A japán vendéglátók elég udvarias emberek ahhoz, ne kezdjenek neki harsányan kacagni, mikor ezen mondat elhangzik országuk földjén. Végül is annak örülhettek a leginkább, nem ment oda a magyar delegációval Matolcsy György, és nem kezdte el a feneküket vizsgálni a piros pötty kutatása szempontjából. Arról sem igen lehet tudomásuk, a magyar nyelvnek van egy olyan sajátossága, a szavakat lehet többféle módon is értelmezni. És ebben az esetben a nemzet pocakos focihuszára legalább igazat mondott, a saját szempontjai szerint.

Az Európai válságot azért sokan szeretnék már Magyarország állampolgárai közül megélni, valószínűleg ezért is megy manapság annyi ember oda dolgozni tündérországból. De érdekesebb az itteni hasítás, ahogy azt Orbán Viktor gondolja, és ami a politikájának az alapja. Mivel a valóság sosem zavarta a nyilatkozataiban, azt tudatosan félre magyarázta, itt is csak arra lehet gondolni az értelmezésnél, ahogy az szerinte történt az eddig hatalomban eltöltött éveiben. Amit készpénzre tudott váltani a politikából. Az előző kormányzati ciklusban még nem tudott nagyon hasítani a politikája a saját zsebe számára, de a Happy End, az Ezüsthajó, az Országimázs, Kaya Ibrahim, apuci kőbányája azért hozott neki is némi tartalékot a nehéz időkre, ha akkor Tokaj hegye még nem is lehetett teljes egészében az övé. Arra azonban elég volt ez a hasítás, túlélje az ellenzéki éveket, és sikeresen megfúrjon bármilyen törekvést, ami egy kicsit is előrébb vitte volna az országot. Mert ugye kinevezte magát a hazának, és az nem lehet ellenzékben. Alig várta már az újabb választást, ahol azért egy kicsit be is égett az eredménnyel, nem is sikerült neki a hatalmat megkaparintani. Hál istennek. Az öszödi beszéd sem hozta meg számára az áhított változást, pedig a fővárost is képes lett volna felgyújtani ezért. A kialakuló világválság alatt mélyen kussban lapított, hagyta a szocialista kormányok tegyék meg azokat a lépéseket, amivel az ország elkerülheti a csődöt, és nekik kelljen kölcsönért fordulni a nemzetközi piacokhoz. Kapóra is jött neki ez a magas kölcsön, ami adósságba verte az országot, de viszonylagos stabilitást adott a jövőre nézve. Ennek azonban ára volt, el kellet venni juttatásokat, emelni kellett az adókat. Orbán Viktor ezt nagyon jól tudja, de azért egészen másról beszél, mikor bírálja a mostani ellenzéket, akik akkor ezt megtették. Az ellenzék részéről is érthetetlen, miért nem magyarázza el az akkori helyzetet, de ők még akkor sem álltak a világos beszéd magaslatán, mostanában meg csak kullognak a kormány hazugságai után, és halkan cáfolnak.

Orbán Viktor végre megkapta amit akart, és 2010-ben hatalomra jutott. Már ekkor elkezdett hasítani a politikája, azonban semmit nem bízott a véletlenre. Az első amit a fülkeforradalom után a magáévá tett, a magánnyugdíj nagy része. Lett is belőle láthatatlan adósságcsökkentés, némi MOL részvény, a többi meg szépen átalakult támogatássá. Közgépesített közpénz, Századvéges egykulcsos, Mészáros Lőrinc, hogy rövid legyen a sor. De a hasítás azért nem csak ebből állt. Hasított az egészségügyből, lett is hosszú várólista, meg emelkedő gyógyszerár. Hasított a munka törvényén is, elvett a melóstól egy csomó bért, meg egyéb juttatást. Hasított a munkahelyeken is, egy milliót ígért, na azt meg is kapták a pártkatonák, a többi meg szépen lecsökkent a versenyszférában. Hasított az oktatáson is, lett egyen iskola, ahova későn ér oda a tankönyv, de legalább rózsás a helyzet, fizetős felsőoktatás, mert az ingyenesség jó a szegényeknek. Hasított az adóval is, tudta, minden megszorítást áthárítanak a fogyasztóra azok aki ellen elköveti, de erről nem vesz tudomást. Hasított egy egykulcsos adót, ami végül is a jelenlegi helyzetben a gazdagoknak kedvez, és neki is több marad a zsebében. Hasított a földekből is, lehetőleg a haveroknak legyen ebből is jó sok, aki meg művelni akarja, vagy művelte eddig is, az akár vissza is bérelheti a műkörmös tulajdonostól. Vagy a nemzet gázszerelőjétől. Hasított a dohányon is, elvette azoktól akik eddig abból éltek, és nagy részét szétosztotta a haverok között, akik annyit érnek amennyijük van, vagy ad nekik. Hasított a szociális hálón, mert ugye meg lehet élni havi negyvenhétezerből, és lehet velük kozmetikázni a munkanélküliség számait is. Hasított még sok mindenen, lehetőleg úgy, azzal a hozzá közel állók, vagy a vele egy elvet vallók járjanak jól. És ehhez hasított egy olyan magyarázó gépezetet is, akik nem riadnak vissza semmilyen hazugságtól, és gátlástalanul cáfolják a valóságot.

De ne legyen senki annyira naiv, ez a sok hasítás pusztán emberbaráti, támogatóknak szóló hála. Orbán Viktornak ha el kellene számolni a valós vagyonával, ami most lehet másnak a nevén van, de ő rendelkezik vele, valószínűleg maga is meglepődne mennyit is sikerült össze hasítania a válság közepén, munka nélkül. Ez a politikában nem egyedülálló tett, megtették már mások is, de senkinek áll stadion a háza mellet, csak hogy tisztában legyünk a mértékekkel. És nála ha azt mondja valamire, mi, akkor azon első sorban magát érti, hiszen erre épül minden körülötte, róla szól minden a pártjában, és a politikájában. És még ráadásul azt is hiszi magáról tévedhetetlen. Meg hogy megúszhatja. BANDITA

Címkék: haver mutyi lop hazudik Fidesz Orbáb Viktor

A bejegyzés trackback címe:

https://banditapolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr565655254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1349973572759 2013.11.26. 12:49:25

@pánpéter: Nem értetted meg a kérdést. Hányszor mondjam el nektek, hogy olvassátok el a kérdést a válasz előtt! Ezért kapjátok a pénzt.

2013.11.26. 12:51:53

@pánpéter: Te tényleg ennyire szellemi nyomorék vagy? Ha olyan törvény kell módosítani a jobb élethez, ami 2/3-os, akkor azt ellenzék nélkül nem lehet. Normális országokban az ellenzék belátja, ha szükség van az együttes szavazásra az ország érdekében. Nálunk 8 évig tilos volt együtt szavazni a kormánnyal, mert Viktor berágott. Egyetlen egyszer szavaztak egyoldalúan, amikor a saját fizetésüket kellett megemelni. Ennek köszönhetően nem lehetett olyan intézkedéseket hozni, amivel az ország rendbe hozható lett volna. Más lehetőség híján maradt a hitelfelvétel.
És a komcsik most vezetik az országot, ezt ne feledd.

1349973572759 2013.11.26. 12:52:50

@pánpéter: Tessék, ezt mondom, most leégetett minket, mert te nem érted amit leírt.

Peetee 2013.11.26. 12:54:19

@Blogger Géza:

Ne haragudj ,de ezeknek csak egy birka ember tud tapsolni.
Ezek hangzatos elnevezések, amelyekhez nem az a tartalom párosul, amelyet a nevek hordoznak.
Rezsicsökkentés: Nem fizetek egy fillérel sem kevesebbet, minden ugyanannyiba kerül.
Munkanélküliség enyhítése közmunkával: ez szerinted valós alternatíva? Aki elvesztette nettó 80-110.000forintos gyári munkáját most jól érzi magát a 47.000forintos közmunkával?

Bankok, biztosítók, egyéb multik extra adóztatása:
Egyértelműen átterhelték a lakosságra. Ezt érzem a pénztárcámon nap mint nap. Tapsolnom kellene hozzá?

Családi adókedvezmények:
Nincs gyermekem, így az elmúlt 4évben összesen 15%-al csökkent a változatlan bruttó bérem nettója!!! Ennek is tapsolnom kellene?

Közszolgáltatások köztulajdonban üzemeltetése:
Néhány napra elégséges a gáztartalékunk, köszönhetően a köztulajdonlásnak; amíg nem így volt, törvény kötelezte a szolgáltatót a tartalékok fenntartására.
Ezen kívül nem látok más hozadékot. Itt mihez kellene tapsikolnom?

Ezen túlmenően viszont eltapsolták a magyányugdíjpénztári vagyont, tízmilliárdokból építünk stadionokat egy olyan sportágnak, amiben 30éve lúzer-vesztesek vagyunk és a korrupció melegágya az egész oda meg vissza.
Továbbá 27%-os az Általános Forgalmi Adó.
Fizetnem kell az államnak, ha a leadózott munkabéremhez szeretnék hozzájutni egy ATM-nél.
Bevezették az ingatlanadót, csak nem állami, hanem helyi formában. Évente 15.000forintiot fizetek 48m2 lakásomért, míg a szomszéd utcában 35.000 fizetnek 480m2-e.
Szerintem nem kell folytatnom a felsorolást.
Mond kérlek, mihez kellene tapsolnom?
Ne haragudj, de rajtam nincs szemellenző.

P.Freddy 2013.11.26. 12:55:00

@Blogger Géza:

"Orbán apja annak idején..."

Varga Mihály éppen most elmúlt-8-évezett, ami ugye lassan már 11. Ti ezzel etetitek a birkáitokat.

Ha Orbán ilyen távlatokban hazudozik, akkor ezen az alapon simán belefér egy-két 12-13 évvel korábbi igazság is:

- Orbán kavics az autópályákba,
- Olajos pénzek beforgatása Fidesz vagyonba,
- Bábolna feltőkésítése és ezzel a konkurrens Hajdú-Bét tönkretétele és az általatok előszerettel felbüfögött öngyilkosságok előidézése,
- Állami gazdaságok,
- Kaya Ibrahim,
- Vegyépszerrel ellopott 50milliárd,
- stb.
- stb.
- stb.

Spacecake 2013.11.26. 12:55:51

` Arról sem igen lehet tudomásuk, a magyar nyelvnek van egy olyan sajátossága, a szavakat lehet többféle módon is értelmezni.`

mert a japanban vagy mas nyelvben ilyen nincs,ugye??huje:-)

pánpéter 2013.11.26. 12:57:09

@roli101:
"Ennek köszönhetően nem lehetett olyan intézkedéseket hozni, amivel az ország rendbe hozható lett volna"

értem. tehát a sikertelen gazdaságpolitika, az eladósítás, a csőd elkerülésére az IMF hitel, a 10%-os költségvetési hiány, a 9%-os recesszió, mind mind az akkori ellenzék hibája.
azért kellett 52%-ról 82%-ra emelni az államadósságot, mert az ellenzék... kikezdhetetlen a logikád.
azt már félve írom le, hogy ha olyan ügyesen kormányoztak, akkor miért kellett volna "rendbe hozni" az országot, ahogy írod. ha jól mentek a dolgok (pannon puma, minket irigyel nyugat európa), akkor miért kellett rendbe hozni a dolgot?
írj le nekem 1 2/3-os törvényt, ami ha megváltozik, rendben lesz az orszég, eltűnik a költségvetési hiány, csökken az államadósság, nőnek a bevételek. írj nekem le 1 db ilyen 2/3-os törvényt. csak 1-et.

1349973572759 2013.11.26. 13:00:00

@pánpéter: Te annyira hülye vagy, hogy most szépen menj el a pártközpontba és kérd meg a fideszes tartótisztedet, hogy küldjön el téged nyaralni (én kérem, hivatkozz rám), mert itt már mindenki rajtad röhög és rajtam is és ez megengedhetetlen, te kretén fasz állat, lejáratod a rendszert.

P.Freddy 2013.11.26. 13:00:10

@Blogger Géza:

"olyan intézkedések ellen, amelyeket máshol tapsviharral köszöntene egy valódi baloldal"

Figyelj Géza, orbitálisan hazudoztok arról, hogy vajon miért marad KEVESEBB pénz a hónap végén?

Azért, mert a köcsög vezéred LÁTSZÓLAG multikat adóztat, azok meg VALÓSÁGOSAN leverik rajtunk, egyszerű embereken. Ezt hogy a fenébe képes beszopni a fideszbirka? Nekik mindegy, hogy kurvasokba kerül az élelmiszer, a banki ügyek, a megélhetés?

1349973572759 2013.11.26. 13:02:25

@Blogger Géza: Válaszolj Géza, ne ebédelj te malac, védd a rendszert.

Pop40 2013.11.26. 13:04:04

@Blogger Géza:

@Sexual Harassment Panda:

Na akkor tán nézzük meg, mi is okozta ezt az eladósodást.

Nőtt kb 10 ezer milliárddal az "emútnyócévben".

Ebből kb 2 ezer milliárd volt a közszféra 50%-os béremelése, s az ottani 13-ik havi nyugdíj. A fidesz megszavazta.

Kb 3 ezer milliárd volt máshol a 13-ik havi nyugdíj a 8 évre vetítve. A fidesz megszavazta.

Kb 3 ezer milliárd pedig a nyugdíjpénztárakba került az emútnyócban. Ja, ez az a pénz, amit a fidesz csuklóból ellopott.

Az nyp megvolt, tehát az adósság kb 7e milliárddal nőtt, ez évi ezer milliárd sincs.

Azóta úgy stagnál az adósság, hogy eltűnt 3e milliárd manyup, s nincs 13-ik havi, amit fizetni kéne. Olyan apróságokat , mint hogy autópálya nem épül egy deka se, már meg sem említem, mert cserébe épül stadion Felcsúton.

Tényleg, mennyire igazatok van, sok rohadt komcsi, megnövelte az adósságot, és elszórta 13-ik havira, meg Megyó-féle 100 napos programra, ahelyett, hogy ők is simán lenyúlták volna a manyupot, és gazdaságfejlesztés címén építettek volna Ferkó háza elé valamit, ami a hobbija, sok milliárdból. :)

Kalmár 2013.11.26. 13:05:54

@Calogero Orban Vizzinie: Látom romlik az álapotod.
Hoztam neked szép kabátot!
Na dugd szépen bele a kis kezecskédet, ne a billentyűket kopogtasd!
Látod milyen csinos?
Hátul megkötős!

1349973572759 2013.11.26. 13:06:26

@Pop40: Mennyi pénzért dolgoznál nekünk? Azért is fizetnénk, ha nem írsz semmit.

Pop40 2013.11.26. 13:06:39

@Pop40:

Ettől függetlenül, még mielőtt valaki félreérti, nem azt mondom, hogy az emútnyócévben jól csinálták.

De a narancskomcsi hordánál ezerszer jobban, és főleg kevésbé tolvaj módon csinálták.

1349973572759 2013.11.26. 13:07:33

@Kalmár: Mondtam már, hogy az elmegyógyintézetet NE! Ha mi ismerjük is onnan egymást, ezt nem kellene terjeszteni.

Sexual Harassment Panda 2013.11.26. 13:07:44

@Pop40: Értem én, hogy mindent meg lehet magyarázni, de a valóság mégiscsak az, hogy 20010-re a tönk szélére jutottunk, és a választók elzVARTák őket a picsába.

Pop40 2013.11.26. 13:08:49

@Calogero Orban Vizzinie:

Nem tudom, ki az a "nekünk".
Unatkozó Trollok Szövetsége?:D

Havi fél milla és afölötti összeg esetén beszélhetünk róla.
Annyiért már egészen jól tudnék nem írni semmit. :)

Sexual Harassment Panda 2013.11.26. 13:09:20

@Pop40:
"De a narancskomcsi hordánál ezerszer jobban, és főleg kevésbé tolvaj módon csinálták. "

Semmivel sem csinálták jobban.
Ugyanolyan szar.
És a felelősség az övéék, mert meg volt a lehetőség, és elrontották.

Blogger Géza 2013.11.26. 13:11:08

@P.Freddy: Te nagyon béna lehetsz, nekem több marad. :) Hiába, Magyarország teli van pénzügyi zsenikel, akik mgé 1%-os infláció mellett sem tudják beosztani a jövedelmüket. :)

ZX 2013.11.26. 13:11:31

@Blogger Géza: Jaja, Orbán már látja is, mert vastagodott a pénztárcája, meg a haverok is, de inkább ezzel a szöveggel ne menj a zemberek közé mert még meglincselnek.

Pop40 2013.11.26. 13:13:20

@Sexual Harassment Panda:

Ajánlom figyelmedbe ismét ezt a hsz-t: @Pop40:
Nem azért írtam ám be, hogy kopjon a billentyűzet.

De a nagy büdös tény ettől függetlenül az, hogy ha van az országban irányzat, aki nem emútnyócévezhet, akkor az ti vagytok. MEgvolt a kétharmados lehetőségetek, és úgy elkúrtátok, hogy még.
Nem kicsit, nagyon.
GDP-t, eladósodást, mindent. És akkor fel sem hozom azt, hogy a fideszhorda mindenhová betömte a sameszait, és úgy rabolta szét az országot, hogy évtizedekig tart majd újjáépíteni.

1349973572759 2013.11.26. 13:15:54

@Pop40: Megkeresünk és meglátjuk te engedsz, vagy mi engedünk el.

Az ország érdeke ez.

1349973572759 2013.11.26. 13:17:48

Felháborító, hogy ez le lett írva.

Fideszesek! Azonnal cáfoljatok!

index.hu/gazdasag/2013/11/26/3_szazaleknal_magasabb_lesz_jovore_a_hiany/

Pop40 2013.11.26. 13:19:36

@Sexual Harassment Panda:

"Semmivel sem csinálták jobban.
Ugyanolyan szar."

Nyilván, ha neked ugyanolyan szarnak számít, ha pl egy eladósodottság azért nő, mert 13-ik havira fordítják, vagy azért, mert Vityáék nyom nélkül lenyúlják. :D

Vagy ha ugyanolyan "szar" a 4% GDP növekedés, mint a -1,7% csökkenés.

Ez neked nyilván "ugyanolyan szar." :D
Bocs, de nekem nem.

borzimorzi 2013.11.26. 13:20:20

@Superlativus: A piacnak most sem azért kell magyar államkötvény, mert olyan jól teljesítünk, hanem azért, mert mások olyan rosszul. Senkinek se tűnt fel, hogy Obama alig pár hete kis híján csődbe vitte az USÁ-t? Ezek után nem meglepő, ha kissé megcsappan a kereslet a papírjaik iránt, viszont a vásárlóerő attól még ott van. És vesz valami mást. Például valamely gyengélkedő EU-tagország államkötvényét, hiszen addig még mindig megmentették a csődtől az EU leggyengébb láncszemeit is, holland, német és angol pénzből.

Üdv:
b

Pop40 2013.11.26. 13:22:29

@Calogero Orban Vizzinie:

Gyenge duma, jómunkásember.
Ilyenkor valahogy mindenki az ország érdekére hivatkozik.
Nem látom be, milyen hatással van az én pár kommentem az ország érdekére, de ha akarsz valamit, pengess. :)

Sexual Harassment Panda 2013.11.26. 13:22:58

@Pop40: Az eredmény ugyanolyan szar.Az hogy hogyan jutottunk idáig, részletkérdés.

panelburzsuj 2013.11.26. 13:23:53

@borzimorzi:
Nem tagországot mentettek, hanem eurót.

sas70 2013.11.26. 13:26:05

@Blogger Géza:
"Tudod, akinek lámpást adott kezébe az Úr, annak oda kell mennie, ahol a legnagyobb a sötétség! :)"

Akkor menj haza!

Pop40 2013.11.26. 13:28:01

@Sexual Harassment Panda:

Neked ugyanolyan szar, hogy egy eltűnt pénzt ellopnak, vagy kifizetnek nyugdíjra, vagy 100 napos programra?

Ja, mindkét esetben eltűnt a pénz, tényleg, akkor már mindegy is, mire ment el. :D

Blogger Géza 2013.11.26. 13:28:40

@Peetee:

"Rezsicsökkentés: Nem fizetek egy fillérel sem kevesebbet, minden ugyanannyiba kerül. "

Áruld el, te zseni, ezt hogy csinálod?

"Néhány napra elégséges a gáztartalékunk," Újabb hazugság, amit beszoptál.. :) Persze mit várunk attól, aki észre sem veszi, hogy csökkent a rezsije. :)

" csaknem hárommilliárd köbméter földgáz van most az öt magyarországi tárolóban, vagyis elegendő mennyiség.

...

most tárolt készlet a teljes éves fogyasztás majdnem 30 százalékát fedezi."

hvg.hu/gazdasag/20131118_magyar_foldgaztarolo_lesz_eleg_gaz

"Nincs gyermekem, " Hála istennek! A természet bölcs!

1349973572759 2013.11.26. 13:31:24

@Blogger Géza: Ez még csak tegnapi cáfolat, ezt nem kérheted rajta számon, mert azt mondja rád, hogy buta idióta szarevő bugris vagy, és igaza lesz.

1349973572759 2013.11.26. 13:33:21

@Blogger Géza: Nem a rezsi csökkent, hanem a rezsimváltás lehetősége, áldassék a jobboldal neve.

Pop40 2013.11.26. 13:38:43

@Calogero Orban Vizzinie:

Mondtam már: Havi fél milláért olyan szépeket tudok nem-írni, hogy még.

Ma jókedvemben találtál, szal 400K-ra lealkudhatod, de azért már nem lesz olyan szofisztikált, amit nem-írok. :)

Sexual Harassment Panda 2013.11.26. 13:40:07

@Pop40: igen, persze.Aztan megvontak 1 havi nyugdijat.

Superlativus 2013.11.26. 13:42:01

@borzimorzi: ez így van. Én csak azt akartam szemléltetni, hogy fleto megitélése külföldön katasztrófális volt és ennek volt köszönhető a piac gyér érdeklődése. Azt azért hozzáteszem, hogy nem zavarna téged sem ha holnap felpörögnénk és profitálnánk abból, hogy más bénázik. Persze jobb lenne foci világbajnoknak lenni úgy, hogy végigverjük a mezőnyt és nem a szerencsének köszönhetően. :)

Pop40 2013.11.26. 13:43:56

@Sexual Harassment Panda:

Ja, aztán meg. A fidesz meg jól visszaadta, ugye?:D

Emútnyócév: 7 éven keresztül volt 13-ik havi a 8 évből.

Fülkeforradalmi paradicsom: Egyetlen egy kurva évben nem volt 13-ik havi.

Tényleg, mennyivel jobb ez utóbbi. :DDDDDDD

tobeor 2013.11.26. 13:46:26

Látom itt is megy a rezsihazugság.

A valóság:
A te adódból idén 52 milliárd extra Ft-ot fizettek ki a távhőszolgáltatóknak a rezsicsökkentés miatti veszteségeik kompenzálására:
www.portfolio.hu/users/elofizetes_info.php?t=cikk&i=177901

Magyarországon 3,8 millió háztartás van, azaz (52 mrd / 3,8 m) minden háztartás 13.700 Ft-ot fizetett az adóin keresztül a távhőszolgáltatóknak. Ez több mint havi 1000 Ft. Magyarul ugyanannyi rezsit fizetsz, csak egy részét adókon keresztül. (A több pedig minőségromlásban fog jelentkezni).

+ ÁFA + telefonadó + biztosítási adó + tranzakciós illeték.......

Amadeus62 2013.11.26. 13:49:30

@Pop40:

Kövezz meg, de én a 13-ik havi nyugerót balfaszságnak tartom. Káros. Szavazatszerzésnek persze jó, de egy populista, gazdaságilag kártékony faszság.

Pop40 2013.11.26. 13:52:43

@tobeor:

Szegényeket ne szivasd már te is.
Jöttek a GDP-vel, beégtek vele.
Jöttek az adóssággal, beégtek azzal is. 13-ik havi, dettó.

Ha te most elveszed még a rizsacsökkentés mítoszát is, semmi bónuszt nem kapnak ma a pártházban.
Pedig lassan itt a karácsony, miből veszik így meg a családnak az Orbán-babát, meg a vezér aranyköpéseiről szóló valamelyik könyvet?:D

Pop40 2013.11.26. 13:56:53

@Amadeus62:

Őszintén? Én is annak tartom.

Ellenben ismerek nyugdíjasokat, akik karácsony körül igencsak nehezen jönnek ki a pénzből, mivel a decemberi nyugdíj megjön hó elején, a januári meg csak 20-22 körül, nem tudom napra mikor.
Másfél hónapig nem jön pénz, úgy, hogy közte vannak az ünnepek.

S ha már itt tartunk, sokkal károsabbnak tartom, mikor Vitya nyom nélkül lenyúlja a pénzt, mint amikor azt kifizetik a nyugdíjasoknak. (Akiknek egy része mondjuk van akkora b@lfasz, hogy még birkamenetelni is elmegy azért a kúrmányért, amelyik röhögve rabolja ki.)

Parajpuding 2013.11.26. 13:59:24

Minden egyes mondat igaz az irományban. De a magyar az birka. Nem érdemel jobbat. Ha ez egészséges épelméjű és igazán karakán nép lenne, Orbán is bandája minimum egy bv. intézet valamelyik cellájában ülne minimum néhány évtizedig. De ami késik, nem múlik.

christophe 2013.11.26. 14:00:49

@Blogger Géza: azt a 90ezret amit pl.egy tanàr keres?Tudod mit igazad van,a magadfajtàval felesleges èrtekezni.....

borzimorzi 2013.11.26. 14:04:05

@panelburzsuj: Hogyne, ebben igazad van. Épp csak muszáj volt a görögöket, spanyolokat, olaszokat és portugálokat kihúzni a bajból, mert mindegyiküknél euró van. Kérdés, hogy minket kihúznak-e.

Mert arra azért én nem fogadnék nagy összegben, hogy az USA állampapírjai sokáig ilyen kevéssé vonzók lesznek és így csurran-cseppen a világon áramló, befektethető pénzekből a mi állampapírjaink vásárlására is. Bár a kamat már így is igen magas, amit ígérünk, hogy vegyék... De hogy ki fogja kitermelni a törlesztőrészletekre valót ilyen adófizető-elvándorlás mellett, az számomra kétséges...

Üdv:
b

borzimorzi 2013.11.26. 14:08:33

@Superlativus: Fletó akkora szégyen volt, hogy mikor a Fidesz 2010-ben győzött, abban reménykedtem, hogy legalább egy ekkora szégyennel nem kell többé együttélnünk, ha sok dolgot el is fognak tolni. Na, hát sikerült alulmúlniuk a várakozásaimat jócskán. Miniszterelnökük viselt dolgaival még nagyobb szégyent hoztak az országra, mint Fletó, és sokkal több dolgot, sokkal nagyobb összegekre rúgóan eltoltak.

Ki kéne már ábrándulni mind a két bagázsból végre és elhatározni, hogy akárkire, de ezekre nem ikszelünk.

Keresem évek ó ta, hogy hol van olyan új párt, amelyikre ikszelhetek anélkül, hogy később szégyenkeznem kéne miattuk. Te látsz ilyet? Én már akár alapítanék is ilyet, ha másként nem megy.

Üdv:
b

Blogger Géza 2013.11.26. 14:17:37

@christophe: A tanárok épp most kaptak extra béremelést, nekik aztán végképp nincs indokuk panaszkodni... Vagy mikor tanárnak mentek, akkor több volt a fizu?

colonel Tigh 2013.11.26. 14:21:27

@Amadeus62: Balfaszság, ja. De inkább a csóró öregeknél látom szívesebben azt a pénzt, mint felcsúti stadionban, meg kistafírozott gázszerelőknél.

Sexual Harassment Panda 2013.11.26. 14:30:44

@Pop40: Nekem nem úgy tűnik, mintha a jelenlegi jobboldal égette volna be magát, de majd jövőre kiderül!
Csak nehogy megint sírás legyen.

high up! 2013.11.26. 14:34:53

@Blogger Géza:"A tanárok épp most kaptak extra béremelést, nekik aztán végképp nincs indokuk panaszkodni"

Teneked még az a matematika se megy, amit már egy 10 éves gyereknek is meg kell tudni oldania:

Ahogy a Századvég relismerte, az szja csökkentés évi 500 milliárdos költségvetési bevétel kiesést jelent, mert a pénz nem az államhoz megy, hanem magánzsebbe. Csakhogy az 500 milliárdból csupán csak 100 milliárdot kap 80%-nyi réteg, miközben 450 milliárdot vesz vissza tőlük a kölrtségvetés, hogy befoltozza a hiányt.
Na baszki, ezek után mi lófaxot ér az Orbanescu elvtárs által adott 10 milliárdos fizetés emelés??

Pop40 2013.11.26. 14:36:01

@Sexual Harassment Panda:

"Nekem nem úgy tűnik, mintha a jelenlegi jobboldal égette volna be magát, de majd jövőre kiderül!"

És erre érved is van, vagy csak mint az eddigiek?:)

"Csak nehogy megint sírás legyen."

Mostanság nem a baloldal szokott sírdogálni. :D
Igaz, ott ez nem is szokás, narancsbolsiéknál hagyomány hidakon toporzékolni, ha épp nem tetszik az eredmény. :)

tobeor 2013.11.26. 14:44:07

@Pop40:
Rossz hírem van, a januári 52 milliárd után ÚJABB kompenzációra van szüksége a távhőszolgáltatóknak:

mandiner.hu/cikk/20130918_rezsicsokkentes_ujabb_kompenzaciot_kaphatnak_a_tavhocegek

"A januári rezsicsökkentés után 52 milliárd forint állami támogatást kaptak a főként önkormányzati tulajdonban lévő távhőszolgáltatók"

"ha a januári 10 százalékos rezsicsökkentésnél 52 milliárd forintot kaptak a távhőcégek kompenzációként, akkor most is hasonló összegre lehet számítani."

Azaz csak idén kb. 100 milliárd Ft megy el az adónkból erre.

Ez minden magyar háztartásra 25.400 Ft / év.

Ez havi 2.100 Ft.

Tehát minden magyar háztartás a rezsiszámláján túl még egyéb adókon keresztül, MINDEN HÓNAPBAN 2.100 Ft-ot FIZET rezsire.

Magyarul van közvetlen rezsifizetés és közvetett. Csak az utóbbit a nem akarják hozzáadni a hazugok.

Blogger Géza 2013.11.26. 15:18:54

@tobeor: Aki még a magyar háztartások számát is teljesen rosszul tudja, az ne próbálkozzon számolni, mert csak magát égeti le. :)

Blogger Géza 2013.11.26. 15:23:04

@high up!: Ez hülyeség, 2013-ről 2014-re nincs semmiféle 500 milliárdos "kiesés", ezért nem is kell a tanároktól beszedni semmit emiatt. Az egykulcsos adó bevezetést pedig más bevételekből pótolták, amelyek nagy részét egyáltalán nem a tanárok fizetik meg. És persze hazugság az, hogy a megemelt multiadókat mind át tudták volna hárítani a lakosságra, semmiféle inflációs sokk nem jelentkezett, ellenkezőleg, történelmi mélyponton az infláció.

tobeor 2013.11.26. 15:31:33

@Blogger Géza: Mit égeted maga Géza? 3,8 millió háztartás van.
És most szépen csöndben úgy teszel mint aki itt se volt.

ZX 2013.11.26. 15:37:07

@Blogger Géza: "Az egykulcsos adó bevezetést pedig más bevételekből pótolták"
Ahogy mondod, más adókból. Akkor mire volt jó? Ja, hogy semmire, csak a sok barom beszopta, hogy de jó lesz neki.
"És persze hazugság az, hogy a megemelt multiadókat mind át tudták volna hárítani a lakosságra," Ne hazudj, nézd meg a számláidat!

blah 2013.11.26. 15:49:48

@Blogger Géza: géza , hadd segítsek. téged itt mindenki már hülyének néz, ha néha értelmes dolgot írsz azt se fogja neked senki sem elhinni mert mérhetetlen szervilisségedet már számtalanszor bizonyítottad. szóval kár a gőzért, a fidesz birka kategóriából soha nem fogsz kikerülni.

Blogger Géza 2013.11.26. 15:49:57

@ZX: Megnéztem, csökkentek!

Blogger Géza 2013.11.26. 15:56:00

@tobeor: Márpedig akkor sehogy sem jön ki az 52 milliárd Ft... (Ugye nem akarsz még egy akkora fiktív összeget hozzácsapni két hónapra, ami egy egész ÉVES kompenzációval egyenértékű... - ennyire nem lehetsz hülye te sem.)

Macropus Rufus 2013.11.26. 15:58:59

@Blogger Géza:

- rezsicsökkents
ez jól hangzik. De ugye aki pl. az elműben dolgozik mint melós az is szeretne bért kapni. A rezsicsökkentés nekünk jó, neki meg nem. Jönni fognak az átszervezések, mert a vezetés nem akar kevesebbet keresni, tehát a melósok egy része megy a levesbe, növeve a munkanélküliséget, és még jobban leterhelve azokat akik maradtak.

-munkanélküliség enyhítése közmunkával.
namost ha tudok munkát adni neki akkor bért is tudnék nem? Illetve nem, mert itt csak az ingyé' munka kell. Havi pár tízezerért dolgoztatnak embereket. Miért nem alkalmazzák őket? Ja arra nincs pénz, de kihasználni a szerencsétlenek helyzetét arra van. Ez inkább kaptilaista mind baloldali, és államunk és pártunk pont ezt teszi

- bankok, biztosítók, egyéb multik extra adóztatása,
hát ez is megtörtént. Milyen komoly fejlődés volt mi? Mert nem MI fizetjük a bankadót, a multik extra adóit (pl. Telecom adó)...
Egyészrevétel: jobboldalon erősen szokás kereverni a multinacionáls dolgokat a transznacionálissal. Multi pl. a CBA, OTP, MOL stb... Mit sózlnál egy MOL-ra kiterjesztett extra adóra? NEm elég drága még a benya mi? Vagy nálatok a multi azt jelenti, hogy kűlföldi 100%-ban... Az meg a transznacionális vállalat, amikor a tulajok egy országból származnak, de az nem feltétlen az az ország ahhol a cég telephelye is van. Ilyen pl. a METRO, Auchan, Tesco, stb...
De nálatok komoly zavar van ezen a téren, nálatok mindenki multi, ami nem 100%-ban magyar.

-családi adókedvezmények,
remek, én meg rohadjak meg mert nincs még gyerekem. Akár csak az előző adókedvezményes dolog ez is azokon csattana akiknek nincs, és a terhek miatt már nem is nagyon lehet. Tudod nekem 15%-os nettő bárcsökkenésem volt a Viktáror miatt. A páromnak szintén. Ez a kettő együtt bő 30%-ot vont el a családi kasszánkból. Ez nem kis zsé. Viszont a 4 gyermekes emberke meg kap egy rakat zsét, az én rovásomra. Mert saját pénzből max. 2 gyereket tudna eltartani, a másik 2 a népé...

- közszolgáltatások
mint pl.? Kórházak? Iskolák? Mi az amit nem tartott fent a baloldal bezzeg most a jobboldal megmutatja

- köztulajdonban üzemeltetése
na ez viszont már volt 89 elött és köszi szépen de nem kérünk belőle. Az állam álltal működtetett ország több milliárd dolláros adósságot halmozott fel. Legalább erre e mlékezhetnél :o
(bár a fene tudja, hogy hány éves vagy, de ha más nem a törikönyvekből tudhatnál erről)

tobeor 2013.11.26. 16:04:22

@Blogger Géza: Haladjunk csak sorban fidesztroll, hány magyar háztartás van?

Macropus Rufus 2013.11.26. 16:04:32

@Mindfield: ez inkább az országról mond el nagyon sokat és nem a min.elnökről... :(

ZX 2013.11.26. 16:05:54

@Blogger Géza: A csókosoknak extra kedvezmények járnak ezek szerint?

Macropus Rufus 2013.11.26. 16:06:34

@Mindfield:
ahhogy Hofi is mondta:
"ez a mocskos rohadt kaptilaizmus, haldoklik. Ha majd meghal, és eltemetik akkor nem ő fog feljönni hozzánk kísérteni. Neeem. Mi megyünk le hozzájuk enni!"

Bár az tis mondta, hogy "figyeld meg, ha ez a rohadt kaptilizmus megdölgik, és eltemetik. Lent is jobban fog élni mint mi itt"

és milyen igaza volt a srácnak!

Superlativus 2013.11.26. 16:13:25

@borzimorzi: Nézd, én régóta ezt az álláspontot képviselem, amit itt leírtál. A baloldalon nem látok mást mint a schmuck féle szocdem pártot, Andornak van kellő politikai tapasztalata, az értékrendjük helyén van, okosan nyilatkozik. Ők lehetnek a meglepetés ha jól csinálják a kampányukat és eljutnak az emberekhez.

Blogger Géza 2013.11.26. 16:14:14

@ZX: Nem, szerintem csak a lúzerek fizetnek többet. :)

ZX 2013.11.26. 16:15:49

@Blogger Géza: Mármint lúzer az egész ország, csak azok nem akik a Vektor seggét nyalják!? Ugye így érted?

Blogger Géza 2013.11.26. 16:17:47

@tobeor: Ha ennyiből nem értetted meg, mekkora hülyeséget írtál, akkor fordulj a gyógypedagógusodhoz, többet nem tehetek érted. :)

tobeor 2013.11.26. 16:23:01

@Blogger Géza:
Ezt írtad:
"Aki még a magyar háztartások számát is teljesen rosszul tudja"

Szétégetted magad, mint mindig, te nem tudod a háztartások számát, csak a pofád nagy, de bebuktad.

Erre már rájöttél közben ezért terelsz....

Blogger Géza 2013.11.26. 16:29:02

@Macropus Rufus: Hihetetlen, mekkora itt a lúzerfelhozatal! Hogy a fenébe csökkent teneked (mondjuk 2009-hez képest) nettó 15%-kal a fizetésed? Én még ilyen embert nem láttam. Persze aki ennyire lúzer, az nyilván mindent a politikusokra fog, mert az a legkönnyebb! :)

Macropus Rufus 2013.11.26. 16:31:16

@tobeor: azért pontosítok, (ha nem gond) a 2011-es népszámlálási adaok alapján 4.1millió házartás volt az országban

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/mo/mo2012.pdf

ZX 2013.11.26. 16:31:54

@Blogger Géza: Ha nem tudod hogy csökkent a fizetése, akkor mit pofázol? Ezek szerint fingod sincs a magyar adózási szabályokról.

Blogger Géza 2013.11.26. 16:32:16

@tobeor: Vagy matekból buktál? Mert 52 milliárd/3,8 millió/12 hó az biza havi 1100 Ft/háztartás (aminél jóval nagyobb tud lenni az elért csökkentés) és nem 2100... Ez van, árufeltöltőnek azért még talán elmehetsz. :)

Blogger Géza 2013.11.26. 16:33:10

@ZX: Nagyon is van... És számolni képtelen sötétbal kommentelőkről meg még több! :)

tobeor 2013.11.26. 16:34:11

@Macropus Rufus:
Itt meg 3,8 milliót ír szintén a KSH, szintén 2011-ről:

www.ksh.hu/docs/hun/xtabla/haztfogy/tablhf10_01_01b.html

De ezen a kis különbségen nem veszünk össze, a lényeg, hogy ma már nem csak közvetlenül, de közvetve, egyéb adókon keresztül is fizetjük a rezsit.

tobeor 2013.11.26. 16:35:29

@Blogger Géza: Ja, hogy analfabéta vagy és nem tudsz olvasni. Már értem.

Ettől még a háztartások számát sem tudod, de analfabéta is vagy.

Macropus Rufus 2013.11.26. 16:40:03

@Blogger Géza: jogos, kihagytam a viszonyatási pontokat:
2010 márciushoz képest 2011 márciusában már 15%-al csökkentett nettó bérem volt.

De ezt mét tetézték a különböző adokkal amiket a szolgáltatók a nyakamba vartak. + egy qurva jó áremelkedés is volt az elmúlt 3 évben. Tehát összeségében nem 15%-al tudnék kevesebbet venni, hanem legalább 30%-al

A fenti kommenteidből süt az, hogy kettőnk közűl te vagy a lamer és nem én a loser
(en.wikipedia.org/wiki/Lamer)

Macropus Rufus 2013.11.26. 16:41:05

@tobeor: volt egy kis népesség robbanás a két forrás közt :D

vita nincs köztünk ;)

christophe 2013.11.26. 16:42:48

@Blogger Géza: Ne a bemagolt szoveget nyomasd,hanem azt mond meg mennyit kap egy kezdo àltalànos iskolai tanàr,vagy az is csak egy luzer?

Pop40 2013.11.26. 16:44:33

@Blogger Géza:

Mondd meg neki nyugodtan, hogy nincs semmije, annyit is ér. :)

Dugta volna időben Vitya seggébe a fejét, akkor most nem kéne itt nyávognia, meg olyan apróságokkal törődnie, mint a fizetés. :)
Ha még erre sem volt képes, mi a fasznak pampog, há' nem? :D

ZX 2013.11.26. 16:44:51

@Blogger Géza: Tudod mit? Menj és pitizz a gazdádnak, a mai ostoba kommentjeiddel teljesítetted az elvárt szintet. Hátha dob neked némi plussz csontot.

Blogger Géza 2013.11.26. 16:49:20

@Macropus Rufus: És mekkora az a havi bruttó, amely nettó 15%os csökkenést eredményezett 2011 / 2010 viszonylatában? És mindehhez hol tudtál még 15%-os inflációt is összeszedni.. Hiába, vannak, akinek semmi nem sikerül... Látod, az ilyeneknek egy jó tanács: ahelyett hogy ide írogatod a fals számaidat, próbálj magadon segíteni, ezzel nem fog sikerülni...

borzimorzi 2013.11.26. 16:49:36

@Superlativus: Már eljutottak, mégpedig a "szépkorú" emberekhez. A nyugdíjasok 3,5 milliós szavazótábora dönti el a választásokat, úgyhogy Schmuck a lehető legnagyobb bázist lőtte be, ami nem meglepő tőle.
Épp csak én nem a redisztribúcióból élők képviseletét szeretném látni, hogy létrejön. Arra már ott van a Fidesz, az MSZP, a Jobbik, meg ahány név a naptárban.
Én azt szeretném, ha végre az újraelosztható jövedelmeket megtermelő adófizetők érdekeit is képviselné végre valaki! Amíg még vannak ilyenek...

Üdv:
b

Macropus Rufus 2013.11.26. 16:56:10

@Blogger Géza: Adójóváirás eltörésére emléxel még? Na ott kezdődött minden.
Nekem 15 a pátomnak 13-14 és kb. a cégünk 80-85%-nak minimum 10-13% volt a NETTÓ bércsökkenése.

Továbbá a sértegetéseidet tartsd meg maganak. Ettől nem leszel sem nagyobb sem hitelsebbek az érveid, max sötétnek fogsz tünni, mert érvek helyet a másikat sértegeted.

Blogger Géza 2013.11.26. 17:43:41

@Macropus Rufus: Én emlékszem, csak én tudok számolni is. :) Továbbra is várom azt a bért, ahol 15%-os nettó bércsökkenés jelentkezett...

bontottcsirke 2013.11.26. 19:05:10

@Torgyán Viktor:

Ja, nem vagyunk rajongók, de úgy tűnik ez a tendencia folytatódni fog, ami azért sokkal jobb, mint amit kovácslacáék csináltak. Mert az kritikán aluli volt.

Akkor inkább ez a híg fos.

A munkásőrség kihalt szal szerintem mostanában nem nyer a baloldal.

Na meg rasztás-füves unokáik sem menők.

Peetee 2013.11.26. 19:20:09

@Blogger Géza:

A 3havi szemétszállítás ugyanúgy 4195 Ft, mint előtte volt.
A számlán mégis ott van ,hogy én itt és most 1124 forintot spóroltam. Kár, hogy a befizetendő számla forintra azonos a tavalyival.
Szívesen beszkennelem, megmutatom.

A villanyszámlán továbbra is 8838Ft, és ez 170kWh áramot tartalmaz, a számlán ott van, hogy én itt és most 85 forintot spóroltam, kár ,hogy a befizetendő összeg forintra ugyanannyi, mint korábban.
Szívesen beszkennelem, megmutatom.

A többi válaszod egyszerű személyeskedő sértegetés, így az eszmecserénk megfelelő partner hiányában befulladt.

Superlativus 2013.11.26. 23:49:51

@borzimorzi: @borzimorzi: Ok. Még ezzel is egyetétek. Viszont van végre egy politikai erő, amely hitelesnek TÜNIK. A Tisztelet Társasága 9 éve alakult és mára már közel 150e tagja van, nem kampányszerűen foglalkoznak az idősekkel hanem ugyanolyan intenzítással télen-nyáron. És erre nagyon nagy szükség van, márcsak rá kell vegyük őket, hogy minket is képviseljenek.

borzimorzi 2013.11.27. 11:48:39

@Superlativus: Bocs, ez reménytelen. Nem képviselheti valaki egyszerre az oroszlánokat és az antilopokat.
A nyugdíjasok fő érdeke a redisztribúció növelése, főképp a nyugdíjak emelése.
Az adófizetők érdeke a redisztribúció csökkentése, az adószint csökkentése, különben mennek az után a csaknem félmillió után, aki már átlépte a határt.
Nem szolgálhatsz egyszerre két úrnak, pláne nem két olyannak, akiknek az alapérdekei egymással ellentétesek.
Schmuck tud számolni az ő potenciális szavazótábora 4 millió idős, akikből 3,5 millió már nyugdíjas, 0,5 millió meg hamarosan az lesz. Az adófizetők érdekeinek képviseletére is lehet pártot alapítani, de annak csak 1,5-1,7 milliós szavazótábora tud lenni, és ezen is osztozni kell a nagy pártokkal.

Üdv:
b

Superlativus 2013.11.27. 14:48:49

@borzimorzi: Ebben vitánk van. Ahhoz hogy érdemben beleszóljunk az ország ügyeibe először be kell jutni az országgyűlésbe. Ez egy teljesen más feladat mint a parlamenti munka. Hogy étsd: a jobbiknak vannak értelmes beadványai, amik hasznosak akár neked is, de ha nem jutottak volna be a parlamentbe a radikálisok hátán akkor nem lett volna esélyük hasznossá tenni magukat. És ha Andor értelmes akkor azt is tudja, hogy akkor tud többet adni a szépkorúaknak ha többet termel az ország, tehát kiszélesítjük az adózók körét illetve megteremtjük azt a környezetet ahol a meglévők többet tudnak teljesíteni. Mindennek az alapja produktivitás növelése, utána lehet újraelosztani a javakat. Szerintem meg hitelesek a szocdemek és ha megvan a kabát akkor arra könnyen tudunk egy szép gombot varrni.

borzimorzi 2013.11.27. 15:36:05

@Superlativus: A produktivitást nem tudod növelni, mert akkor kínai munkabéreket kellene fizetned. Az elől elmegy az egész aktív korú népesség Londonba mosogatni. Teljesen felesleges arra várni, hogy itt komolyabb fellendülés lesz. Nem lesz, mert a kormány elriasztja a külföldi beruházókat, de még a magyarokat is ott csépeli, ahol éri. Kivételek a ...közeliek.

Ma az adóbevételeket már csak pár módon lehetne növelni, és az bizony az időseknek nem tetszene. Jelesül azzal, hogy a 100ezer feletti nyugdíjak esetén bizony az 100e feletti első 7ezer megy szépen a TB-kasszába, az kiesik. Ami a 107 ezer felett van, azt kapja tovább. És azoknál a lakásoknál, ahol az állandóra bejelentett lakókra fejenként jutó hasznos alapterület meghaladja az 53 nm-t, ott bizony ingatlanadót szedsz. Mivel a leggyakoribb a panel és a leggyakoribb méret az 52 nm, ezt úgy lőttem be, hogy a panellakásban özvegyen maradt nénikéknek még ne legyen kellemetlen. Plusz az üresen álló lakásokat meg úgy tekinted, hogy ha a gazda nem adja bérbe, akkor olyan gazdag, hogy nyugodtan fizethet minden megkezdett 50 nm-enként minimum havi 10e ingatlanadót. És ezzel befejezed a kutakodást az után, hogy hányban van a valóságban feketén bérlő. Ez megint az időseknek nem kedvez, mert nekik nem fűlik a foguk az ingatlanjaik hasznosításához se, meg kisebbre cseréléséhez se. Közben meg a legtöbb örökölt is innen-onnan, meg maga is a szükségleteit messze meghaladó méretű lakásban él.

Plusz nagyon keményen visszafogod az állami költekezést, nix több hivatali autó meg utazási költségtérítés stb. a politikusoknak. Van ingyenbérlete a MÁV összes járatára képviselőként, úgyhogy irány a pályaudvar. Kocsit meg benzint vegyen saját pénzéből, ha kell neki.

A balosok pont azért nem küzdenek, mert ők is tudják, hogy az Orbán által az IMF által ajánlott hitelek akmataihoz képet kb. 2-szer magasabb kamaton felvett hiteleket el kell kezdeni törleszteni, és nem lesz miből. Hatalmas megszorítások lesznek, és azt nem akarják ők csinálni. Legyen csak Orbán a népszerűtlen, igya ki szépen ő a méregpoharat, ha már színültig töltötte magának.

Üdv:
b

Superlativus 2013.11.27. 19:33:59

@borzimorzi: Az egyenlegre vonatkozó résszel nem tudok vitatkozni. Ami a politikát illeti: nagyon is akarják a szocit a hatalmat, mert lopni akkor is lehet (sőt) ha nem megy a szekér. Orbánéknak szarból kellett várat építeniük, konvergencia program, IMF hitel törlesztések stb., már most is isszák a levét a szocik 8 évének. Baloldalon már nem csak egy nagy párt van, ez egy teljesen új helyzetet teremtett, amit a kedves résztvevők nem tudnak abszolválni. Riválisok lettek azok, akik korábban elvtársak voltak. Jó ez így, Isten óvjon minket attól, hogy egy Gyurcsány vagy Mesterházy mégegyszer kormányra kerüljön...

borzimorzi 2013.11.27. 20:17:29

@Superlativus: Akkor megnyugodhatsz, mert nem strapálják magukat különösebben. Ahogy elnézem, mivel a Fidesz által, magas kamatra felvett hitelek törlesztése nagy megszorítások nélkül lehetetlen, úgy vannak vele, hogy Orbán maradjon csak, és egye meg, amit főzött. Nulla növekedés vagy negatív "növekedés", azaz csökkenés mellett a törlesztés nem fog menni. Persze, a csúti törpe majd eladósítja az országot még jobban, de a helyzet csak rosszabb lesz. Már csak pénzért kommentelők tömjénezik a neten is, a való életben pedig szinte mindenki szégyelli már, hogy valaha is a Fidiótákra szavazott.

Üdv:
b

Superlativus 2013.11.27. 23:03:49

@borzimorzi: A magas kamatra felvett hitelek szerencsére nem egyszerre járnak le másrészt a költségvetés kiadás oldala ennél azért összetettebb. Ami a szocikat illeti két nagy bajuk van: lusták mint a dög, nem dolgoztak az elmúlt 20 évben csak kommunikáltak másrészt folyamatosan hazudtak maguknak. A szadesz eltünését sokkal korábbra jósoltam, a magyar társadalom nagyon megértő. Az MSZP-nek is ez lesz a sorsa csak még agonizálnak egy darabig. A Fidesz tényleg gáz, de még mindig jobban jártunk velük mintha maradt volna a tehetségtelen mszp. Ez nem a fidesz felmagasztalása hanem inkább kritika. Én nem bántam me semmit viszont 2014-ben szeretném meghozni a lehető legjobb döntést, ezért járok nyitott szemmel.

stoppos76 2013.11.28. 10:03:58

@Superlativus: Az a baj, hogy hiányzik az, akire szavazni lehetne. Leglábbis még nem láttam egy pártot sem. aki kiállt volna és azt mondta volna, hogy átltátható kormányzás lesz, a pénzköltéseket minden további nélkül nyomon lehet majd követni és az autópályaépítés sem fog többe kerülni, mint a németeknél.

Superlativus 2013.11.28. 10:24:15

@stoppos76: a baloldalon mindenki leamortizálódott DK-stúl, bajnaistúl mindenki. Egyedül a szocdemek vannak, de ők nagyon szervezetlenek és ismeretlenek. Illetve annyi ismert, hogy a szépkorúakat támogatják ebben viszont hitelesek, mert a tisztelet társasága már 9 éve működik, kb. 150e tagja van. Schmucknak van politikai tapasztalata, jól nyilatkozik, európai hangnemben nyomják stb. Mást nem látok a porondon egyenlőre.

borzimorzi 2013.11.28. 10:39:15

@Superlativus: Én is pontosan ezt csinálom, nyitott szemmel járok. Most éppen azt nézem majd meg, hogy Béndek Péterék milyen pártot hoznak létre.

Aki van a porondon, az mind lejáratta már magát.

Ha Béndekék pártja is használhatatlan, akkor legkisebb rosszként maradhat az LMP. Még tán az van a legközelebb ahhoz a szabadelvű, de nem neoliberális és környezetvédő, de nem sötétzöld vonalhoz, amelyet szeretnék. Viszont nekem túl balos, én egy konzervatív pártot szeretnék. Egy konzlib ökopártot, egészen pontosan.

Üdv:
b

stoppos76 2013.11.28. 14:30:27

@Superlativus: Hát tényleg nem nagyon kommunikálnak, most hallok róluk először.

Nekem van egy ilyen lázálmom, hogy egyszer majd lesz egy kormány, akik átláthatóan intézik a dolgaikat, bevonják a szakmai csoportokat a döntéselőkészítésbe és nem lopnak nagyon sokat. Azok az emberek kerülnek a megfelelő székekbe, akik tényleg értenek is a dolgukhoz. pl ne bakter legyen a gazdasági miniszter.

Persze ez csak amolyan liberális vágyálom. Viszont, ha valak ezt tudná hozni, arra szavaznék függetlenül attól, hogy jobb, vagy baloldali. Nem fekete és fehér a világ, nem is lehet ilyentén törésvonalak mentén felosztani. Lényegtelen számomra, hogy milyen az adott párt világnézete, amennyiben nem akar kinyírni senkit.
süti beállítások módosítása