Rezsi-rizsa hazai fogyasztásra.

 2013.07.07. 16:59

orban_rezsi_1373204627.JPG_650x383

Orbán Viktor ismét tudott önmagát alulmúlva a szemébe hazudni mindenkinek aki képes volt végignézni az EU parlamentjében történt szétcincálását követő sajtótájékoztatót. Ezt a képességet azért nem mindenki képes elsajátítani, kell hozzá némi gátlástalanság, pofátlanság, és nagy hazudozási rutin. Nála ezek megvannak, ezzel nincs is semmi gond, és ráadásul a hatalomvesztéstől való félelem arra ösztönzi ezt folyamatosan megtegye. A Tavares jelentés Európa parlamenti vitáján elég rendesen szétrúgták a hátsóját a jogállamiságban végzett dúlásáért, amit Tündérországban végrehajtott a kétharmada segítségével, de az azt követő sajtótájékoztatón már magához tért némileg a nemzet stadionépítője Fecsútnak, és szokásos cinizmusával képes volt előadni a megtámadott ország szabadságharcos meséjét.

Régi jól bevált taktikájához folyamodott a kormánypárt elmebeteg senkiházija, amikor a parlamenti ülésen történteket figyelmen kívül hagyva egészen másról kezdett el beszélni a mikrofonba amikor elkezdték faggatni az ülésen történtekről. Gazdasági síkra terelte a beszélgetést, előadta mennyire jól mennek a dolgok az itthoni gazdaságban, és ez mennyire fáj a folyamatos haszonszerzésre törekedő multiknak. Mert azok a gonoszok a nagy magyar szabadságharcban, miattuk kell mindent elszenvedni a trafikmutyi kárvallottainak, akik még földhöz sem tudnak jutni ma normálisan ha nincsenek eléggé a kormány közelében. Akkora ma már itt a gazdasági növekedés, hogy nincs is elég közmunkás akiknek a számával még jobban be lehetne bizonyítani, ebben az országban meg lehet élni negyvenhétezerből, és kiválóan lehet velük a foglalkoztatási számokat is manipulálni. Mert igenis csökkenti a rezsit a rezsim aki nem is akar, és tud saját tehetségből hozzátenni a mindennapokhoz, ezért inkább mástól veszi el azt amire szüksége van, és ehhez mérten emeli az adókat, a járulékokat, szabja személyre a törvényeket a nagyobb gazdasági hatalom érdekében. Közben azért nem felejti el ennek az ellenkezőjét állítva mindig megtalálni az aktuális felelőst akinek el kellene vinni helyette a balhét. Ezek általában a szocialisták, a balliberálisok, Gyurcsány, újabban Bajnai, és mindenki más, aki miatt ennyi megszorítás kellett a költségvetési hiány lefaragásához, és ilyen nehéz volt kikerülni a túlzott deficit eljárásból. Csakhogy amíg ezek megvoltak, volt munka az országban, volt fizetés, és egy gazdasági válságot is lehetett kezelni, igaz kölcsönből, de addigra már fejlődési pályán volt az ország aminek a folyamata szerint kisebb emberekre rakott teherrel is ki lehetett volna ezekből a gazdasági eljárásokból kerülni . Na ezt nem tudta folytatni a Nemzeti Harácsolás kormánya, hiszen így nem tudott volna közpénzt irányítani a saját zsebbe, és mivel szemernyi tehetsége és akarata sem volt a mindennapi élet jobbá tételéhez a többség számára ebben az országban, megmaradt az állandó hazudozásnál amit továbbra is nagyon sikresen folytat.

A reszi-rizsa már túllépett a határokon, az érte való harcot Orbán Viktor most éppen az Eu-val szemben folytatja. Neki az nem számít ha ott éppen másról van szó, ezt az ütőkártyát mindig elő tudja húzni, és ennek segítségével igyekszik még maga mellé támogatókat keresni itthon. Mert van olyan hülye ember széles turulországban, aki elhiszi még itt a rezsi magas, nem a fizetés alacsony, és a számlák csökkenése elhozza Tündérország gazdasági növekedését. Csakhogy a kormány szerint ezt állandóan akadályozzák azok a gaz multik, és szolgáltatók, ezért nem tud a kormány eleget adni az embereknek, így kénytelen tovább növelni az adókat, a pénzforgalmat még drágábbá tenni, vagy egyszerűen csak kiigazítani a költségvetést, mert ugye megszorítás az nincs, és az így befolyt pénzt a maga újraválasztására felhasználni. Van elegendő médiakutyája hozzá ezt folyamatosan nyomja le az emberek torkán, és elég szóvivője, pártkatonája akik tovább adják minden változtatás nélkül azt amit Orbán Viktor egyszer kinyilatkozik.

Ez az egész rezsicsökkentés nem más mit figyelem elterelés, hivatkozási alap a jó cselekedetre, és alap nélküli építmény alagsora. Lehet vele játszani, lehet rá hivatkozni, lehet csökkenteni, csak az egész rossz úton történik. Minden egyszerű ember tudja a csökkentés először beruházást igényel, és folyamatos fejlesztést, a drasztikus elvétel főleg a másik kárára akár veszélyes is lehet. Orbán Viktor és bandája esetében az igazságtartalom is erősen kétséges, náluk ez az egész csak egy jól hangzó kampányfogás. Ez a kormány nem arról híres bármit is adna az embereknek, az eddigi tapasztalatok szerint az elvételben kiváló, és hatékony. Ezt az utat járni veszélyes és kiszámíthatatlanok a következmények, de az is látszik, ezek a kétharmadosok már nem terveznek hosszú távra, még harcolnak az igaz, és szeretnének is maradni a hatalomban de már csak az eddigi tetteik miatt sincs tovább helyük a mindennapokban.BANDITA. 

Címkék: hazugság rezsi Orbán Viktor EU médiakutya

A bejegyzés trackback címe:

https://banditapolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr715394640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kalmár 2013.07.08. 14:35:37

@IDKFA: Nálunk ez hagyomány. Ez van.

IDKFA 2013.07.08. 14:35:43

@Makkasz:

Az emberi polulációt nevezik népességnek. 1 ember - 1 utód, ez a népesség szintentartása, a 2,3 az már növekedés. Ja és szerintem normálisan szóltam hozzád. Arról nem tehetek, hogy nem vagy tisztában alapvető fogalmakkal.

komment2010 2013.07.08. 14:37:18

@Kalmár: rendes, családos és dolgos az remek! Kérdeztem is magamtól honnan ez a nagy gyereknemzési buzgalom akkor bökte ki a szemem a keresztény meg a konzervatív! Hát ez mindent megmagyaráz! Te akkor is fideszes lennél ha nem lennél képed gyerekeket csinálni, de hogy még az is megy kész fpnyeremény neked a vikike! :) Bár igaz vikike is egy ideig kvázi ateista volt aztán rájött hogy jobb a papsággal jóban lenni még bármire is jók lehetnek, azt láss csodát jók is, ma meg már ő az egyik legnagyobb keresztény a KDNP-s jófejarcok mellett! Aztán csak óvatosan ha a kisfiú ministránsnak megy 5 percnél többet ne hagyd egyedül a pappal... csak jótanács!!

IDKFA 2013.07.08. 14:39:50

@komment2010:

Tipikus ballib idióta vagy, aki azt sem tudja mit beszél, csak fröcsög egyet...

komment2010 2013.07.08. 14:45:07

@IDKFA: Na azt téged melyik minisztériumból szalasztottak? még 1,5 óra azt mehetsz haza sörözni! :) Vagy tán van a családban papi érdekeltség azt sért az igazság? :D Amúgy életemben nem voltam balos bár mindíg rájuk szavaztam mert annyira rühellem a fideszt. Régebben még voltak értelmes jobbosok de mára felhígúltatok aztán csak a "magadfajták" maradtak! Na ja mindíg cab lejebb... :(

IDKFA 2013.07.08. 14:51:11

@komment2010:

Ezzel szemben értelmes balosok régen sem voltak...

leonito77 2013.07.08. 14:52:54

@Makkasz: Ez jó volt, még vissza is kérdez a kitalált karakter :)

+1

komment2010 2013.07.08. 14:56:11

@IDKFA: akkor lesűllyedtetek a szintükre! Már nincs miért aggódnotok megértitek könnyen egymást! Kicsit visszafogottan írtál most...mi van újratöltöd a bullshit generátort újabb szavakkal? a "tipikus ballib...." kezdetű mondatod pont olyan,mint amit vagy 15 éve gyerekként az Excellel gyártottunk mint bullshit generátor, gondolom ismered...? :D tudod bedobálod a szavakat az meg véletlenszerűen összerakja és vagy értelmes mondat lesz belőle vagy nem. Mint a te mondataid... :D:D

2013.07.08. 15:01:51

A te "szintedre" nem lesüllyedni lehet, hanem csak lezuhanni...

komment2010 2013.07.08. 15:07:16

@IKDFA: na akkor köszi a beszélgetést, feladom! Teljesen porrázúztál az indokaiddal és a mondataiddal! Meghunyászkodva elballagok, mert a te géniuszodhoz soha nem érhetek én fel... :D További szép estét neked és ne nagyon hűtsd be a sört mert ha betegszabira mész lófasz sincs a minisztériumból! Mondjuk amúgy sem sok minden más... :(

Blogger Géza 2013.07.08. 15:17:00

@gerdo: Vésd az eszedbe: a liberálisokat és a zöldeket ideológiailag a baloldalhoz szokták sorolni. Ezt még az Európai Néppárt is elég elég egyértelműen megfogalmazza:

"Az EPP közleménye szerint a dokumentum "az európai baloldali pártok kívánságlistája, akik a saját politikai programjukat akarják Magyarországra erőltetni". "

www.bumm.sk/84149/europai-neppart-az-ep-tullepte-hataskoret-a-tavares-jelentessel.html

Blogger Géza 2013.07.08. 15:18:36

@belekotty: Neked is ajánlom figyelmedbe:

"Teljesen elfogadhatatlan és minden jogi alapot nélkülöz a magyar Országgyűlésnek címzett több tucat jogalkotási ajánlás és egy olyan monitoring eljárás bevezetése, amely ezen javaslatok végrehajtását kíséri figyelemmel. Az Európai Parlament semmiképpen nem válhat Nagy Testvérré" - hangsúlyozta Manfred Weber, az Európai Néppárt képviselőcsoportjának alelnöke.

Az EPP közleménye szerint a dokumentum "az európai baloldali pártok kívánságlistája, akik a saját politikai programjukat akarják Magyarországra erőltetni".

ZX 2013.07.08. 15:19:32

Kezd a tököm tele lenni ezzel az ostoba fideszes birkákkal. Semmiben sem különbözik a mostani helyzet a 4 évvel ezelőttitől, amikor a maszopos birkák bégetését hallottuk, hogy milyen fasza nekünk. Persze ezek az egybites droidok mindét oldalon azt hiszik, hogyha nem velük vagyunk akkor tuti a másikkal. Az ugyanis náluk elképzelhetetlen, hogy valakinek önálló véleménye legyen ami különbözik mindkét oldaltól.

ottomoll 2013.07.08. 15:30:39

@ZX: Na és ki a harmadik erő aki majd ugye elhozza a megváltást? Na ki? Csak nem Gordonka?

ZX 2013.07.08. 15:34:40

@ottomoll: Éppenséggel a Bajnaival sem szimpatizálok, de ha már választani kell akkor 100x inkább ő mint a maszop vagy fidesz még 1x.

BKV reszelő 2013.07.08. 16:47:00

@röf: De, van baj. Akkor nincs baj, ha ezek mind szabadon választható dolgok lennének és nem kényszer döntések az ellehetetlenülés okán. Nem kell belátni, mantrázzuk, hogy Magyarország hű de jól teljesít...de közben ne feledjük, ez nem igaz.

@Quentin vagyok Montargis-ból !: Ne ismételgessük, ezen már túllendültünk, olvass vissza vagy ne, de akkor meg szilencium. (Nálatok szalicil)

@ottomoll: Hát akkor fikázz, ha már csak ez maradt.

@Kalmár: Nono! A szavazati jogról elfelejtkeztél...pedig ennek és az állampolgárságnak az összefüggése a lényeg. Ne kezdjük a Kossuth téri táncot.

ottomoll 2013.07.08. 17:35:34

@BKV reszelő: Szerintem értetted te,hogy rád gondolok..

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.07.08. 17:44:18

@BKV reszelő: Persze, majd pont te fogod megmondani, hogy kinek mikor szilencium, te demokrácia bajnok. Olvastad az index címoldalát mostanában?
A büdös matracról, meg a szemétszedésről. Úgy állítod be mintha mindenkinek kánaán lenne a kinti munka.
Az meg hogy az itt élőket bugrisnak tartod, csak mert nem kint élnek, téged minősít. Jó helyen vagy ott kint. Maradj csak ott..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.08. 19:01:00

@ottomoll:

Nem veszem könnyen. 2/3-os ellenzéki győzelmet remélek 14-ben, hogy helyre lehessen állítani az országot.

Amit linkeltél, abban az látszik, hogy az ellenzéknek meg kell egyezni, ezt az egyezséget kommunikálni kell, és simán megvan a győzelem. Meglehet a 2/3.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.08. 19:07:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Tudod te mikor voltak utoljára államilag szabályozott árak?
Olyan árak, amelyek köszönő viszonyban sem voltak az őket alakító tényezőkkel. Tudod mi lett azzal a társadalmi berendezkedéssel és hány helyen maradt fenn az a berendezkedés a világban és ott jelenleg hogy élnek az emberek?

Tudod te mekkora lesz a pofon, ha egyszer ismét valós árat kell fizetni ezekért a dolgokért?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.08. 19:14:07

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Csúsztatsz. Kevered a hatósági árat a marxista tervgazdasággal. Az utóbbi ellen érvelve beszélsz az előbbi ellen. Abszurdum.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.08. 19:17:02

@IDKFA:

@$$$=$$$:

Okosok!

Látom fingotok sincsen róla, hogy a munkanélküli segélyt (nevezzük most így) ELŐRE kifizette mindenki a fizetéséből.

Hazánkban a munkanélküli segélyezés biztosítási rendszerben működött, ami azt jelenti, hogy a dolgozók és munkaadók befizetéseiből töltötték fel az alapot.

Lehet felőlem segély helyett közmunka is, de akkor ha ez a közmunka értelmes dolog és értéket termel, akkor az alapba történő befizetéseket talán nem kellene levonni elsejétől a fizetésemből.

Elvégre egy munkának el kell tudnia tartani önmagát, ellenkező esetben a szocializmusba érkezünk, és a közmunka nem lesz más, mint az egykori bújtatott munkanélküliség nerpárti megfelelője.

Arról most nem beszélünk, hogy sok helyen nem tudnak közmunkát adni a delikvensnek, illetve sok helyen azt mondják, nincs pénz a közmunkások foglalkoztatására.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.08. 19:17:48

@BKV reszelő:

"vagy érje el a kedves vezér, hogy mi is szavazhassunk nekik a romániai választásokon"

Ez ma is megvan. Minden román állampolgár szavazhat a román választásokon. Sőt szinte egész Európában ez a helyzet, eddig éppen Mo. volt a kakukktojás, hogy korlátozta a külföldön élő magyar állampolgárok szavazati jogát.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.08. 19:20:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Tudtál róla, hogy a "marxista" tervgazdaságban majdnem mindennek hatósági ára volt?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.08. 19:24:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Nem, nem igaz. A legtöbb ár állami volt, hiszen az állami cégek adták a termékek zömét. Hatósági ár nemigen volt, hsizen ami magánszektor volt (az a kevés), az jellemzően szabadáras volt.

Marxista idázőjelbe? Miért?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.08. 19:30:07

@Kalmár:

A magyar választásokat nem az dönti el, hogy ki jogyan kormányoz, hanem az, hogy az átlagember éppen kit tart a kisebbik rossznak. A Fidesz is ezért fog nyerni, a fideszes kemény mag önmagában nem lenne elegendő a győzelemhez.

ottomoll 2013.07.08. 19:36:34

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Hát abból, amit belinkeltem nem tudom hogy olvastad ki az ellenzéki győzelmet(a 2/3-ról nem is beszélve).
Ha a piros oszlopokat vesszük alapul, akkor a Fidesz:45, Mszp+E14=23+10=33 az LMP, és a DK a link szerint nem jutna be.
De ha be is jutnának, és egyéniben is képesek lennének a szocikkal és az E14-el közös listát állítani(LMP részéről jelenleg kizárt, DK-val a többiek nem akarnak) akkor is 43%-uk lenne eszerint. A Jobbikot meg gondolom nem vetted bele az ellenzéki összefogásba.
Ráadásul a baloldal esélyeit rontják az átszabott választókerületek, a kompenzációs listák eltörlése, és az egyfordulóssá tétel(nem lehet majd a két forduló között visszaléptetni mint eddig).
A kisebb készülődő baloldali tömörülésekről(Bokros,Fodor) nem is beszélve.
Kevesen beszélnek róla, hogy az új választási törvény szerint a pártszövetségeknek( amiilyen az E14-PM is)10% kell majd a bejutáshoz,tehát jelenleg, ebben a formában, ők is a bejutási küszöbön vannak.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.08. 19:51:27

@ottomoll:

"Kevesen beszélnek róla, hogy az új választási törvény szerint a pártszövetségeknek( amiilyen az E14-PM is)10% kell majd a bejutáshoz,tehát jelenleg, ebben a formában, ők is a bejutási küszöbön vannak."

Ez eddig is így volt.

Viszont nem vagy köteles szövetségként indulni. Azaz lehet több párt, mely összefog, de nem szövetségként indulnak, hanem egyetlen szervezetként, azaz csak 5 % lesz a küszöb.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.08. 19:57:37

@ottomoll:

Ellenzéki győzelemhez az egyéni választókerületek megszerzése kellene. A lista nem elég, hiszen ott majdnem teljesen arányos a mandátumeloszlás. A Fidesz sem fog tudni listán nyerni, hiszen népszerűsége csökkent 2010 óta.

Viszont ott a Jobbik és az LMP, melyek önálló erők, s elvisznek legalább 15 és 5 % szavazatot. A Fidesz meg 40 %, ha maradnak a jelenlegi hangulatok. Így mindenki másnak maximum jut 40 %, de valójában kevesebb hiszen nem csak az MSZP+E14 indul.

Azaz a Fidesz nyerni fogja a legtöbb egyéni körzetet. Az MSZP+E14 ott esélyes, ahol erős a Jobbik, s emiatt a Fidesz nem elég erős.

Ha nincs radikális változás a közhangulatban, szerintem a Fidesz viszi az egyéni körzetek 70-80 %-át.

A kétharmad nem lesz meg, de szinte biztosan meglesz nekik az egyszerű többség.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.08. 20:03:32

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Én nem marxista, hanem szocialista tervgazdaságnak ismertem.

Amúgy meg saját magadat cáfolod.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.08. 20:06:28

@ottomoll:

Meg kell egyezni. csak akkor lesz kétharmad.

Meg kell szerezni az egyéni választókerületeket. És ha összefogás van, meg is lehet.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.08. 20:10:59

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Fidesz-ellenes összefogás nincs, hiszen ott a Jobbik és az LMP, s ezek komoly tényezők. Az MSZP összefogása saját magával (hiszen se a DK, se az E14 nem új erő valójában az MSZP-hez képest) pedig kevés.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.08. 20:19:57

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Nem tudom, hány éves vagy, de szemmel láthatóan nem emlékszel már arra, mikor redeletben határozták meg szinte az összes árunak az árát.

Erre te azt mondod, hogy az nem hatósági ár (Hisz az árhivatal volt az ármegállapító hatóság), hanem állami ár.

Mi a különbség?
Tudod-e, hogy még a maszekok is a hatósági árakkal kellett, hogy dolgozzanak?

NEm tudod, csak fújod, hogy most a rezsi csökkent, és ez milyen jó dolog. Nem veszed észre, hogy ez a legnagyobb kamu, mert többszörösen veszik ezt vissza tőlünk.
Nem látod át, milyen és mekkora veszélyekkel jár az, ha a valóságtól elrugaszkodott árakkal operál a hatalom. Hiába lesz a villany ára csak 17 ft, ha nem lesz áram.
Lehet szajkózni, hogy a gonosz multik mekkora profitot vágnak zsebre, ám látni kell, az MVM-nek (100%-os állami tulajdon) mekkora volt a nyeresége. 37 milliárd forint!
www.mvm.hu/hu/szakmai-informaciok/szakmai_kiadvanyok/eves-jelentes/Documents/MVM_KONSZ_2012_egyoldalas_18.pdf

Eddigi korábbi megnyilatkozásaid alapján komoly értelmes emberként tekintettem rád. Ne okozz csalódást azzal, hogy annak örülsz, az állam hatalmi helyzetből más kukijával csépeli a csalánt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.08. 20:26:59

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Az elempé fing. Sehol nincs. Nem voltak felkészülve arra, hogy ekkora sikerük lehet.

A saját elnöke által is nem demokratikus pártként jellemzett erő pedig nem gyengíti a demokratikus erők táborát.

A DK-t ne írd le. Amikor a hatalom gáncsolja az ellenfelét, és az ellenfélnek (például egy megegyezés útján) esélye van nyerni, az emberek, akik csak egy picit is elégedetlenek a hatalommal, egyből a gyenge mellé állnak.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.08. 20:29:16

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

45 éves vagyok és jól emlékszem.

Hatósági ár azért kell, mert az árampiac monopólium jelenleg az országban. Nincs rendes piac, így az állam bevatkozik.

Az ideális helyzet persze az lenne, ha lenne 20 szolgáltató, akkor hatósági ár sem kellene, de jelenleg nem ez a helyzet.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.08. 20:31:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Látható, hogy az LMP jobbra nyit, ez akár még sikeres is lehet. Szóval nem írnám le őket.

A DK egyedül nem tud bejutni a parlamentbe, az MSZP és az E14 meg nem akar vele szövetséget.

BKV reszelő 2013.07.08. 20:37:28

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Tévedsz. Magyarország nem volt kakukktojás. Most lett az, hogy szavazatszerzési céllal állampolgárokat szerez.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.08. 20:42:35

@BKV reszelő:

Nézd meg az egyes országokat. Szinte mindenhol szavaznak a külföldön élők. Korlát csak Írországban van, s részben Angliában - ott csak az a külfölödn élő szavazhat, aki kevesebb mint 15 éve ment el. A többi országban minden külföldön élő szavazhat.

Az EU-ban eddig csak Mo. és Írország korlátozta ezt, mostantól csak Írország.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.08. 21:09:48

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"Az ideális helyzet persze az lenne, ha lenne 20 szolgáltató, akkor hatósági ár sem kellene, de jelenleg nem ez a helyzet."

- Jó lenne, de jelenleg ellentétes irányba mozdulunk, és te tapsolsz hozzá.

ottomoll 2013.07.08. 21:17:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nem tudtam, hogy eddig is így volt.Azt hittem,hogy az új v. törvény szerint van csak így.
Ellenszere nyilván adott. Egyszerűen sima pártként-és nem pártszövetségként- kell definiálniuk magukat.
Csakhogy Bajnaiék ezzel elveszíthetik a szövetség sármját, amire nevük is utal. Ráadásul Karácsonyékat se érintené kedvezően, hogy mostmár nem egy pártszövetség részei, hanem beolvadtak a Bajnai pártba.
De végül nyilván ezt válsztják, ha nem sikerül jelentősen elmozdulni a 10%-ról, illetvenem lesz meg a szocikkal közös lista.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.08. 21:18:26

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Nem, a jelenlegi helyzetben az állam helyesen jár el, amikor a monopolpiacon érvényesíti jogait. Ez nem ellentétes irány. A monopolizált piac ROSSZ dolog. S bár az igazi megoldás a teljes liberalizáció lenne, a jelenlegi megoldás is jobb a semminél.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.08. 21:20:26

@ottomoll:

Igen, ez a butaság 1990 óta így van, pedig semmi értelme. A gyakorlatban a magyar választási jog lehetelenné teszi a választási koalíciókat a kezdettől fogva. Hogy ez mire jó, nem világos nekem.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.08. 21:23:04

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Ezt a monopolizált piacot az állam hozta létre, mikor földrajzi alapon kiskirállyá tette a szolgáltatókat.

A teljes liberalizáció felé nem ez az út vezet.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.08. 21:28:53

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Ezt kellene megszüntetni és akkor ez a hatósági ár szükségtelenségét eredményezné.

ottomoll 2013.07.08. 21:30:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Csakhogy az egyéni választókörzeteken belüli közös lista esetén nem adódnak össze automatikusan a szavazatok. Önmagában csak az sokakat elriasztana egy ilyen listára való szavazástól, ha Gyurcsányékat bevennék.
Aztán az LMP eleve nem nyitott egy ilyen együttműködésre,hiszen a Schiffer-Jávor szakítás tétje épp ez volt.
Jómagam pl. jelenleg egyéniben a Fideszre szavaznék,de listán az LMP-re. Ám ha az LMP beszállna a közös lista állításba, egész biztosan nem szavaznék rájuk.
Mindezzel csak azt akarom mondani, hogy közös lista esetén nem adhatók össze egyszerűen a támogatottságok.
Ezenkívül ne feletsd el, hogy szeptembertől jönnek majd a béremelések, további rezsicsökkentés stb..

kanálwarrior 2013.07.08. 21:44:56

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Mármint a külföldön élő ÁLLAMPOLGÁROK. Nem pedig bárki, akinek a nagyszülei még beszéltek magyarul.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.08. 21:49:19

@kanálwarrior:

Mint Mo-n. Mo-n is csak magyar állampolgár szavazhat, s nem az akinek nagyszülei még beszéltek magyarul.

Gerilgfx 2013.07.08. 22:12:03

orbán viktor, mint szabadságharcos az eu ellen, lol. ez nagyon jó vicc volt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.08. 22:38:03

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Annak mindenesetre örülök, hogy a földrajzi felosztást te is zsákutcának tartod.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.08. 22:41:47

@ottomoll:

Abban igazad van, hogy túl sok átadás és egyéb demagóg intézkedés lehet még a jelenleg hatalmon levő kormányzó párt döntéshozóinak a tarsolyában. Ám volt itt már "Alapkövek országa" 1998-ban, és kevés volt.

Abban nincs igazad, hogy ha a hülye ellenzék végre nem egymás cseszegetésével lenne elfoglalva, hanem szövetkezne a demokrácia érdekében és ezt illetve a szövetség szükségességét lekommunikálná (ÉRTHETŐEN!), továbbá még egy nemzeti minimumban is megállapodna, akkor itt a demagóg és hazug párt, amelyik a jelenlegi miniszterelnököt adja, nem rúgna labdába.

2013.07.08. 22:55:58

@Kalmár:

" Májusban 2,1%-kal csökkent az ipari termelés volumene, Előzetes ipari adatok, 2013. május
- 2013 májusában – előzetes adatok alapján – az ipari termelés 2,1%-kal maradt el az egy évvel korábbitól.
Májusban 2,5%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene, Kiskereskedelem, 2013. május
- 2013. májusban 2,5%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakához képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 0,9, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 2,1, míg az üzemanyag-kiskereskedelemben 6,8%-kal emelkedett az értékesítés volumene.
A kormányzati szektor bevételei és kiadásai, 2013. I. negyedév
- A kormányzati szektor 2013. I. negyedévi hiánya az előzetes adatok szerint 272,1 milliárd Ft volt, a GDP 3,8%-a. A 2012. I. negyedévi hiányhoz képest ez 56,3 milliárd Ft-tal, GDP-arányosan 0,7 százalékponttal magasabb."

Forrás: KSH
www.ksh.hu/

Szóval? Hol vannak a szép adatok? Számomra mégis hülye maradtál.

2013.07.08. 23:03:18

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Olyan, hogy állami ár, ismeretlen fogalom.
Központilag határozták meg a kenyér és a tej árát is, nomeg a zsiguli árát is, mégpedig a Központi Árhivatal által. Márpedig hatósági árnak hívták.

ottomoll 2013.07.09. 00:08:34

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Elviekben persze lehetséges, de az ördög a részletekben van.
Alapvetően egyébként azért van kedvezőtlen helyzetben a baloldal, mert Bajnai nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Vagyis nem sikerült a bizonytalanok egy jelentős részét bevonzva egy stabil középpártot létrehoznia.
Pedig erre másfél éve lett volna színrelépése óta. Szavazói inkább egykori szocialista, illetve Dk-s szavazók közül verbuválódtak,és csak kevés bizonytalanból.
Azt se felejtsük el,hogy az egykori kétosztatú politikai rendszer is megszűnt, és bejött a képbe a Jobbik.
Tehát nem lenne elég egy kicsit megverni a Fideszt (mint mondjuk 2002-ben),hiszen a Jobbik miatt ettől még nem tudna az egységes baloldali tömb többséget szerezni a parlamentben.
Ez egy igen sokszereplős játszma, sok lehetséges végkimenetellel, de jóval több kedvező végkimenetel van a Fidesz számára, mint a baloldal számára.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.09. 02:00:40

@ottomoll:

Kérdés: Akik a fideszből kiábrándulnak, hova mennek? A szélsőségesekhez vagy a demokratikus erőkhöz?

Kérdés: A demokratikus erők mennyire tudják megszólítani a hátralevő időben a bizonytalanokat?

Kérdés: Mekkora a rejtözködő szavazók aránya, és körükben az egyes pártok támogatottsága?

Amennyiben a fidesz elcseszi, és túl sokat ad le a szélsőségnek, akkor a demokratikus erők egy megegyezés esetén nagyot tarolnak, hiszen elég vinni a körzetek nagy részét.

Én az ellenzéktől azt hiányolom, DE NAGYON, hogy nem tudom, mit tenne:
- Az útdíjjal
- A trafikjogokkal
- A kettős állampolgárokkal (Nem szavazat, mert azt a hülye bajnai már garantálta nekik, mint szerzett jogot. Ahelyett, hogy ÁLLANDÓ magyar lakcímhez kötötte volna. Ez már csak az adó és járulékbevételek szempontjából is rentábilisabbá tette volna a dolgot...
- A MÁVval (pótjegyek, mellékvonalak)
- Az adórendszerrel

Annyit tudok, hogy ott lesznek demokratikus játékszabályok, amiket be fognak tartani.
Csak bízni tudok benne, hogy nem lesz revanspolitizálás.

BKV reszelő 2013.07.09. 07:46:25

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nos én nem hallottam, hogy az írek vagy akár az angolok állampolgárságot osztogattak volna szavazati joggal.

Sajnálom, hogy ennyi analfabéta van itt...tehát lassan írom: Nem baj, sőt normális, ha egy külföldön élő EREDENDŐEN magyar állampolgár szavazhat, a baj az, hogy ha az itthoni szavazatokban nem bízó kormány állampolgárságot kezd osztogatni, hogy megkeverje ezzel a szavazást. Nem nehéz ezt megérteni....csak itt nem megy valamiért. :)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 08:23:33

@BKV reszelő:

Alkotmányellenes és abszurd különbséget tenni született és szerzett állampolgárság között.

Szavazati jogot osztogatni nem lehet, ez az állampolgársággal jár.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 08:26:11

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Állandó lakcímhez kötni a szavazati jogot abszurdum, felesleges, sőt értelmetlen is, s hozzáteszem olyan, hogy "állandó lakcím" nincs 10 éve. Lakcím van és tartózkodási hely.

BKV reszelő 2013.07.09. 08:31:01

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A szerzett állampolgársággal nincs baj...de ha százezrével osztogatják, akkor felmerül a gyanú, hogy itt nem az állampolgárságról van szó. És itt valóban nem erről van szó. Az meg tényleg abszurd, hogy olyanok döntenek itt a mi sorsunkról, akik nem élnek itt életvitel szerűen.

BKV reszelő 2013.07.09. 08:32:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: No, de még mielőtt...szóval nézzél utána, hogy a nagy állampolgársági mizéria előtt hány szerzett állampolgárságú magyar ember keletkezett évente....és egyszer csak jött egy dömping...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 08:38:50

@BKV reszelő:

Lehet azon vitatkozni, hogy jó volt-e az állampolgársági feltételek könnyítése. Van érv pro és contra is.

Azzal viszont nem értek egyet, hogy az életvitelszerűséghez kellen kötni a szavazati jogot. Ez szinte shol sincs így. Ráadásul a szavazás tipikusan politikai jog, azaz nem kötődik lakóhelyhez. Ha lakóhelyhez kötődne, felmerülne: miért nincs szavazati joguk a Mo-n élő külföldieknek.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 08:39:31

@BKV reszelő:

Ez tény. Korábban évi 10 ezer, mostanában a 20-szorosa.

2013.07.09. 10:16:57

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Ha egy állami vállalat megállapítja az érvényes árat, az kereskedelmi ár. Ha az állam egyik hivatala állapít meg mindenkire érvényes árat, az hatósági. (BKV, áram)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 10:19:58

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Ez akkor igaz, ha piacgazdaságban történik ez. De nem igaz a marxista tervgazdálkodásra.

BKV reszelő 2013.07.09. 10:38:25

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: És szerinted ennyire vonzó lett ez az ország vagy valami sumákság van a háttérben tőkés lászló és a hasonlóak segedelmével?

BKV reszelő 2013.07.09. 10:39:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nos mondj egy országot a földön, ahol a külföldön szavazók aránya a valóban az országban élő szavazókhoz olyan szar, mint Magyarország esetében....és rögtön megnyugszom.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.09. 10:45:58

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

A szavazati jog jelenleg semmilyen felelősséggel nem jár, ellenben ezek az új állampolgárok jogosultak utazási kedvezményre, orvosi ellátásra, és a későbbiekben nyugellátásra. Anélkül, hogy ezért itt egy fillér adót is befizettek volna.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.09. 10:48:20

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"Azzal viszont nem értek egyet, hogy az életvitelszerűséghez kellen kötni a szavazati jogot. Ez szinte shol sincs így. "
- Lakcímhez, nem életvitelszerűséghez.

"Ráadásul a szavazás tipikusan politikai jog, azaz nem kötődik lakóhelyhez."
- Dehogynem. Lakóhely híján melyik körzetben van a képviselőd?

" Ha lakóhelyhez kötődne, felmerülne: miért nincs szavazati joguk a Mo-n élő külföldieknek."
- Mert nem állampolgárok?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 10:51:39

@BKV reszelő:

Mo-n sincs olyan hatalmas arány. Nézd meg a számokat.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 10:53:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

A szavazati jog politikai jog, s nem kell érte adni valamit cserébe.

Az adózáshoz meg végképp nem kötődik.

Ha kötödne:
- nem szavazhatna a belföldi akinek nincs adózott jövedelme,
- szavazhatna minden külföldi, aki adózott Mo-n.

BKV reszelő 2013.07.09. 10:54:00

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Tehát ha huzamos ideig max évi 10000 (bár ezt sokallom) magyar állampolgársági igény volt, majd hirtelen a hússzor annyi keletkezett, akkor:

a.) Az ország olyan vonzó lett minden szempontból, hogy azért ugrott meg a kérelmek aránya
b.) A politika ügyeskedik a saját érdekei mentén, ignorálva minden más érdeket

A kérdés egyszerű: Melyik az igaz, az a.) vagy a b.) ?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 10:54:36

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Lakcímhez, nem életvitelszerűséghez."

Ezt elintézni egy magyar állampolgárnak fél óra.

BKV reszelő 2013.07.09. 10:54:41

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Segíts, hol látom a Magyarországi és az új magyar állampolgárok számát egzaktul, nem kozmetikázva?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 10:55:26

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Lakóhely híján melyik körzetben van a képviselőd?"

A képviselő az egész népet képviseli, nem azokat akik szavaztak rá.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 10:56:12

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Mert nem állampolgárok?"

Pontosan! Azaz az állampolgárság számít, s nem a lakóhely.

BKV reszelő 2013.07.09. 10:59:25

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ez nem magyarázat. Az ember nem lesz ausztrál állampolgár csak azért, mert könnyítik a szabályokat. Csak valamiféle előny miatt vált az ember állampolgárságot.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 11:00:27

@BKV reszelő:

Nagyon egyszerű ez.

A magyar állampolgárságot de facto 100 %-ban magyar nemzetislgűek igénylik.

4 országban van jelentős magyar lakosság: Szlovákia, Ukrajna, Románia, Szerbia.

Nézd meg, hogy mennyi a magyarok száma e 4 országban.

Vond le a következtetéseket.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 11:02:11

@BKV reszelő:

A román és szlovák állampolgárok számára ez elsősorban érzelmi ügy. Haszna nemigen van.

Az ukránok számára komoly előnyt jelent. A szerbek számára is, bár kisebb mértékben.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.09. 11:17:18

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Miért nem veszed észre, hogy valamit több feltétel egyidejű teljesüléséhez is lehet kötni?

Csak itt, csak most, csak neked:

Aki itt akar szavazni,
- legyen állampolgár
- Legyen magyarországi lakcíme vagy hajléktalan igazolványa.
-- Ha van itteni lakcíme, akkor az itteni APEH már be is szedheti tőle az adót és járulékokat, bár ez nem automatikus, mert léteznek kettős adóztatást kizáró egyezmények.
-- Ha van itteni lakcíme, már nem kell neki az utazási kedvezményét finanszíroznunk.

Tudod a németek sem örülnének neki, ha azért, mert hibátlanul beszélek németül, plusz a nagyszüleim között 3 német gyökerű van, állampolgárságot kapnék, majd innen ugatnék bele nekik, mennyi legyen ott a kenyér ára.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.09. 11:18:26

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"Ezt elintézni egy magyar állampolgárnak fél óra."

- Te sem mostanában jelentkeztél be sehova.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.09. 11:19:49

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Egyéni választókerület? Hallottál már róla? Aki ott képviselő, az a választókerületet képviseli, akár egy másik választókerület ellenében is.

BKV reszelő 2013.07.09. 11:27:20

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem akarja érteni a lényeget szerintem. Neki is érzelmi kérdés ez. A szomorú az, hogy ezek semmiképpen nem érzelmi kérdések, hanem erősen gazdasági kérdések. Sajnos a magyarok többsége sötét, amit a CHF hitel balhé is jól szemléltet és így nem érti, hogy négy évente nem arról szavazunk, hogy narancs vagy piros, hanem arról, hogy ki és hogyan költse el azt, amit összehordunk. Persze a többség a széthordásban érdekelt itt, tehát nincs min csodálkozni. Mutyi ország mutyi népe ingyen akar mindent. ...de felállni ne kelljen a fotelből! :) Szomorú vagyok, hová süllyedt ez a kis ország...vagy csak most ébredtem rá, hogy hol van?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.09. 11:43:05

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"Nagyon egyszerű ez.

A magyar állampolgárságot de facto 100 %-ban magyar nemzetislgűek igénylik.

4 országban van jelentős magyar lakosság: Szlovákia, Ukrajna, Románia, Szerbia.

Nézd meg, hogy mennyi a magyarok száma e 4 országban.

Vond le a következtetéseket."

- Ez a jelentős, mihez képest jelentős?
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/09/A_magyar_nyelv_elterjedese.svg

Szlovákia 10,7% - 576.000 fő.
Ukrajna 0,3% - 145.000 fő
Románia 6,6% - 1.257.000 fő
Szerbia 3,5% - 252.000 fő
Horvátország 1% - 45.000 fő.
Ausztria - 25.000 fő, ebből Burgenland 6.000 fő.

USA parizs.tripod.com/usa/ 1.582.000 fő. - bár ezek már nem színmagyarok.
Kanada - 315.000 fő

Miért nem lehet állampolgársághoz jutni Ausztriában és Kanadában?
Ha nem igénylik onnan, akkor miért nem?

Én levontam a következtetéseket.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 11:52:53

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Németország rossz példa: a külföldön élő németek korlát nélkül szavazhatnak a német választásokon.

Egyébként értem álláspontodat, de nem értek vele egyet.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 11:54:02

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Én mindig szavaztam, függetlenül, hogy hol éltem. Jelenleg is úgy van magyarországi bejelentett címem, hogy az teljesen fiktív.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 11:55:23

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Ez egy népszerű tévedés. Az egyéni választókerület csupán egy választástechnikai kérdés, de az ott megválasztott képviselő ugyanolyan képviselő, mint egy listás képviselő - az egész népet képviseli.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 11:56:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Lehet magyar állampolgársághoz jutni bárhonnan. Nem igaz, hogy nem lehet Kanadából és Ausztriából.

ottomoll 2013.07.09. 11:57:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Akik a Fideszből kiábrándulnak nem valószínű, hogy rögvest a szocialisták vagy Bajnai karjaiba futnak. Egy nagyobb lemorzsolódás után egy részük a bizonytalanokat erősítené, a radikálisabbak a Jobbikba távoznának, a középre húzóknak pedig ott lenne az LMP. Utóbbi kettő jól mutatja, hogy mennyire megváltozott a politikai térkép az elmúlt évtizedekhez képest. A fő ellenfél már nem tud automatikusan lecsapni a kiábrándult szavazókra.

A bizonytalanok száma egyébként inkább szűküklni látszik az utóbbi időben (az általam belinkelt Medián kutatásban csak 33%)Ebből a csökkenésből pedig az E-14 nem igazán tudott profitálni, holott ez lett volna a küldetése.

A rejtőzködő szavazók kérdése minden választás során előkerül, de eddig nem igazán okoztak meglepetést. 2002-ben sokkal inkább a Fidesz 1. fordulós mozgósítási problémái, illetbve társadalmi beágyazottságának hiánya okozta a vereséget.

A trafikjog kapcsán Mesterházy már kijelentette,hogy teljesen visszacsinálnák az egészet. A kettős állampolgárság témát pedig sztem nem akarják feszegetni a továbbiakban.Az E útdíjjal nem tudom mit terveznének.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 12:14:09

@BKV reszelő:

Nekem aztán biztosan nem érzelmi kérdés, lévén nem is vagyok magyar.

ottomoll 2013.07.09. 12:47:45

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Annak,hogy nyugatról kevesebben igénylik az állampolgárságot az is lehet az oka, hogy arányaiban jóval kevesebben beszélik a magyart, mint az egykori kisantant országokban ill.Ukrajnában élő magyarok.
Érdekes, hogy Ausztiában jóval kisebb presszió alatt éltek a magyarok, mint a többi határon túli közösségben, mégis alig találni magyarul tudót Burgenlandban. Aki állampolgárságot szeretne-ha jól tudom-annak egy bizottság előtt számot kell adnia nyelvtudásáról.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 12:57:02

@ottomoll:

Az Ausztriához csatolt területen eleve a lakosság alig 9 %-a volt magyar, s ez később egyre csökkent az asszimiláció miatt.

ottomoll 2013.07.09. 13:17:59

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Igen,de hatékonyabb volt az asszimiláció mint másutt. Ebből a 9 %-ból ma már szinte senki sem beszél magyarul.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.09. 13:31:36

@ottomoll:

Mert eleve nem volt magyar tömb, a magyarok ott német tengerben voltak kis szigetek. Ilyen körülmények között az asszimiláció nagyon gyors.

2013.07.09. 15:37:32

@IDKFA: az egyetem finanszírozása hogy jön ide? Szerintem is más rendszert kéne kitalálni, de ugye politikusaink korábban még az egymillió diplomás országát vizionálták. Valami Orbán...

Gerilgfx 2013.07.09. 20:13:49

@Könnyen elkaptuk, uram!: szimpatikus embernek tűnik ez az Orbán, szerintem szavazzunk rá
süti beállítások módosítása