba. Megjegyzem a kőgazdag svájci legalább háromszor annyi áfát fizet mint te, mert annyival többet költ.

Kivlov 2018.06.08. 07:01:29

No, ezért a sok kamuért is kár volt a billentyűket koptatni...

lenörd hofstadter 2018.06.08. 07:15:38

@ember100:

"És akkor te TÉNYLEG a Mari néniket bántod ?????"

Speciel a vérfideSSes Mari néni akit ismerek úgy 30 éve, minimálnyögdíjas nyuggerként átlagosan kéthavonta megy wellnesbe a családi merdzsóval, amióta ismerem azóta otthon (úgy 600 nm, három szint aptyukkal kettesben) ül és siránkozik a minimálnyugdíj miatt, miután bahajtotta a havi apanázst a kiadott lakások után amit a minimálnyugdíjhoz dukáló minimálbérből vett anno amikor az átkosból kiszabadult. Pikantériája a dolognak, hogy a lakások (?), telkek (?) az akkoriban indult és bevallott minimálbérből anno a Garai tér környéki 80-as években a kőgazdagság fogalmának számító foglalkozásból származnak, melyet a habzó szájú komcsizás tesz még érdekesebbé, de az sem volt piskóta amikor 2007 körül a szintén minimálnyugdíjból tengődő aptyuk a kertészével arról polemizált, hogy milyen jó lenne végre ha a nagy "nyomor" véget érne aminek előfeltétele Gyurcsány nyaka és a merdzsója vonóhorga közti köteles összeköttetés és ebből adódó poros úton vonszolgatás.
Szóval ennyit a vérfideSSnyik nyomorgó Mari nénikről és Pista bácsikról.

Figyel Castro 2018.06.08. 07:15:59

@monddazigazatmar: hova küldhetem a bérpapíromat? 3 ezer milliárd forintról van szó, annyit loptak el összesen, hazugsággal, hogy nem lesz más nyugdíj...

Utó Pista 2018.06.08. 07:22:58

Miért is nem mehetett el nyugdíjba? Egyre több barom blog születik.

2018.06.08. 07:26:30

@Figyel Castro: az enyémet is lenyúlták, mégsem állítom (a bloggal meg veled ellentétben), hogy az egész nyugdíj körül kialakult helyzetről a Zorbán tehet....

Semper Fidelis 2018.06.08. 07:37:58

"Éppen hét éve történt, mikor háború elől menekülő szerencsétlenek jelentek meg az ország határain,"

Bangladesből, meg a Nigériából,ja. Mind a háború elől, persze. Pont ide.

Haggyá má ezt a kutya se veszi be.

Figyel Castro 2018.06.08. 07:39:53

@abcdefghijklmm: nem, majd az elmúttnyócév (33), a háború meg 56...

A tudomány sosem téved! 2018.06.08. 07:46:45

Újabb kitalált történet index címlapon?
Fakenews.hu

2018.06.08. 07:47:23

@Figyel Castro: jó, hát nem valami széles a látóköröd. Ez van. Gondolom a nyári villámért is a fidesz felel nálad, de hat te tudod.

Figyel Castro 2018.06.08. 07:49:25

@abcdefghijklmm: 56-tal meg az elbaszott 33 évvel pont te jöttél nekem, már az sem igaz? Tisztára, mint a gazdád...

Visceroid 2018.06.08. 07:50:13

"Éppen hét éve történt, mikor háború elől menekülő szerencsétlenek jelentek meg az ország határain, és áthaladva azon továbbálltak a szomszéd, fejlett országokba, ahol végül is letelepedtek, vagy visszamentek onnan a hazájukba."

Így fogtok mindent bukni, lipsik! Minden fontos magyar témához odarakjátok a "menekülteket" (illegális bevándorlókat). Innentől kezdve mindenki fogja tudni, hogy a cikk amit éppen olvas propagandaanyag, hiába szólna egyébként fontos témákról. Nem tudtok leszakadni gyuri bácsiról, és ebbe fogtok végleg beledögleni.

DocBulywood 2018.06.08. 08:17:43

@rozsomák:
"Megjegyzem, a nyugdíjasok sokkal többet vesznek ki, mint amennyit beletettek,"

Ennek visszaszorítása érdekében a Parlament rövidesen megszavazza a One way ticket törvényt, mely ingyenes elszállítást biztosít egy kis falucskába, Lengyelo. déli részén.

Az ottani fürdéssel van csak probléma, mert nem a víz jön a zuhanyzóban...

És... némi sikoly... és problem solved!

Na, boldognak tetszik lenni?

DocBulywood 2018.06.08. 08:19:53

@abcdefghijklmm:
"Szóval 50 év elbaszott nyugdíjpolitikájáért egyedül a patás Orbán a hibás...."

Te, nem a Gyúrcsány-mocsok vette el a 3000mrd MANYUP pénzt? Én úgy tudtam.

Talán a Soros?

2018.06.08. 08:20:46

@Figyel Castro: látod... Ha a sötétség fájna, ordítanál. Nincs gazdám, csak te képzeled, azért mert én nem vagyok olyan ostoba mint te, hogy a jelenlegi kormányzat nyakába varrjam az elmúlt évtizedek összes elkúrását, és mindenkit belebasszak az általam elképzelt skatulyába, akinek a véleménye nekem nem tetszik.

2018.06.08. 08:21:48

@DocBulywood: ja... Orbán vette el. És ha mist visszaadná, akkor rögtön 200 %-kal emelkednének a nyugdíjak, ugye? Ja nem....

alfacharlybravo 2018.06.08. 08:24:19

@Kishableany: Csak hálapénz, az orvosom visszautasította a borítékot. A biztosítás alapon Amerikában 600 USD havonta a biztosítás, műtét esetén 5000 USD az önrész egy vérvétel 2500 USD. De Svájcot Hollandiát is lehetne említeni. A német hasonlít leginkább a magyarra, 460 EUR volt a kórházba jutás és csak sürgősségi ellátás volt. A barátom mesélte, hogy hogy fájt a gerince, az orvos fél év határidővel tudta CT re küldeni, vagy fizet 1000 EUR -t és a kezelésenként 350 EUR -t. Szóval megy a kampány, de a kisbetűs részekről kussolnak.

Helga Beauty Salon2 2018.06.08. 08:26:34

Egy írás legyen ostoba, hazug és hangulatkeltő aztán mehet is az Indexre! Ez úgylátszik megfelelt.

akakukk 2018.06.08. 08:28:51

@rozsomák: Azert ne felejtsd el, hogy a haboru utan ujjaepitettek az orszagot.

akakukk 2018.06.08. 08:31:20

@alfacharlybravo: Hazudsz! Amerikaban annyifele biztositas van, ahany ember. Nekem volt kint terdmutetem es csak egy 20 dollaros vizitdijat kellett fizetni. A vegen lattam a szamlat (ellenorizendo hogy minden szolgaltatast megkaptam, amit elszamoltak a biztositonak): 12 ezer dollar volt.

nagyonköcsögduda 2018.06.08. 08:33:38

@$pi$: Nem. Úgy érti, ha pl. 42 évesen vették fel a hitelt, akkor még mindig hátravan 2 év. Így már érted?

Figyel Castro 2018.06.08. 08:37:40

@abcdefghijklmm: a te sötétséged nekem nem fáj, csak ne terjeszd, így is nézd meg, hány hülye van veletek...

2018.06.08. 08:43:05

@Figyel Castro: egy olyan egyszerű mondatit sem vagy képes megérteni, hogy : "nem vagyok fideszes", de te nézel hülyének engem... ;-)

2018.06.08. 08:45:24

@akakukk: na de valaki (gondolom a munkaltatód) vaskos lóvét fizetett, hogy ilyen frankó biztosításod legyen. Magyarországon meg azt varjak az emberek (a nyugdíj kapcsan is), hogy befizetik a TB-t, és olyan szolgaltatást kapjanak,mint te ott kint. Ha meg ez nem megy, akkor az Orban a hibas.

Éhes ló 2018.06.08. 09:17:29

@Éhes Ió: te egy csak szar nicktolvaj vagy, aki a nickemben a kis L betüt nagy I re cserélve patkánykkodik.
A karakterlapod nem áll másbóül, mint a lopott nickekkel való patkánykokdásodból.

Takarodj a tetves tolvaj kurva anyádba te pszichopata barom!

Exploiter 2018.06.08. 09:18:20

Azért ha már bullshitgyűjtemény, legalább ellentmondó lózungokat nem kéne leírni. Merugye Mari néninek biztos több lenne a nyugdíja, ha még több embert kellene segélyezni. Vagy a migránsok majd megkadályozzák, hogy orbán lopjon?
Vagy ez valami szociális matematika, ahol a + az -? Nem értem, de te sem gondolkoztál sokáig a mondanivalón.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.08. 09:28:36

@Exploiter:

Nem.

Először is be kell tiltani a fasizmust, azaz már betiltotta az 1947-es békeszerződés, így csak érvényt kell neki szerezni. Ez azt jelenti: csak ballib pártok működhetnek.

Aztán megkérni Brüsszel, nevezzen ki kormányt.

Majd Soros gazdát örökös uralkodóvá koronázni.

Aztán beengedve 5 millió iszlamistát.

S kész is a skandináv életszínvonal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.08. 09:32:03

@DocBulywood:

Ha maradt volna a manyup, most alacsonyabbak lennének a nyugdíjak. Ugyanis a manyup-cápák elsíbolták a nyugdíjkassza egy részét.

flydomi 2018.06.08. 09:34:05

Bruahahhaahahaha.
A sok birka-mirka ezt akarta,hát megkapja. :D Jó nézni,ahogy a vezírük szopatja őket orrba-szájba. :D És pluszban a gyerekeik jövöjét is elintézi nekik ingyen és bérmentve. :D A nagy keresztény ember,aki elüldözi saját népét az országból,miközben lerabolja a teljes nemzetett,és elárulja saját hazáját. :D Jó ez.És lesz ez jobb is. :D Szopjatok,mert ezt akartátok. :D:D:D

6.Lenin a láncfűrészes lopott fa orgazda 2018.06.08. 09:43:56

@Éhes ló: Rohadt nicktolvaj! Ne szórakozz a nickemmel! Bezzeg a Pridera nem mersz kijönni, pedig állandóan írogatod nekem a szerelmes leveleket!

lenörd hofstadter 2018.06.08. 09:52:01

@abcdefghijklmm:

Speciel amrikban ha jól tudom önkéntes a buli, oszt ha valaki nem fizet akkor viszik a kéglit. Ha van.

Magyarországon meg kötelező és jár cserébe az orbán féle tetveknek akik ugye csórók és minimálbér után szinte semmit nem fizetnek a Honvéd kórház automata ebédszállító robottal, akik meg kötelezően összeadják erre a pénzt a tetveknek azok kapják a penészes falú 80 fős kórtermeket.

Legyen itthon is önkéntes, kapja meg mindenki a teljes fizetését TB és nyugdíjlevonás nélkül, és fizesse magának a biztosítást. Amrikok lesápadnának az irigységtől.

Igaz akkor a sok TB meg nyugdíjfolyósító intézeti ejtőernyős féreg nem parádézhatna állami pénzekből.

Éhes ló 2018.06.08. 09:54:13

@Éhes Ió: te egy csak szar nicktolvaj vagy, aki a nickemben a kis L betüt nagy I re cserélve patkánykkodik.
A karakterlapod nem áll másbóül, mint a lopott nickekkel való patkánykokdásodból.

Takarodj a tetves tolvaj kurva anyádba te pszichopata barom!

Kivlov 2018.06.08. 09:58:53

Nincs más megoldás, mint az egyéni nyugdíjszámla.
Akkor nem lehetne se orbánt, se gyurcsányt, se senki mást hibáztatni azért, ha alcsony a nyugdíj. Csakis mindenkinek saját magát...

2018.06.08. 10:03:08

Vérdemagóg faszság a cikk.

Kánikula 2018.06.08. 10:11:09

@lenörd hofstadter: mondjuk a nyugdíjasok kb. 1% ilyen körülmények között él.

Medgar 2018.06.08. 10:11:32

@efe Padilla: Mit tehet a posztoló, ha ezért fizetnek?

l4ci 2018.06.08. 10:18:50

@rozsomák: Ha te annyit fogsz kivenni majd, amit most beleraksz (hacsak nem fizetsz külön havonta magánba), akkor Te is éhen fogsz halni, rezsire se lesz elég az a pénz. Számolgattál már esetleg?

torró 2018.06.08. 10:20:47

Ez a poszt hemzseg a hülyeségtől! Először is, ha mari néni 70 éves, neki már 12 évvel ezelőtt nyugdíjba kellett menni! Mivel én 71 vagyok, már pont ennyi ideje vagyok nyugdíjban. Ki mondta, hogy felemelték nálunk a korhatárt 70 fölé? A nőknél 64 év. Tudom, mert az asszony most fog nyugdíjba menni. Még visszakanyarodok hozzám, én 12 éve 45 év munkaviszonnyal rendelkeztem! Igaz, hogy még tudok dolgozni, de az más tészta4 Szóval kamu! Mi köze a migránsoknak a nyugdíjunkhoz? Na basszus itt egyesek birkáznak, ahelyett hogy informálódnának a viszonyainkról. Aki meg még mindig az elkúrt magánnyugdíj problémával küszködik, hát nem mondom, rohadt nehéz felfogású. Százszor el lett itt magyarázva, miért volt szar lépés a nyugdíj kalapból kivenni 8 %-t, hát mit mondjak?Nem is fejtegetem tovább, a poszt írója felvette érte gondolom a megfelelő pénzecskét, oszt jó napot!

l4ci 2018.06.08. 10:23:02

Az összes demagógozó, és aki szerint ezt csak egy "kitalált" történet: térjünk rá vissza 30-40 év múlva, akkor is majd ilyen hevesen fogtok idekommentelni ilyen bullshiteket? Tényleg nem értem a magyar embereket, ennyire nem láttok a szemetektől? Ennyire nem értitek az iróniát? Ennyire sokat tesztek félre magatoknak havonta nyugdíjra? Tényleg elhiszitek, hogy az állami elég lesz fenntartani az addig megszokott életszínvonalat?!

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.08. 10:27:42

@Figyel Castro: Akkor Te semmit nem tettél bele... mert azt még most is fizetnéd... Amit a Kuszaszemék meglovasítottak, az a "kötelező" magánnyugdíjpénztári rendszer volt. Azt sosem Te fizetted, hanem a munkáltatód az állami pénztár helyett egy biztosítóhoz utalta....

bbrrr 2018.06.08. 10:28:13

@Kivlov: egyéni nyugdíjszámlát most is csinálhatsz. Nyitsz egy számlát, és pakolod rá a zsét.. Ja, hogy az állam nem támogatja?? most akkor egyéni, vagy nem?

(lehetőleg olyan formát válassz, aminek az infláció feletti kamatozása van, hogy megmaradjon a reálértéke...)

Kivlov 2018.06.08. 10:31:39

@bbrrr:
Én csináltam is, nem erről van szó.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.08. 10:32:21

@DocBulywood: Azt a pénzt állabácsi fizette és ezért hiteleket vett föl hogy az aktuális nyuggereknek ki tudja fizetni a nyugdíját.... Aztán először elvették a 13. havi nyugdíjat a nyuggerektől, aztán pedig elvették azt amit az állambácsi felcímkézve tett félre....

Kivlov 2018.06.08. 10:32:24

@l4ci:
Nem hiszik el, de vagy lesz*rják, vagy nincs miből félretenni, mert akkor cigire, kávéra, meg szeszre már nem futná.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.08. 10:35:59

@nagyonköcsögduda: gondolom, fegyvert nyomtak a tarkójukhoz, hogy vegyenek fel hitelt 30 év futamidőre 42 évesen....

bbrrr 2018.06.08. 10:37:41

@torró: A cikk arra próbál ironikusan reagálni, hogy a terv az, hogy +7 évvel növelnék a nyugdíjkorhatárt.

www.portfolio.hu/befektetes/nyugdij/7-evvel-emelkedhet-magyarorszagon-a-nyugdijkorhatar-ha-igy-csokken-a-munkaero.287718.html

A hiba csak ott van, hogy 2050-ig, tehát a következő 30 évben! 4 évente nő majd 1 évvel a nyugdíjkorhatár.

És lehet, hogy a mai 70 évesek már nem tudnak dolgozni, de azt is látni kell (cikk), hogy 30 éve az emberek kb 30%-a érte meg a nyugdíjkorhatárt, ma meg kb 60%-uk. Ez azt jelenti, hogy SOKKAL TÖBB A NYUGDÍJAS, tehát, ha ugyanannyi a befizetés (NEM, MERT KEVESEBB a DOLGOZÓ is), akkor is KEVESEBB nyugdíj jut. Ezt úgy lehet feloldani, hogy tovább kell dolgozni mindenkinek, így kevesebb lesz a nyugdíjas, és több a dolgozó. Logikus. Jófej dolog-e? Nem az. Az élet nem jófej. Ha így marad a nyugdíjrendszer, akkor egy mai 40 évesnek már nem lesz érdemi nyugdíja.

Inkább tapsolni kéne, hogy valaki végre meg tud hozni hosszútávon szükséges, de rövid távon népszerűtlen intézkedéseket, és nem azt nézi, hogy a következő választáson nyerni fog-e vele.

Figyel Castro 2018.06.08. 10:38:35

@Magánvéleményem: nem mindegy, ki utalta hova? A tény a lopás. Ugyanez van amúgy az egészségüggyel is. Amit levonnak, azt ellopják, ha valamit akarsz, mész magánba. Bár mi most a tágabb családban épp ott tartunk, hogy hiába lenne (sok!) pénz, műtét nincs, daganat van.

2018.06.08. 10:40:56

@l4ci: Én nem hiszem el, hogy elég lesz. Sőt, szerintem nem is lesz. Szóval én teszek félre és ha úgy sikerülnek a dolgaim, ahogy eddig, akkor elég is lesz.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.08. 10:43:54

@lenörd hofstadter: Hát, valamikor ilyen volt, és akkor a "mostani segílyesek" kategóriába tartozók se nyugdíjat, se egészségügyi ellátást nem kaptak. Ha megbetegedtek mentek a kuruzslóhoz, aztán vagy túlélték vagy sem. Ha elég öregek lettek, akkor nem mentek nyugdíjba, hanem munka közben haltak meg...

Hogy miért, mert se TB-járulékot se nyugdíjjárulékot nem fizettek, mert nem volt kötelező...

Most még a hajléktalannak is jár valamilyen alapellátás... Azt is abból a TB-járulékból finanszírozzák, amit mindenkitől vonnak

2018.06.08. 10:44:54

@Figyel Castro: Az van az egészségüggyel, hogy 2000 mrd Ft-ból gazdálkodik évente. Neked meg a 10.000 mrd Ft-ból gazdálkodó osztrák szintű egészségügy felelne meg, gondolom. (de szerintem akkor is nyígnál, hogy hülye a kormány).

Ez meg egyszerűen nem működik. Ennyi pénzből ennyit lehet nyújtani, főleg akkor ha mindenki ugyanolyan szintű ellátásra jogosult. Az is aki havi 7000 Ft-tal elintézi a befizetést, meg az is aki bejelentve havi 500.000 bruttót keres. (vagy még többet)

bbrrr 2018.06.08. 10:45:08

Ja, még annyi, hogy 2050-re a 80-as évek szülöttei lesznek 70 évesek. Én úgy gondolom, hogy ez a korosztály még munkaképes lesz.

Figyel Castro 2018.06.08. 10:48:43

@abcdefghijklmm: azért a leomló vakolat és a wc-papír konstans hiánya meg az osztrák eü között van pár fokozat.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.08. 10:50:32

@l4ci: ballibeknek elég, nekik automatikusan jár hozzá némi kiegészítés.

Csak nézd meg a Heller Ági nénit, időnként ír egy könyvet néhány tízmillió pályázati pézből, amit az un. kutató munkára kap (filozófus a szentem, biztos sok költsége van), + jogdíj a megjelent könyv után....

Ja, hogy mostanában nem kap, hát majd kap újra, ha újra a libsik lebzselnek a húsosfazéknál

2018.06.08. 10:57:34

@Figyel Castro: igen. Évi 8000 milliárd Forint. Vagy szerinted az épület ingyen van?

Figyel Castro 2018.06.08. 10:59:28

@abcdefghijklmm: pár stadionnap meg egy kisvasúttal, belgrádi vasúttal kevesebb, és megvan a pénz....

2018.06.08. 11:03:34

@Figyel Castro: Látod.... ez a demagógia. Lőrincz barát lop, ez nem kétséges, viszont ha utánaszámolsz azt látod, hogy a vagyona 300 mrd Ft-tal növekedett az elmúlt pár évben.

A stadionokra mennyit költött a kormány pár év alatt? 400 mrd-ot? 600-at?

Ezeket mind összeadod, és kijön 800 mrd. 5 é alatt. Oszd el, kijön 160 mrd.

Az hány százaléka a 2000-nek? 8.
Ha 8 százalékkal megnövelem az egészségügyi kiadásokat, látható lesz a változás? Nem hiszem.

A magyar eü. színvonala megközelíti akkor az osztrákét? Egyértelműen nem.

Szóval tőlem főbe is lőheted a Lőrincet meg az összes többi tolvajt és elkobozhatod a vagyonukat (bár ezek az intézkedések nem tudom hogyan illeszkednek az ellenzék által reklamált demokrácia-hiányba, de mindegy), nem fogja megoldani a problémát.

l4ci 2018.06.08. 11:06:32

@Magánvéleményem: miért kell állandóan ballibsizni? Tényleg ennyire egyszerű 2 felé osztani az embereket? Miért olyan szar a liberalizmus? Miért kellett ennyire pejoratívba fordítani ezt a fogalmat? Ha már a könyveknél tartunk: senki sem tart vissza, Te is nyugodtan írhatsz könyvet, önmegvalósíthatsz, csak rajtad áll!

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.08. 11:09:10

@Figyel Castro: Azért ahhoz hogy "ellophassák" hozzá kellett járulnod, mert azt is mondhattad, hogy maradsz a abba a rendszerbe. Volt aki maradt. Aki relatíve keveset keresett, annak megérte visszalépni az állami rendszerbe, aki már akkor is sokat keresett, annak megérte maradni.

A személyenkénti átlag megtakarítás kb 80 000 azaz nyolcvanezer Ft volt, ez így lóf@sz, ez után kevesebb nyugdíjat kaptál volna, mintha visszalépsz, mert az alapkezelő akkor is vitt a tőke után 1-2%-ot amikor veszteséges volt a befektetés.

Ó igen, utanána amikor nyögdíjba mész, ezek után a pézek után kapsz majd fix életjáradékot fix ideig (amíg a tőke el nem fogy).
Ezzel szemben az állami nyugdíjat életed végéig kapod és indexálják, automatikusan, az inflációhoz igazítva.

Tehát, aki minimálbéres volt, az bizony jobban járt az einstanddal, aki pedig vaskos borítékot kapott havonta, az valszleg úgy nyilatkozott, hogy marad. lehet háborogni, habzó szájjal üvölteni, DE az nem baró, hogy a mostani nyugdíjakat az állam hitelből fizeti.

eßemfaßom meg áll 2018.06.08. 11:09:27

ezek a posztok és a kommentjeik tökéletesen illusztrálják mennyire gecibuták a ballibek

Magentax 2018.06.08. 11:10:59

@abcdefghijklmm: ...és az ország másik fele? Ott okés volt lenyúlni a magánnyugdíjakat?

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.08. 11:12:26

@l4ci: Azért nem írok könyvet, mert nem érek rá, dolgozok, nincsenek állami sameszaim egyik oldalon se, hogy nyerjek többedmagammal néhány 100 millát "filozófiai kutatómunkára. Az"ért.

Azért libsizek, mert amit ezek itten képviselnek a NEM liberalizmus. Kirekesztenek mindenféle népeket csak azért mert másképp gondolkoznak.

Magentax 2018.06.08. 11:14:46

@polpetti: Ne csúsztass b+! Nem ez volt a lényeg, hanem az, hogy NEM maradtak itt, hiába riogattak és riogatnak azóta is gazdádék..

eßemfaßom meg áll 2018.06.08. 11:15:20

@Figyel Castro: "azért a leomló vakolat és a wc-papír konstans hiánya meg az osztrák eü között van pár fokozat. "

Van, a kórházak jelentős része ahol gyönyörű épületben gyógyulnak a betegek. (anyámat 2napja vittem haza a kórházból, és nem magánklinikáról)

Magentax 2018.06.08. 11:18:20

@abcdefghijklmm: Ez elég hülye érvelés. Ha csak 160 milliárd jutna egészségügyre - áh, az semmi, kevés, adjuk inkább oda sógornak, komának.
Te nooooormális vagy?

nemecsekerno_007 2018.06.08. 11:23:17

A nyugdíjjal kapcsolatban annyi, hogy örüljön mindenki, hogy van.

A MANYUP meg az álmegoldások iskolapéldája volt, mert nem tértünk át a felosztó-kiróvó rendszerről egy fentarthatóra.

eßemfaßom meg áll 2018.06.08. 11:25:20

@Magentax: "Ott okés volt lenyúlni a magánnyugdíjakat?"

Ne felejtsük el, hogy ez a "magán"nyugdíj ez úgy keletkezett, hogy az addig közösbe fizetett járulék egy részét egy tollvonással átirányították kötelezően magánzsebbe majd az igy kiesett bevétel pótlására ezekből a magánzsebekből visszakölcsönözte az állam jókamatra ugyanezt a pénzt. Ezt az abszurdot szüntették meg szintén egy tollvonással.

Tollvonás adta, tollvonás elvette, áldassék a tollvonás neve.

Aki magánnyugdijat akar az szépen fizessen az ÖNKÉNTES nyugdíjbiztosátójának, azok köszönik szépen jól vannak.

Megjegyzem még a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága is szentesítette a manyup államosítást.

"A strasbourgi Emberi Jogok Európai Bírósága elutasította szerdán a magánnyugdíjpénztárak ügyében tett magyar panaszt. A strasbourgi bíróságnál egy 30 éves, E. B. monogrammal azonosított magyar állampolgár tett panaszt, mert szerinte a nyugdíjrendszert érintő új szabályozással az állam abból a célból, hogy a maga céljaira használja fel, gyakorlatilag elkobozta az ő magántulajdonát képező nyugdíjmegtakarítást.

A bíróság szerint a panaszos magántulajdonhoz fűződő joga nem sérült, hiszen a jövőben is joggal tarthat igényt nyugdíjra a foglalkoztatása alatt fizetett járulékok alapján, függetlenül attól, hogy azok állami vagy magánkézben lévő nyugdíjpénztárba folytak be."

eßemfaßom meg áll 2018.06.08. 11:27:10

@Magentax: Bp-től keletre 100km-re szerintem egyelőre még Magyarország van

l4ci 2018.06.08. 11:31:50

@Magánvéleményem: Bocs, nem olvastam bele a blogjaidba, nem tudtam, hogy mindenről a liberálbolsevik ellenzék tehet... Sajnálom, hogy ez a véleményed, ezzel nem fogok vitatkozni, nem érek rá egész nap blogolni, inkább dolgozok tovább. Részemről továbbiakban offos a téma... További jó bolsizást...

$pi$ 2018.06.08. 11:34:31

@nagyonköcsögduda: "Nem. Úgy érti, ha pl. 42 évesen vették fel a hitelt, akkor még mindig hátravan 2 év. Így már érted?"

Mert a bank az olyan hülye, hogy nem tud összeadni vagy csak simán azt gondolja, hogy majd 72 évesen tudnak fizetni. :D

Nekünk meg sajnálnunk kell azokat, akik 42 évesen 30 évre vesznek fel hitelt... hát várjunk csak, 28 éve még nem is volt frankhitel. :D

Sehogy sem jön ez ki.

2018.06.08. 11:35:49

@Magentax: olvasd el mégegyszer, talan megérted. De Segítek: "tőlem főbe is lőheted a Lőricet..." Innen kezdd!

2018.06.08. 11:37:08

@Magentax: bazmeg analfabéta vagy? Hol írtam ilyent?

bbrrr 2018.06.08. 11:45:51

Az, hogy ma alacsony a nyugdíj, azoknak az embereknek köszönhető, akik az elmúlt 40-50 évben csak 1 vagy 1 gyereket SEM vállaltak.

Nem az a baj, hogy fogy a társadalom, hanem hogy a dolgozók jobban fogynak, mint a nyugdíjasok. (évente meghal mondjuk 90e ember, de évente nyugdíjba megy 100e -> minden évben 10e-rel több nyugdíjas van. Hozzá születik 80e gyerek, tegyük fel, hogy ennyi be is kerül a munkaerőpiacra- -> az egyenleg: évente +10e nyugdíjas, -20e dolgozó. EZ A BAJ! És ezen Orbán nem sokat tud rontani.)

2018.06.08. 11:54:24

@bbrrr: de az ellenzék szerint, lásd egy rakás fenti hozzászólást és persze a cikk címét is, ezért Orbán a hibás.

monddazigazatmar 2018.06.08. 12:24:51

@abcdefghijklmm: Te hülye ökör.
Lőrinc barát megvette a konzum zrt egy részét. Ez a vagyona. A papír árfolyama pedig 11 forintról (2015) felment 3700 ra.
Szóval, ha Lőrinc barát vett egy milliárdért akkor az most 370 milliárdot ér elvileg. Gyakorlatilag meg nem is tudná eladni.
Ezt mindet beteheted az eü-be, okoska.

monddazigazatmar 2018.06.08. 12:27:52

@Figyel Castro: Tedd ki, a befizetésedről a papírodat bárhol.
Ne kezdj el pofázni, hogy a bérpapírod így meg úgy. A bérpapírodon az van, hogy levonták a nyugdíjjárulékot, AMINEK egy része ment a manyupba.
Akkor befogod a pofád arról, hogy te befizettél bármit is, meg öngondoskodtál. Közben nagyanyád nyugdíját meg az állam hitelből fizette baszod, az nem zavart?

Figyel Castro 2018.06.08. 12:32:16

@monddazigazatmar: ő bazmeg megdolgozott érte, veled ellentétben, aki csak a nyálát veri...Több cégtulajdonos inkább hagyta menni a manyup-pénzét családostul, minthogy “lázadozzon” és a céget vigyék... pedig nekik vastagon megérte volna maradni...

bbrrr 2018.06.08. 12:33:22

ja, és még egy: a javító intézkedések is legkorábban 20-25 év múlva KEZDIK éreztetni a hatásukat. Amikor a ma pluszban megszülető gyerekek belépnek a munkaerőpiacra.

A demográfia ilyen, a rossz döntések is lassan érnek be, meg a jó döntések is. ÉS nem azok hozzák helyre a hibákat, akik elkövették őket.

CyberPunK 2018.06.08. 12:34:29

@monddazigazatmar: Egyetlen dolgot felejtesz ki ebből, a MANYUP volt az utolsó érv arra, hogy ne feketén dolgozz. Jelenleg TB-nél mindegy, hogy mennyit fizetsz be, mindenféle segély meg kurvaanyja maximalizálva van a minimálbér X%-nál, nyugdíjat meg nem fogunk kapni, mert sanszosan megdöglünk addig. Jelenleg egyéni szinten jobban jársz, ha inkább több pénzt kapsz szürkén és a többletet betolod magánba.

bbrrr 2018.06.08. 12:41:29

@Figyel Castro: Szerintem ne nagyon szólj hozzá nyugdíj témához. Elsőre látszik, hogy az egész rendszer működését nem érted.

A lényeg, hogy a nyugdíjkassza aktuális bevételeit a dolgozók fizetik be, és ezt szétosztja az aktuális nyugdíjasok között. Ebben a rendszerben nincs olyan, hogy valaki megdolgozott a saját nyugdíjáért. Az aktuális dolgozók dolgoznak meg a nyugdíjasok nyugdíjáért.

Amikor a nagyanyád dolgozott, akkor nem a saját nyugdíjára tették félre a befizetett pénzt, hanem odaadták az aktuális nyugdíjasoknak. (vagy ellopták a komcsik :P)

Ebből lehet főzni, ezt a rendszert NEM lehet holnapra átváltani olyanra, hogy a most 50-60 éveseknek legyen fejenként 30-40 millája félrerakva, amiből 80 éves korukig megélnek. Nemcsak holnapra nem lehet, de 2050-re se. Mondhatjuk, hogy a manyup erre jó lett volna, és ezt elba**ta Orbán. Csak túl későn indult a manyup, emiatt még azelőtt összeomlott volna a nyugdíjrendszer, hogy a manyup-ból elkezdték volna kivenni a pénzüket a nyugdíjasok.

Más demográfiai helyzetben meg lehet csinálni az átállást, a mostaniban ez öngyilkosság.

Figyel Castro 2018.06.08. 12:44:40

@bbrrr: semmi baj nem lesz. A magyarok egészségi állapotával kevesek fogják megérni a nyugdíjkorhatárt. Nyugdíj akkor sem lesz A kormány ezt tudja, ezért öngondoskodik. Lopja azt is, ami van. Ne félj, Orsós és bandája nem fognak éhezni soha, pedig becsületes munkát egyik sem végzett soha...

bbrrr 2018.06.08. 12:44:48

@CyberPunK: a feketegazdaság koporsójába mennek a szögek. Nem kívánok senkinek olyant, hogy minimálbérre van bejelentve 20 évig, és aztán kap egy vagyonvizsgálatot, hogy ebből hogy a túróba jött össze 3 családi ház, meg 2 luxusautó.
Márpedig a NAV-nak lesz kapacitása, mert egyre inkább minden elektronikusan megy, pár éven belül sokan fognak ráugrani az ilyen ügyekre. És akkor szegény dolgozót fogja sajnálni mindenki, akit szénné szivat az államhatalom. :( Pedig nem neki lesz igaza. :(

bbrrr 2018.06.08. 12:50:16

@Figyel Castro: Mi az, hogy semmi baj nem lesz??? folyamatosan deficites a nyugdíjkassza. Ez azt jelenti, hogy kevesebb nyugdíjjárulék folyik be, mint amennyit ki kell adni nyugdíjra.
Ennek 2 oka lehet, és egyikről sem a kormány tehet. Az egyik a feketegazdaság. A másik hogy darabra kevesebben dolgoznak mint 20 éve (arányaiban többen, de ebben a kontextusban ez lényegtelen), és többen vannak a nyugdíjasok.

Na most ezt a deficitet az adófizetők fizetik ki, mert az államkasszából kell kipótolni. Ha ezt a folyamatot nem sikerül megfordítani, akkor a nyugdíjasok hosszú távon megeszik az államkasszát. ááhh.. magyarázok itt a hülyének feleslegesen, úgyse érti :(

Figyel Castro 2018.06.08. 12:59:34

@bbrrr: de, a feketegazdaságról a kormány tehet. Ha nem világbajnok lenne az áfa, nem érné meg csalni vele. A többi adó is csak annak alacsony, aki sokkal többet is képes lenne fizetni. Gyerek is születik ám, csak az ormányunk nem oda szeretné őket, ahova születnek, pedig pont a miniszterelnök fajtája, neki is 5 van, meg nézz rá... A kényszervállakozás fogalmát ismered? Ez mind-mind a kormány hibája, és te mész szembe az autópályán, nem az összes többi...

CyberPunK 2018.06.08. 12:59:39

@bbrrr: Nem figyéltel, szürkét mondtam, nem feketét. Vagyon 300 nettó helyett kapsz 350-et, de abból csak 250 a hivatalos. Máris te is meg a munkáltató is jól jár, és azt a +50-et berakhatod magánba, és még az állam is megtámogat adójóváírással. Ez nem akkora százalék, hogy a NAV rádverje.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.08. 13:07:29

@Figyel Castro: " ... Ne félj, Orsós és bandája nem fognak éhezni soha, pedig becsületes munkát egyik sem végzett soha... "

Ez nagy igazság, de sajnos nem az egész, mert ez nem csak a Fényességes Vezetőnk jellemzője, hanem minden magyar politikusé. Azok ottan a parlamentben mind megélhetési politikusok.

Figyel Castro 2018.06.08. 13:09:49

@bbrrr: egyébként soha meg nem térülő beruházásokra (Paks, Belgrád vasút) nem gáz hitelt felvenni, csak nyugdíjra? Mi a különbség?

eßemfaßom meg áll 2018.06.08. 13:11:43

@Figyel Castro: "de, a feketegazdaságról a kormány tehet."

Jaja orbán csinálta a feketegazdaságot, személyesen

"Ha nem világbajnok lenne az áfa, nem érné meg csalni vele."

ha mindenki rendesen adózna a munka után akkor lehetne alacsony az áfa de abban az országbnan ahol menő adót csalni ott onnan kell beszedni a pénzt ahonnan lehet, és ez az áfa, mert az alól sokkal nehezebb kibujni mint az szja alól.

"Gyerek is születik ám, csak az ormányunk nem oda szeretné őket, ahova születnek"

Miért, te oda szeretnéd?

"pedig pont a miniszterelnök fajtája" na végre lecigányozhatta az európai demokrata orbánt.

"Ez mind-mind a kormány hibája," Igen MINDEN a kormány hibája, olyan, hogy egyéni felelősség olyan nem létezik.

eßemfaßom meg áll 2018.06.08. 13:12:41

@Figyel Castro: "Mi a különbség? "

Egy erőmű áramot termel. A nyugdij mit termel?

Figyel Castro 2018.06.08. 13:13:14

@eßemfaßom meg áll: hallottad már, hogy “fejétől bűzlik a hal?”
Ők csak a követendő példa...

konrada 2018.06.08. 13:14:26

@CyberPunK:
Te! Ez hülyeség!
...A manyup pont úgy a befizetett járulék után fizet ki, mint a TB-s, a különbség csak annyi, hogy a manyupban forintosítva van, miből mennyit fizetnek ki neked, a TB-ben meg meg valorizált %-ban.

...persze azon lehet vitatkozni, melyik a jobb (szvsz. a tb biztonságosabb hosszú távon, mint a befektetési alapú, de ezen most nem akarok polemizálálni),
de hogy valaki olyan ökör legyen, hogy csak azért fehérít, mert a manyup...
...na ezt nem hiszem, mert ha mindenképpen biztosítani akar, akkor az adócsalt pénzből olyanba fektet be a manyupba berakott pénz arányában, amiből tutira lehet kivenni, és még mindig megmarad a feketített pénz közel 30%-a, amit nem fizet be jövedelemadóba, meg EÜ-be.

...azaz ritka lenne - persze rajtad kívül - az olyan fekete-szürke, aki csak azért fehérítene, mert a manyup....;)

Figyel Castro 2018.06.08. 13:17:24

@eßemfaßom meg áll: kivéve Paksot, mert az Putyin seggét nyalja csak...
A nyugdíjasok is fogyasztanak, kérlek... a hanyatló nyugaton pl. utazgatnak, nem is keveset, sportolnak, stb...

konrada 2018.06.08. 13:18:34

@Figyel Castro:
...azokra alapvetően csak egyszer kell (aztán ha nem termeli ki magát, akkor a hitel váltásához), a nyugdíjjal viszont az a gond, hogy állandóan, és növekvő mértékkel, mert ha a nyugdíjkasszán túlnyújtozkodik egy állam, olyan spirálba kerül míg mindenki ráfarag, de leginkább a nyugdíjasok, mikor jön a megmentő IMF, meg a német bankok...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.08. 13:20:18

@Figyel Castro: "... Ez mind-mind a kormány hibája ..."
Nem akarom védeni a Csuti Napóleont, de ez nem feltétlenül csak és kizárólag a mostani kormány hibája és legfőképpen nem egy személyben OV hibája, ez a bruttósítás és az szja bevezetése óta így működik.

Ez a magyar valóság, az adófizetési hajlam nagyon alacsony. Ennek viszont történelmi hagyománya van. Magyarországon a polgárosodás nem úgy ment végbe, mint mondjuk az angoloknál, nálunk a demokráciának sincs hagyománya, és az adókerülés és a kreatív adózás a középkor óta él velünk, amikor hol a török, hol a labanc, hol pedig a magyar urak adóztatták halálra a lakosságot.

prakp 2018.06.08. 13:20:56

@eßemfaßom meg áll: Az állam rossz gazda, jó Neked, ha ezt nem tapasztaltad. Konkrétan, NN, tölem 1,8. Nem szép munka. Tudod, minden hónapban megkérdezték, mibe, hogyan, mennyit fektessenek. Kurvára nem a felcsúti balfaszokba fektettem.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.08. 13:25:12

@Figyel Castro: Azok a nyugati nyuggerek a szokványos állami nyugdíjpénztáron felül saját nyugdíjcélú megtakarításokkal IS rendelkeznek, amit a munkába állás első napjától elkezd felhalmozni, és nem piramisjátékba tolja be, aminek a bedőlése után őrjöngve követeli, hogy az állam kártalanítsa....

Ezt úgy is hívhatnánk, hogy pénzügyi kultúra.

prakp 2018.06.08. 13:25:40

@Magánvéleményem: Ezzel vitatkoznék. Van a kényszerű elvonás, ha akarom, ha nem. Aztán jófej módon eldöntik, mi a haditerv az ÉN PÉNZEMMEL. Ha meg merem kérdezni, hogy ugyanmééé, akkor jön a demokrácia.

Figyel Castro 2018.06.08. 13:27:33

@Magánvéleményem: így van. Magánnyugdíjpénztárnak hívják, többek között), amit nem einstandol az állam, ha úgy szottyan kedve.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.08. 13:33:20

@prakp: Gyakorlatilag mivel akarsz vitatkozni? Az adó, amióta a világ a világ kényszerű elvonás. Anno a földesúr sem hagyta, hogy a jobbágy beleszóljon, hogy mire költi az általa beszedett adót... Ha mégis lázadozott, előbb utóbb karóba húzva végezte.

Lécci emeld, ki, hogy mivel vitatkozol, mert nem értelek.

akakukk 2018.06.08. 13:36:22

@abcdefghijklmm: De miert ennyi a penz? Most nem lehet tudni, mennyit fizetsz be, mert a befizetesed nem egy kulon alapba megy, hanem (adokent) az allamhoz. Es az allam finanszirozza a korhazakat. Jobb lenne a tiszta rendszer, egeszsegugy az egeszsegugybe, nyugdij a nyugdijra. Akkor majd tudni fogjuk, mennyi az annyi, mennyit kell hozzatenni.

prakp 2018.06.08. 13:36:41

"Ez a magyar valóság, az adófizetési hajlam nagyon alacsony. Ennek viszont történelmi hagyománya van. Magyarországon a polgárosodás nem úgy ment végbe, mint mondjuk az angoloknál, nálunk a demokráciának sincs hagyománya, és az adókerülés és a kreatív adózás a középkor óta él velünk, amikor hol a török, hol a labanc, hol pedig a magyar urak adóztatták halálra a lakosságot."

Azt hittem, 2018 van. Meg demokrácia. Meg kétharmat. Meg fidesz, aki megvéd.

akakukk 2018.06.08. 13:38:21

@Figyel Castro: Meg einstandolhat, ha ugy szottyan kedve.....

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.08. 13:46:14

@Figyel Castro: Ha jól körülnézel, akkor ezt Magyarországon nem "Magán Nyugdíj Pénztár"-nak, hanem "Önkéntes Nyugdíj Pénztár"-nak hívják. Ezek a mai napig köszönik jól vannak, az ide történő befizetést az állam is támogatja, ha jól tudom adóvisszatérítés formájában.

Amit úgymond eintstandoltak, az egy elég perverz konstrukció volt, mert kivették azt a bizonyos 8%-ot a nyugdíjkezelő segge alól, és átirányították piaci biztosítók zsebébe, akik jóféle kezelési költségért nyilvántartották, és mozgatták, NYUFIG-nál keletkezett hiányt pedig pici hitelekből pótolták ki, ami után szép kamatot fizettek.

Csak ezzel az a baj, hogy a kezelési költséget is, és a kamatokat is az adózók fizették. gyakorlatilag a nyugdíjpénztárnak és tulajdonosainak, valamint a hitelfolyósító banknak és tulajdonosainak ez olyan "talált pénz" volt, amire nem volt valós piaci igény.

Ez egy az egyben elb@szott konstrukció volt.

konrada 2018.06.08. 13:47:40

@akakukk:
...azért kicsit nézz utána, mert ez így csak olyan lózung, ami a nem tudás magabiztosságából fakad.

...elég ehhez átnézni az állami zárszámadást, és benne a nyugdíjkassza egyenlegét (nyilvános),
és a te egyéni nyugdíjlapodat a Fiumein (ha nincs fenn az Ügyfélkapun).

...de elég belegondolni józan paraszti ésszel is: mi alapján számolnák, ha nem tudnák, mit fizettél be?

prakp 2018.06.08. 13:52:20

@Magánvéleményem: Papíron nem mutatott rosszul. Nem vagyok pénzügyi szakember, akkor szerinted átbasztak, többszörösen?

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.08. 13:53:23

@prakp: Demokrácia? Itt? Magyarországon nem tudsz egybefüggő 5 évet felmutatni, amikor valódi demokrácia lett volna.

Amúgy is Platón óta tudjuk:
" A demokrácia a csőcselék uralma "

meg azt is mondják:
" A demokrácia a többség diktatúrája a kisebbség fölött "

prakp 2018.06.08. 13:58:56

@Magánvéleményem: Remélem, nem a kifogyóban lévő pedagógusok egyike vagy...
Mindegy, feladtad a leckét.

eßemfaßom meg áll 2018.06.08. 14:02:06

@Figyel Castro: nyugdijas sportolással tudsz világítani?

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.06.08. 14:06:03

@prakp: valahogy úgy, akik az az elb@szott rendszert kitalálták és bevezettették, kaptak egy kis jutalékot azért a néhány milliárdért, amit a manyupokhoz becsatornáztak. Ebbe a prolinak beleszólása annyi volt, hogy kiválaszthatta melyik manyup legyen az ő személyes pénznyelője. Aztán amikor visszavették Orbánék, eltűnt az ő feneketlen zsebükben.... Mondjuk ennek annyi előnye ezért volt, hogy ez a 8%-nyi FIX DEFICIT eltűnt a költségvetésből...

eßemfaßom meg áll 2018.06.08. 14:07:09

@prakp: "Van a kényszerű elvonás, ha akarom, ha nem"

a nyugdijjárulék kötelezö és nyugdijat fognak érte fizetni. Akkor is ha állami akkor is ha kötelező manyuppba megy kis része amit aztán visszakölcsönöznek az államnak.

eßemfaßom meg áll 2018.06.08. 14:09:44

@Figyel Castro: " Magánnyugdíjpénztárnak hívják, többek között), amit nem einstandol az állam, ha úgy szottyan kedve. "

Önkéntes magánnyugdijpénztár amiben a kötelező állami mellett lehet önként befizetni. Itthon is megteheted, hogy ilyenbe fizetsz. semmi nem tiltja és senki nem nyúl hozzá mert az tényleg a te saját magánbefektetésed, nem olyan kamu mint a manyup.

putris72 2018.06.08. 14:12:38

@Figyel Castro: Meglepődsz,de a világbajnok áfát azt mind a komcsik hozták össze!Egy dolgot nem tudtak,gazdasági programot összehozni,munkahelyeket teremteni,így mindig maradt az áfa,és az áremelés!Mindig szövegeltek,hogy ők mindenhova mindig több pénzt adtak,ez sem volt igaz!Mert év végére mindig zárolták a pénzeket!Azt egy picit elvettek az oktatásból,az egészségügyből,nyugdíjból stb...!Csak mindig föléltek mindent bezártak mindent,eladtak mindent,és hitelből fedeztek mindent!Sokan még azt sem értik,hogy miért nem IMF hitellel működik az ország!Szerintem te sem!

eßemfaßom meg áll 2018.06.08. 14:13:17

@prakp: "Papíron nem mutatott rosszul."

a papír sok mindent elbír, tartja az ösi igazság

eßemfaßom meg áll 2018.06.08. 14:16:34

@putris72: egyébként azt kellene megérteni, hogy az áfa a legigazságosabb adó. Azt mindenki befizeti, nem lehet kibújni alóla, mindenki annyit fizet amennyit fogyaszt.

várom a levelet 2018.06.08. 14:25:35

@bbrrr: aztán ki foglalkoztat egy 60-65 éves embert?

prakp 2018.06.08. 14:37:36

@putris72: Azért ennek nézz utána.

prakp 2018.06.08. 14:39:26

@eßemfaßom meg áll: Persze, ha a bruttómból hagynának gazdálkodni. De így...

monddazigazatmar 2018.06.08. 14:40:52

@Figyel Castro: Persze, persze, álmaitokban tele vagytok hatalmas befizetőkkel. Meg mindannyian befizettetek. Kamu.

Baszod, a levont nyugdíjjárulék egy részét tették a manyupba. Senki semmit nem fizetett bele.
A nyugdíjakat fizették hitelből, ezekhez meg nem lehetett nyúlni évtizedekig. Okos megoldás ugye?
Ha neked kell az élethez havi százezer, és a fizetésed százezer, akkor azt csinálod, hogy 10et elteszel a bankba 2%on, a hiányzó tizet meg felveszed a cofidistől 10%on? okos megoldás?

prakp 2018.06.08. 14:41:11

@várom a levelet: HA szakmailag ott van a szeren, akkor bárki.

eßemfaßom meg áll 2018.06.08. 14:42:17

@prakp: Ez egy ilyen világ, sehol nem a bruttódból gazdálkodsz.

akakukk 2018.06.08. 14:47:14

@konrada: Nagyreszt az egeszsegugyre gondoltam. A nyugdijnal valoban jobb a helyzet de csak egy kicsivel, nincs egyeni nyugdijszamla.

putris72 2018.06.08. 15:11:26

@prakp: https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarország_adórendszere index.hu/gazdasag/2013/01/03/25_eves_az_adorendszer/ Szerintem azéet ki olvasható,hogy kik emelték ilyen szépre jóra!

bbrrr 2018.06.08. 15:17:23

@várom a levelet: "aztán ki foglalkoztat egy 60-65 éves embert?"
Az aki most is. Meg aki választhat, hogy foglalkoztatja ezt az embert, vagy nem foglalkoztat helyette senkit.
Már most sem találsz munkaerőt a pozíciók nagyrészére.
Ne a mostani 60 évesekből indulj ki, hanem abból hogy aki most 35 éves, az látja előre, hogy nem 30 év van neki hátra a nyugdíjig, hanem 35. És így is áll majd hozzá, képzi magát, hogy naprakész, piacképes tudása legyen, és alkalmas legyen a munkára akkor is.
A mai nyugdíjas még a rendszerváltás előtt került ki a munkaerőpiacra, egészen más mentalitással.

És a helyzet továbbra is az, hogy ki rúg ki egy dolgozót, aki helyett nem tud felvenni SENKIT?

bbrrr 2018.06.08. 15:29:23

@Figyel Castro: "egyébként soha meg nem térülő beruházásokra (Paks, Belgrád vasút) nem gáz hitelt felvenni, csak nyugdíjra? Mi a különbség?"
Az erőműre egyszer veszel fel hitelt, megépíted belőle az erőművet, és utána van egy erőműved, + X idő alatt visszafizeted.
A nyugdíjra minden évben egyre több és több hitelt kell felvenni, és esélyed sincs visszafizetni.

Hasonlat: mire gázosabb hitelt felvenni? Plazma TV-re, vagy kajára?
PlazmaTV esetén arról van szó, hogy nincs 200e-d, de van havi 10e-d 2 évig a TV-re.
De ha kajára (napi megélhetésre) kell hitel, akkor nagyon nagy baj van, és ezt a hitelfelvétel nem fogja megoldani, csak eltolja a bajt későbbre. Havi 1 nap kaja nélkül még kibírható. De amikor ezeket az 1 napokat egy évig gyűjtöd, és karácsonytól vízkeresztig nem eszel, az azért megrogyaszt... Ugyanígy van ez a nyugdíjkasszával, nem célszerű a jövőt felélni (erről szól a hitel) ilyen célból.

Figyel Castro 2018.06.08. 15:49:01

@eßemfaßom meg áll: nem. És még én nsm értek hozzá... 1. (Pillér) állami nyögdíj,
2. A manyup (németül 2-te Säule), 3. Az önkéntes (dritte Säule).

Figyel Castro 2018.06.08. 15:50:35

@bbrrr: csakhogy Paks 2 egy légvár, nyugdíjat meg fizetni kell, mert egyre több lesz a potenciális lázadó...

bbrrr 2018.06.08. 15:56:46

@Figyel Castro: paks2 kell, mert paks1-et be kell zárni 10 év múlva, és akkor vagy gázt+szenet égetünk ezerrel, vagy vehetjük az áramot külföldről annyiért, amennyiért adják majd nekünk.
Nyugdíjat fizetni kell, igen. ráadásul egyre többet és többet, HA maradnak a jelenlegi szabályok. Ezért kell VÁLTOZTATNI, hogy a nyugdíjrendszer FENNTARTHATÓ legyen, és ne az SZJA-ból befizetett pénzből (a felvett hitelt is ebből fizeted ám vissza!) kelljen kipótolni, hanem elég legyen rá a nyugdíjjárulék.
Nyilván, ha kajára nincs pénzed, ne akarj plazmaTV-t. De ha kajára nincs pénzed, akkor súlyos átstrukturálásra van szükség.

Figyel Castro 2018.06.08. 15:59:33

@bbrrr: pontosan. Vagyis ha nincs pénzed a kötelességeidre, ne költsd stadionra meg focira meg keritésre és egyén faszságokra.

nagyonköcsögduda 2018.06.08. 17:44:51

@$pi$: "28 éve még nem is volt frankhitel". Az nem. De később a forint alapút ki lehetett váltani devizahitellel.
De ne akadjunk fel apróságokon. Ha jól értem, akkor szerinted minden rendben van, építsünk még 32 stadiont, támogassuk pénztáros lőrincet, stb.

nagyonköcsögduda 2018.06.08. 17:47:36

@Magánvéleményem: "gondolom, fegyvert nyomtak a tarkójukhoz, hogy vegyenek fel hitelt 30 év futamidőre 42 évesen...." Biztos nem. Talán csak nem tudtak máshogy boldogulni. Szerencsés ember vagy, ha még soha nem kellett hitelt felvenned. Bár ehhez nem kell szerencse, elég, ha orsós viktor rokona vagy.

eßemfaßom meg áll 2018.06.08. 18:06:35

@Figyel Castro: a németeknél van kötelező manyup amit az állami járulék egy részének átirányításával generálnak?

Figyel Castro 2018.06.08. 18:08:42

@eßemfaßom meg áll: a németeket nwm tudom, de Svájcban van, igen. És tisztában vannak vele, hogy Orbán elvette, és minden alkalommal szóba kerül a céges vacsikon.

eßemfaßom meg áll 2018.06.08. 18:12:55

@Figyel Castro: Ha nem tudod akkor nemigazán értem az előző kommented.

"de Svájcban van, igen."

Erről a svájciak tudnak?

bankmonitor.hu/cikk/nem-csak-a-magyar-a-svajci-nyugdijrendszer-is-roskadozik/

Figyel Castro 2018.06.08. 18:17:37

@eßemfaßom meg áll: a svájci rendszert ismerem. Ez amit linkelsz, ez ilyen kormánypropaganda? Mert ott hanyatlik minden, ami nem Orbán szellemi terméke...

2018.06.08. 18:49:22

@Figyel Castro: kurva neh3z megerteni gondolom a stadionok koltsege (par szaz mrd) lofasz a nyugdij koltsegehez (4000 mrd evente) kepest, ugye?

Figyel Castro 2018.06.08. 18:51:14

@abcdefghijklmm: na az itt felhozott hasonlatokkal: ha ételre sem elég a pénzed, akkor veszel még plazmaTV-t, ugye?

2018.06.08. 19:02:06

@Figyel Castro: a stadionok szerintem is feleslegesek, de a rajuk forditott penz nem oldaná meg a problémáját sem a nyugdíjrendszernek, sem a TB-nek. Ezzel ellentétben te feljebb azt írtad, hogy a jó eü-höz hiányzó 8000 mrd Ft-ot azokból kellene fizetni. Ezt hívják demagógiának, és ezen az sem segít, hogy az utolsó hasonlatod történetesen igaz.

eßemfaßom meg áll 2018.06.08. 19:02:08

@Figyel Castro: igen, a svájci rendszer ismertetése és a magyarral összehasonlása (majd a magyarnál jobbnak nevezése) az kormánypropaganda. El ne olvasd.

2018.06.08. 19:56:45

@akakukk: Mennyit fizetsz be? Ez egy baromság! Anyám, Isten éltesse, most töltötte be a 95. életévét. Éppen 40 éve van nyugdíjban. Tudod, mennyit fizetett be? Nominálisan talán a munkába állásától a nyugdíjba vonulásáig (akkor ez 55 éves kor volt a nőknél, férfiaknál 60) kb. a MAI egyhavi nyugdíját! Amikor anyám elkezdett dolgozni, a havi 500.-Ft-os fizetés luxusnak számított! gondolhatod, 500.-Ft/hóból egy év alatt mennyi járulékot vontak le. Ha nem "felosztó-kirovó" rendszerű lenne a nyugdíjunk, már rég éhenhalt volna... A MATEMATIKA a te barátod, nem a szájtépő demagógia!

rozsomák 2018.06.09. 15:18:39

@akakukk:
"Azert ne felejtsd el, hogy a haboru utan ujjaepitettek az orszagot. "

Ja, újjáépítették... kik is ???

Legyen az az illető mondjuk 15 éves 1945-ben..amikor elkezdte újjáépíteni az országot..
Ma hány éves ?
88 !!!

Hát ezekből azért nem sok akad..:)

A mai nyugdíjasok túlnyomó része már nem igazán építette a háború utáni országot, csak a sztálini rendszert építette - ha már a te demagógiádnál maradunk, hogy ki mit épített - de fogalma se volt mit épít, nem hibáztatom őket..
Nem tehetnek róla, abba születtek bele..
(Ugye milyen hülye érvelés, hogy ki mit épített ?)

Az ilyen demagóg érvelést követve azt is mondhatnám, hogy viszont az ő szüleik vitték a háborúba az országot :)

Ez se igaz, viszont amit te állítasz, az se..

rozsomák 2018.06.09. 15:27:57

@DocBulywood:

Azért számoljál már egy kicsit..

Mennyi a nyugdíjjárulék, mennyi ideig fizeted... oszt akkor hány évet fizetsz a járulékot, és átlagosan mennyi ideig kapod..
Meg ilyesmiket..
(Számolni csak tudsz remélem, egykét szorzás-osztás még megy, nem ? :)

Ja még, hogy mennyi ideig ingyenes a közlekedés, mennyi az egyéb kedvezmény az átlagemberhez képest, azzal nem is számoltam én hülye..

Na most akkor szerinted ? :))

Majd ha számoltál, akkor szólj vissza..

rozsomák 2018.06.09. 15:49:47

@l4ci: "Ha te annyit fogsz kivenni majd, amit most beleraksz (hacsak nem fizetsz külön havonta magánba), akkor Te is éhen fogsz halni, rezsire se lesz elég az a pénz. Számolgattál már esetleg? "

Azt ugye érted, hogy ez egy öngól ? :)

Ha én most közmunkás lennék -tegyük fel ennyi a nyugdíjmegállapításhoz szükséges átlagos jövedelmem egész életemben - akkor bizony éhen fogok halni nyugdíjasként, ha csak valaki nem tesz hozzá ehhez - ti minden, vagy csak a családom, avagy akárki más - egy elég jelentős összeget..

De tudjuk, hogy már közmunkásként is lehet éhen halni..nemhogy közmunkás nyugdíjasként:)

De ez nem érinti azt, hogy aktívként mennyit tettem hozzá a járulékkal a majdani saját eltartásomhoz.
Számolj te is egy kicsit:
x évig aktívan - y % járulékkal, kontra még z év mennyi nyugdíj hogy jön ki ?

Az állam vagy tb azt tudja biztosítani, hogy addig te mennyit perkáltál bele oda... Ez a maximum.

A többit ne onnan várd, azt csak másoktól lopnád...
A többit azt biztosítsa a családod... vagy akire szántad addig a pénzedet..vagy az ötös lottó vagy
más.

l4ci 2018.06.09. 16:28:45

@rozsomák: Akkor számoljunk. Ha keresel mondjuk bruttó 600-at, akkor abból befizetsz 60-at havonta, és kapsz nettó 400-at. Ebből kell fizetned a rezsit, lakás-kocsi hitelt és/vagy fenntartást, karbantartást, gyerek(ek)et ha van(nak) és félretennni nyugdíjra, ugyanis ebből a havi 60-ból nem fogsz annyit kapni 25-30-35 év múlva, amiből fedezni tudnád nyugdíjas éveidben az addig megszokott életszínvonaladat. Hacsak nem akarod a családoddal eltartatni magad, akkor már most félre kellene tenned a fizetésedből legalább annyit, amit befizetnek a nyugdíjjárulék címén, de legalább kétszer annyit, az meg ugye nem valószínű, hogy sokan képesek erre a lakáshitel/gyerek/stb mellett... Nézegessed a Kiszámoló Akadémia videóit youtube-on, érdekes adatokat és elemzéseket tudhatsz ott meg...

rozsomák 2018.06.09. 18:43:00

@l4ci:
"nem fogsz annyit kapni 25-30-35 év múlva, amiből fedezni tudnád nyugdíjas éveidben az addig megszokott életszínvonaladat."

Hát persze, hogy nem !!!

Ki mondta neked valaha is egyáltalán, hogy egy nyugdíjas annyit fog kapni, ami az addigi életszínvonalához fog igazodni ??
Ez a tévhit mégis honnan van ???

Ki ígérte, ki mondta, hol volt leírva valaha is, hogy aki nem dolgozik, az annyit fog kapni, amennyit az, aki dolgozik ???

De tényleg érdekelne, hogy honnan szeditek ezt ????
Honnan ered ez a téveszme ????

rozsomák 2018.06.09. 18:51:53

@l4ci:

Egy tök leegyszerűsített példa... (számoljunk egy kicsit..)

Ha mondjuk 40 évet dolgozol és a fizetésed 20%-a megy nyugdíjjárulékra, akkor, ha még 10 évet vagy nyugdíjban, akkor 80%-os nyugdíj esetén lennél pariban. Ha tovább, akkor valaki más finanszíroz a kasszán keresztül

(Mindegyik szám csak fikció)

Valójában a mai nyugdíjasok nem töltöttek aktívan 40 évet - sokkal kevesebbet - és nem fizettek 20%-ot.. tehát sokkal alacsonyabb induló összeg illetné meg őket.
Ehhez képest miről beszélünk ?

Mi köze a nyugdíjnak ahhoz, hogy mennyiből lehet megélni, ha azt vesszük alapul, hogy ki mennyit fizetett be ?

Én megértem, hogy a kevés pénz az kevesebb, mint a több pénz, de a megértésen kívül ehhez mit lehet még hozzátenni ?

Pl. költsél kevesebbet az unokád ilyenolyan szándékaira... mert azért tegyük hozzá, hogy pl. az unokák kényeztetése nem kis pénz :)))
Ha van pénzed, akkor kényeztesd anyagilag... ha nincs, akkor meg ne. :)
süti beállítások módosítása