allasinterju_tablaval_felprofilbol_1357366937.jpg_960x720

Az előző Éhségmenet óta minden résztvevő, és szimpatizáns várta a folyatatását az akkor megkezdett demonstrációnak, de ennyi időnek kellett eltelni a megvalósuláshoz.Azóta azonban csak egyre rosszabb lett a helyzet abban a két dologban amiről ez az egész figyelemfelhívás akkor szólt, és most még az aktuális problémákat is hozzá kell tenni a demonstációra készülőknek,ezekből pedig azóta lett bőven, de ez várható is volt a kormányzati politika kiszámíthatatlansága miatt. Vagyis a kormányzati politika kiszámítható, hiszen annak minden cselekedete elég rosszul érinti azokat az embereket akik munkával keresik a kenyerüket, és nem csak beszélnek róla annak ismerete nélkül.

Mindig elborul a normálisan gondolkodó ember agya mikor olyan kormányzati hazugságot hall ami szerint ma meg lehet élni a munkából, és mennyire jól lehet haladni annak aki ezt tisztességesen elvégzi, hiszen minden feltétele adott ma a szabadságharc földjén a munkával való értékteremtésnek.Attól is idegrángást kap a munkából élő, vagy munkára váró, mert ők is nagyon sokan vannak, mikor ezt olyan ember magyarázza el neki, aki mindent megtesz azért a mindennapi megélhetését elég bizonytalanná tegye a kiszámíthattalan gazdaságpolitkájával, ami gyakorlatilag eddig csak a munkahelyek és bérek csökkenésével, és az adók emelésével járt.Attól meg végképp felfordul az ember gyomra mikor Orbán Viktor, vagy Matolcsy György elkezd elmélkedni a munka fontosságáról, és ehhez még hozzárakja magát a kisegítőkórus cinikussága, aki megmagyarázzák azt amiről foglamuk sincs a mindennapi élettől való szándékos elrugaszkodásuk miatt.Legalább is ez jön le a magyarázatukból, de szerintük egy jó hazugság többet ér a valóság elfogadásánál, főleg amíg náluk a közpénz, és a hatalom. Annak megtartása elég nyomós érv a számukra a pofátlan nyilatkozataikhoz.Mikor olyat hallok tőlük miszerint mindenkinek dolgozni kell, és főleg adót fizetni, ehhez ők megteremtik a lehetőséget, de feltételül szabják a hozzáadott értéket, akkor bizony nem csak megáll az ember esze a nyilvánvaló képtelenségem, de körül is néz a látóhatáron, vajon melyik istenverte mátrixból került elő ez a sok idióta.Mert akárhogy is nem fogadja el a jelenlegi IDEIGLENES hatalom a nyilvánvaló tényt attól még az a valóság, ma a munkából való megélhetés egyre nehezebb a tisztességes dolgozó, és dolgozni akaró számára, és pont miattuk lesz egyre kisebb az a kenyér amit az asztalra szeretne tenni a megélni akaró ember.Nem akarom nagyon kivesézni ezt a megállapítást anélkül ne tenném hozzá ennek voltak előzményei a politikai térfélcserékkel,és bizony az állampolgároknak is van azért némi köze a helyzet ilyenformán való alakulásához.De az eddig történtek függvényében azért lassan kiderült  már az emberek nagy többsége számára a folyamat ilyen mértékü félresiklása egy ember kizárólagos felelőssége, aki a kapott hatalmával nem élve hanem pont azzal visszaélve mindent megtett a saját céljait helyezze előre, nem törődve a józan ésszel, sőt annak ellenére cselekedjen a parlamenti többségét kihasználva.Bár ezt a parlamenti többséget is bevizsgáltatnám egy elmeorvosnál, de gyanítom szervhiány miatt ez nem lehetséges, hiszen nagy részük azért gondolkodás nélkül adja a beleegyzését minden törvényhez, amivel egyre nehezebb az élet ma még a regisztráció eltörlése ellenére is lassan mindenki számára.Munkáról beszélni csak annak van joga aki végzi is azt, és neki van egyedül joga ahhoz tiltakozzon is ha úgy látja ebben  a tevékenységben elég erőteljesen gátolják annak értéket csökkentik. Nem hazug szólamokra van szüksége az embernek a megélhetéséről, azt tudja mindenki mit akar az élettől, és ezért maga mennyit hajlandó tenni.Képes ma az értelmesen gondolkodó felmérni a saját lehetőségeit, igényeit, tudja azt mi a lehetősége, és ezért mit kell tennie, és nincs semmilyen hatalomnak joga ahhoz elvegyen olyan értéket az embertől amiért az megdolgozott, és tisztességesen meg is akarja azt tartani.Minden a munkával kezdődik, és ott is ér véget, és ha egy hatalom ezt nem tudja biztosítani,nem akar a részese lenni csak haszonélvezője akkor bizony az ilyen hatalomnak nincs semmi keresnivalója az emberi értékrend szerinti világban. 

A lehetőség a jobb életre az elvégzett munka által, na ez az a tényező ami jelenleg nem igazán célja a kormányzatnak. Ettől függetlenül nagyon szépen tudnak az emberek arcába hazudni a jövő ígéretével, de azt a részét már ismeri az ígéretet kapó milyen hatékonysággal is hajtják ezt vége a kedves kormányzati többségben ülő gombnyomogató droidok.Nem is annyira nekik kell szóljon a munka és kenyér fontosságáról szóló demonstráció, ezek az emberek szelektíven hallják a valóságot, abból csak a közpénzen való megélhetés magas foka érdekli őket.Meg kell tudni mutatni a demonstráció során mi az ami fontos értéket képviselt a számunkra eddig, és fog a jövőben is, és nem kérni kell egy olyan alapjogot ami mindenkinek jár ezen a földön, nem csak üres ígéretként számonkérni azt amit nem teljesített a parlamenti cövek beverője.Meglesz az ilyen értéknek az elismerése ha sok ember mutatja meg számára mi a fontos, és sokan is figyelnek rá, főleg azok között akik leváltják ezeket a hazugságharcosokat turulmadár fészkéből.De nem ígéretnek kell bedőlni csak józan észnek, és azt is tudnia kell a következő kormánynak bizony számon lesz kérve a megvalósítás, aká rcsak az oda vezető út.BANDITA.

Címkék: munka hazugság Orbán Viktor Éhségmenet Törvény

A bejegyzés trackback címe:

https://banditapolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr434999157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Niebur 2013.01.06. 06:31:15

@Lucky Larry Silverstein:
Azért ennek nézzen utána még egyszer. Különösen figyelmébe ajánlom a sávos adózás fogalmát és rendszerét

otgorbebogre 2013.01.06. 06:32:00

@Lucky Larry Silverstein: ??? Szovegertes egyes.
Latod van aki meg 47000ert is sorban all munkaert. Errol neked az jut eszedbe hogy a jol keresok egy progressziv adozas miatt tomegesen valasztanak a kozmunkat, vagy a segelyt??? Mennenek holapatolni 47000 ert mert tobbet kell adozni? Amugy mennyivel nott meg a jol keresok teljesitmenye mert megeri dolgozni az utobbi ket evben? Hol robbant a GDP? Hol vannak az allasok amiket letrehoztak?? Hat nem tudom honnan szalasztottak.

Pasztilla01 2013.01.06. 06:37:04

Egy újraolvasás nem lenne haszontalan posztolás előtt. Annyi az értelemzavaró fogalmazási, központozási stb. hiba, hogy a helyesírnácija még azelőtt feladja az olvasást, hogy egyetérthetne.

Virányi András (BANDITA) 2013.01.06. 06:50:47

@Pasztilla01: Senki sem lehet tökéletes, sem az író, sem az olvasó.BANDITA.

Calden 2013.01.06. 07:45:53

Jó cikk, értelmes, érthető és igaz.

Kiegészíthető azzal, h 2/3-ados felhatalmazást kaptak azok, akik ma kormányoznak. Tehát amíg a magyar szavazó lakosság 2/3-dát meg lehet dekára venni - lásd: anyját is eladja egy húszasért, de a szavazatát biztosan - addig lehet itt lázongani és gyalázkodni, de aki k..vának áll, az ne csodálkozzon, ha megb..k!

midnight coder 2013.01.06. 08:09:46

Anno láttam amikor az előző Éhségmenetre vonultak vidékről polgárok. Csak az volt a pobléma, hogy csupa-csupa elegánsan ifjú öltözött úr és hölgy akiről ha nem cipelik a transzparenst inkább az jött volna le, hogy valami szórakozóhelyre igyekvő egyetemisták, mint az hogy munkát, kenyeret követelő proletárok. Így viszont leginkább a helyi MSZP ifjúsági tagozata lehettek - amúgy vagy 10-15 ember, egy pár tízezres kisvárosból.

midnight coder 2013.01.06. 08:28:49

@otgorbebogre: A munka nem olyasmi, ami csak úgy az öledbe pottyan. Azért kurvára meg kell dolgozni. És nem a munkanélküli hivatal előtt - akkor már késő. Akkor kell nagyon okosnak lenni, amikor az ember fiatal - vagy olyan szakmát tanulni amiből meg lehet élni, vagy olyan diplomát, nyelvvizsgát szerezni, amire szükség van.
A te választásod hogy 17-25 évesen vagy-e az élet királya aki dizsiből kocsmába jár, és szopsz egy életen át, vagy leülsz a seggedre és tanulsz olyan dolgokat, amiket egyébként elég kevesen szeretnek (matek, fizika).

Aztán persze megint van egy csomó ember, akinek anno ez a választása sem adatott meg, az a kedves szüleit kérdezze, hogy minek kellett egy szabolcsi putriba 8 gyereket csinálni.

Az tény, hogy megfelelő végzettség nélkül itt igen nehéz lesz melót találni - köszönjétek ezt azoknak a liberós politikusoknak akik anno lehetővé tették a cégeknek hogy indiába, kínába vigyék az ilyen melókat. Ezen egyik kormány sem fog érdemben változtatni.

Virányi András (BANDITA) 2013.01.06. 08:29:36

@midnight coder: Ebben részben tévedsz, ott voltam, és állíthatom a sétálok többsége civil volt. Voltak pártemberek, képviselők, de a többség nem onnan került ki.

FreeWilly! 2013.01.06. 08:39:40

Én nem hiszem, hogy a képviselők ne tudnák, mit jelent munkából élni. Csak lesz*rják. Amíg bent ülnek a tutiban, addig miért is érdekelné őket? Két év múlva pedig várja őket a megfelelően kialakított iroda valamelyik járásban, vagy kormányhivatalban, nincs miért aggódniuk.
A 30-as években mondták, hogy "ha nem érdekel a politika, akkor te is felelős vagy azért, ami itt történik". Nem lenne szabad senkinek mástól várni, hogy kiálljon a jogaiért, neki kellene kiállni értük. Csak elkényelmesedtünk, és könnyebb a fotelben ülve nézni egy sörrel a kezükben, és egyetérteni a tüntetőkkel, mint odamenni, és növelni a tömeget.

msnick 2013.01.06. 08:50:10

Ijen hejes irásal nem csódálom hogy munka nélkülli vagy! :D

Sír Wallasz Willikém 2013.01.06. 08:50:21

@anyádnak Én tolom: Sajnos ezt én is pont pont így gondolom.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.01.06. 08:58:32

Tiltakozik a szakma Orbán új konzultációja ellen

"A társadalomnak segítenie kell az elesetteket, nem bírósággá kell válnia" – mondta a hvg.hu-nak a tervezett hajléktalanügyi konzultációval kapcsolatban Vecsei Miklós, a Máltai Szeretetszolgálat alelnöke. A kormány decemberben jelentette be, „nemzeti konzultációt” indítanak a megyei jogú városokban a hajléktalansággal kapcsolatban, a Szeretetszolgálat vezetője szerint viszont "veszélyes" ez a felmérés, amely ellen levélben tiltakoznak a képviselőknél.

"Vannak olyan felelősségteljes döntések, amelyeket csak hozzáértők bevonásával lehet meghozni. Veszélyes útnak tartjuk, ha a társadalommal konzultálunk arról, mi legyen a sorból kilógó emberekkel” – írta a képviselőknek szóló nyílt levelében Kozmai Imre és Vecsei Miklós, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat elnöke, illetve alelnöke a hajléktalanproblémával kapcsolatos konzultációra utalva.

A békemenet a diákok ellen szervezkedik....van bőr a képükön?

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.06. 09:17:22

Elég szomorú hogy ennyi munkanélküli lett az országban.

A munkanélküliségi ráta az MSZP 8 éve alatt duplázódott meg.

Tehát az hogy melyik kormány turbózta fel a munkanélküliek számát nem kérdés.

A kérdés, hogy mit csináljanak azok akik munkanélküliek és mennyiért, ez a kérdés.

Semmit kevésért, vagy valamit kevésért, ez a két opció van nagyjából a gazdasági helyzetet figyelembe véve.

2013.01.06. 09:20:08

@midnight coder: "Akkor kell nagyon okosnak lenni, amikor az ember fiatal - vagy olyan szakmát tanulni amiből meg lehet élni...

Több ponton is tévedesz. Magyarországon szerintem a dolgozó réteg 90%-a rég nem azt a munkát végzi amit tanult. Saját példám: villamosságot tanultam, ma informatikával foglalkozom, de igazából ez a szakma is olyan dinamikusan fejlődik, szerteágazódik, hogy lehetetlen elérni a profi szintet, sőt egyre távolabb kerül az ember tőle, lemarad. Egyébként már nem is nagyon beszélhetünk szakmáról, aktát tologatunk leginkább... A másik nagy tévedésed: jó végzettség automatikusan munkalehetőséggel jár. Jelezném, NEM kamudiplomás mérnökemberek ezrei vannak utcán. Lehet ezt sokféleképpen magyarázni, szerintem egyszerűen arról van szó, hogy sok a horgász, kevés a hal. Ebben az országban sose volt divat betartani a munka törvényeket, azokat a törvényeket, amik amúgy is elég széles lehetőséget biztosítanak a munkaerő kizsákmányolására. Tehát a képlet egyszerű: aki dolgozik, az belegebed, mert végzi három helyett is a munkát, pl; nekem napi 12-14 minima megvan, (és körülnézek az ismerősi körben, hasonlót látok) hozzájön még a teljesen rendszertelen munkarend, ami mellett kevés idő jut magánéletre, folyamatos kiszolgáltatottság mellett. Eljutottunk oda hogy nem tudni mi jobb ma: kidolgozni a beled egy munkahelyen, pszichikailag fizikailag tönkremenni, vagy munkanélkül lenni...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.06. 09:23:20

Az Éhségmenet nagyjából a Békemenet tükörképe, demagógiában ugyanaz a szint, hazugságban is.

midnight coder 2013.01.06. 09:30:05

@Orbán hol van, de jó végleg eltünt, vagy....?: Milyen szakma ? Ne viccelj. A hajléktalanok problémáját idáig _senki_ nem tudta megoldani, így elég vicces a témakörben bármiféle szakmát emlegetni. Az meg vicc, hogy milliárdok mennek el különféle közterületek, Pl. Felszab. tér felújítására - amúgy szvsz ezeknek a milliárdoknak milliárd jobb helye lenne - miközben a metró bejárata egy okádék a 10-15 odaköltözött hajléktalan miatt.

A diákok problémája már érdekesebb - itt viszont az a gáz, hogy a társadalom érdeke és a diákok érdeke alapvetően ellentétes. A diáknak az a jó, ha közpénzből (=sok tízmillió forint) kiképzik orvosnak, aztán mehet oda ahol a legtöbbet fizetik neki, a társadalomnak viszont az az érdeke, hogy az itt kiképzett polgár ide fizesse az adót és általában véve itt éljen. Annak viszont nincs reális esélye hogy a használható diplomák (orvos, mérnök, stb) tulajdonosai záros határidőn belül ne a negyedét keressék itt mint külföldön. Ez amúgy kb. mindenkire vonatkozik, csak tányérmosogatóból kinn nincs hiány, mérnökből, orvosból viszont van.

A harmadik pontban igazából a diákok önmagukkal basznak ki: az, hogy ne képezzenek végtelen mennyiségű jogászt, bölcsészt, médiaszakost az igazából a polgárnak is érdeke: szar dolog diplomával betanított munkát végezni.

2013.01.06. 09:30:40

@midnight coder: Egyébként amiről írtál, arra van egy szép szó, úgy hívják kontraszelekció. Csak ez már országos méreteket öltött. Tanulj hülyeséget, seggelj évekig értelmetlen dolgokat, és vedd el a munkát az elől, aki valóban rátermett, érti, érdekli is, csak legfeljebb nem volt lehetősége szép keményfedeles papírt szerezni róla.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.06. 09:31:51

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Cseppet azért pikírt mikor az az MSZP támogatja és szervezi az éhség menetet, mely alatt megduplázódott a munkanélküliségi ráta.

midnight coder 2013.01.06. 09:33:43

@Jankove: Mérnökként is lehetsz munkanélküli, ha nem képzed magad folyamatosan, ha nem tanultál nyelveket, illetve ha masszív drogos vagy alkesz vagy. Egyébként ha máshol nem, külföldön találsz melót. Garancia nincs semmire sem, kivéve hogy a médiaszakos lovári nyelvvizsgás polgár tutira nem fog munkát találni, ahogy a 8 elemis szabolcsi nemzetiségi sem.

midnight coder 2013.01.06. 09:36:13

@Jankove: Az a kontraszelekció max. a közszférában létezik. Az persze egy másik kérdés, hogy nagyon lelkes, de szimpla érettségizett dokival te sem vetetnéd ki a vakbeled, azaz a diploma valahol azért nem árt.

2013.01.06. 09:41:20

@midnight coder: "Mérnökként is lehetsz munkanélküli, ha nem képzed magad folyamatosan"

Stimt. Csakhogy évi többszáz túlóra mellett nem biztos hogy lesz energiád tanulni. Ráadásul mostmár a tehetősebb cégek is csínján bánnak alkalmazottaik képeztetésével, önképzés költséges, ahhoz dolgozni kell, de ahhoz stb stb stb Kör bezárult, kígyó a saját farkába harapott. És ebből a képletből már rég kimaradnak az általános emberi igények, hogy a munkán kívül volna az embernek egy magánélete, neadjisten megérdemelne néha egy kis kikapcsolódást is, ahogyan sokat majmolt tisztelt nyugati kollégáink szokták. Az a helyzet, hogy a mai felállásban törvényszerűen csúszik mindenki lefelé, egyedül azoknak áll tán a zászló, akiknek a munka egyben az életük is.

Mr. Waszabi 2013.01.06. 09:41:52

@Énvezettem?: ezt az állítást szeretném finomítani egy picit.
A fizetés a versenyszférában a legtöbb dolgozónak nem ajándékba van. Összege többnyire egy fillérrel sem több, mint amennyit a cégnek megér a dolgozó teljesítménye, azaz, amit ő munkájával a cég eredményeiben képvisel. A fizetést úgy lövik be, hogy épp elegendő legyen a dolgozó megtartásához. Tehát számok határozzák meg, mennyit ér meg egy-egy ember adott munkakörben egy cégnek. A takarítónőtől a felsővezetői szintig, leszámítva pár csókos embert, akiket egyéb személyes vonatkozásai, "érdemeik" miatt "eltart" egy-egy cég. Ez benne van a pakliban, ám nem ők a többség. Különben tönkremenne a versenyszféra, ezt nem nehéz belátni. Ezért alaptalan az a feltételezés, hogy ott mindenki érdemtelenül kap magasabb pénzt, mármint, aki olyat kap.
Meg lehet tehát élni, csak meg is kell érte dolgozni. A töb b pénzért többet. Ez nem csak a munka elvégzését jelenti, hanem a folyamatos tanulást, alkalmazkodást, teljesítmény és hatékonyság növelésének érdekében. Nem feltétlenül túlórát, hanem az egységnyi idő alatt elvégzett munka jövedelmezőségének növelését.
Mindezt folyamatosan, a növekvő követelményekkel párhuzamosan.
A Lajtán túl is így megy ez, ott sem kap senki jó pénzt a semmiért.
Alapprobléma nálunk a túl nagy állam, túl sok alkalmazottal, akiknek tekintélyes hányada túlfizetett a fenti szempont rendszer szerint. Hogy ezt az állam maga nem így látja, az csak azt jelenti, hogy nem akarja látni. Inkább adók, járulékok formájában terheli hatékonytalanságát a gazdasági szereplőkre. Ez nem épp a fejlődés pályája, ezt nyugodtan kimondhatjuk.
Egyszerű összevetéssel bizonyítható: az állami és a versenyszféra átlagbérei között 10 évre visszamenőleg, permanensen csupán néhány ezer forint a differencia.
Ergo, kevesebb ember kell mesterségesen magas fizetéssel az állami szférába, és többnek kell a piacon termelnie.
Akkor elég lesz alacsonyabb járulék- és adókulcs is, ami javítja a reálkereseteket, ami növeli a fogyasztást, és így tovább.

2013.01.06. 09:43:23

@Trompf: "Cseppet azért pikírt mikor az az MSZP támogatja és szervezi az éhség menetet, mely alatt megduplázódott a munkanélküliségi ráta. "

Én inkább undorítónak nevezném :)

Eddie 2013.01.06. 09:49:40

@midnight coder: És azoknak mit mondasz, akik 10-15-20 évvel ezelőtt olyan pályát választottak, ami akkor kiváló vagy tisztességes megélhetést biztosított csak azóta fordult a világ és már nem kellenek? 50-55 évesen is lehet váltani, ez igaz, de nem biztos, hogy mindenkinek sikerül! Egy pécsi bányászból már nem hiszem hogy lesz informatikus mérnök.

kanoc 2013.01.06. 09:55:56

Még a múlt századbeli harcos korban született az a mondás, hogy azé a föld aki megműveli. És igaza van a posztolónak, hogy munkáról, a munka világáról az pofázzon, aki azt testközelből ismeri. Ezt a sok szemét léhűtőt, akit ma a magyar politikai elitnek mondanak, egytől, egyig el kéne zavarni. Na jó! Nem Auschwitzba, de minimum egy só, vagy ólombányába egy pár évre. Ha túlélte lehet megint politikus. És nem csak a bérből, fizetésből élőket lehetetlenítik el, hanem mára gyakorlatilag a kkv. szektort is. Aki meg adócsalókról beszél az nézze meg hogy mennyi marad egy vállalkozónál 100 munkával megtermelt forintból. És akkor rá fog jönni, hogy miért csalnak adót a ZEMBEREK. Nekem ez a sok hazug disznó ne pofázzon. 22 évvel ezelőtt azt gondoltam, hogy bő 10 évvel az átkos lebontás után már normalizálódik a helyzet itthon is. Tévedtem. Itt egyre rosszabb. A politikusoknak nevezett gengsztereken, a szervilis seggnyalókon, meg szintén a politikához köthető oligarchákon kívül, itt mindenkinek szarabb lett. :(

2013.01.06. 09:58:12

@midnight coder: "szimpla érettségizett dokival te sem vetetnéd ki a vakbeled, azaz a diploma valahol azért nem árt"

Vannak olyan szakmák, állások, amikhez kell dilpoma, ez tiszta sor, de ma magyarországon úgyhiszem mesterségesen fel vannak pumpálva az igények. Egy egyszerű irodai alkalmazottnak, aki összetűz napi 3 paksaméta papírt, és megfőzi a kávét a főnökének, miért van szüksége diplomára? Ha kihívsz egy szerelőt, hogy felszereljen a szobád falára egy kapcsolót, jóeséllyel egy villamosmérnök fog jönni. Közhely, hogy nem a papírok száma az intelligencia és rátermettség mértékegysége, de tényleg így van. Engem -mint vásárlót, vagy ügyfelet- mindig az érdekelt, hogy értsen az illető hozzá. Ismét csak a szakmámat tudnám példának felhozni: egy 20 éve megszerzett informatikai diplomának szerinted milyen általános haszna van a mai világban? Amikor évente avulnak el a régi rendszerek? Ki használ már lyukkártyát, ki programoz már basic-ben, kit érdekel ki volt Neumann János? Ez maximum általános műveltség, gyakorlati haszon nélkül.

gombosg 2013.01.06. 09:59:09

@Mr. Waszabi:
Kevesebb adó, több fizetés.

Egyébként nem bírom, mikor a választók úgy tartják, hogy a kormány képes csak úgy csökkenteni a munkanélküliséget, meg munkát adni az embereknek. Ez ilyen jó öreg szocialista megközelítés.

Én is inkább kapitalista vagyok, és azt mondom, hogy kevesebb adó, jobb környezet, több verseny, kisebb korrupció, és KÖZVETVE meglesz az eredmény.

@Jankove:
Bevallom, pályakezdő vagyok, és nem értem a 12 órás értelmiségi munkaidőt. Már a főnök szempontjából sem. Nem hatékony. Nem lehet hatékonyan ennyit dolgozni egy nap.

Nem volna egyszerűbb szerveződni, bevonni valakit magad mellé/alá, vagy akármi?

Tény, eddigi tapasztalataim alapján egyébként a kis vállalkozások egyik fő problémája, hogy nem tudják megszervezni, kinőni magukat, mert pl. a főnök jó szakember bár, de menedzsernek (mert akarva-akaratlanul is az) legjobb esetben is átlagos, ha nem inkább gyatra... Mindenki lenézi a sok gazdasági "büfé" képzést, pedig biztos vagyok benne, hogy egy KKV vezető is sokat tanulhat belőlük.

mahet 2013.01.06. 09:59:26

@Mr. Waszabi: igaz, amúgy pedig a "Munkát! Kenyeret!" követelés alapjában véve a kommunista kor öröksége. Az államnak minimális szerepet kellene vállalnia, egyedül az a feladata, hogy a vállalkozóknak lehetőséget adjon munkahelyek létrehozására, semmi több. Nincs kitől munkát, kenyeret kérni! Szerezz magadnak, vagy hozz létre újat, vállalkozz.

Csak sajnos nálunk még nagyon sok a lélekben kommunista - állam apó majd megoldja!

gombosg 2013.01.06. 10:04:28

@kanoc:
"És akkor rá fog jönni, hogy miért csalnak adót a ZEMBEREK."

Ők is ugyanúgy csalnak adót, főleg, hogy a nagyobb pénzekből ugyanakkora kóklerkedéssel többet lehet megtartani.

Mondjuk szerintem külföldön is ez van. De felőlem legyenek csöppet kóklerek. A fejét politikára adó emberek szerintem 80%-át úgyis ez érdekli legjobban, mármint a zsebének a telítettsége.

Csak ne lennének ennyire eltelve maguktól, engem személy szerint az elszállt egók borítanak ki, az álszentség, a kettős mérce.

Az "akinek semmije nincs, az annyit is ér", a trafipax-zavarók, a négy évvel kitolt összeférhetetlenségi szabályok, meg, hogy lényegében nyilvánosan beszélik meg, milyen új hivatalokat hoznak létre a parlamenti képviselőszám-csökkentés miatt kipörgő arcoknak. Fel se merül, hogy esetleg elhelyezkedjenek valahol. Versenyszféra? Ugyan már! Ez annyira GÁZ.

Deres · http://textura.blog.hu 2013.01.06. 10:08:51

Mi jól megélünk a tisztességes munkánkból.

Ez a bolsevik hőzöngés örök. "Aggyanak munkát, kenyeret!"

Tessenek felnőni elvtársak!

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.06. 10:12:49

@Deres:

Megérdemelné az MSZP, hogy ezzel a demagógiával ne magukat, hanem Türneréket erősítség meg annyira, hogy bejussanak a parlamentbe, és ott vágják az igazi kommunisták, az MSZP saját demagógiáját, önnön fejéhez.

Csetepaté márki 2013.01.06. 10:13:45

"Mindig elborul a normálisan gondolkodó ember agya mikor olyan kormányzati hazugságot hall ami szerint ma meg lehet élni a munkából"

A normálisan gondolkodó ember agya pedig dobálná a hátasokat attól, hogy: Nem lehet megélni a munkából, tök gáz, mindenki boldoguljon, ahogy tud, de a munkát felejtse el.

laci_52 2013.01.06. 10:14:01

@Mr. Waszabi: "A fizetést úgy lövik be, hogy épp elegendő legyen a dolgozó megtartásához"

Ez nem igaz!

A munkáltatónak nem célja megtartani a dolgozót, hiszen a félmillió munkanélküli közül bármikor kap helyette másikat akár még kevesebb pénzért is.

Dolgoztam olyan helyen, ahol a dolgozók bármely panaszára(fizetés, munkaidő, munkakörülmények, szabadság ki nem adása, bejelentés elmulasztása stb.) egyetlen válasz létezett a vezetők szájából: "Nem kötelező itt dolgozni!"

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2013.01.06. 10:19:13

@Mr. Waszabi: Nagyjából egyetértek azzal, amit írtál, bár nem értem, hogy mivel változtatta meg a „nem a munkából, hanem a fizetésből élünk meg” premisszát.

Ezzel viszont nem értek egyet: „A fizetést úgy lövik be, hogy épp elegendő legyen a dolgozó megtartásához.”

Az igazi versenyszférában (amit itthon még csak távolról sem ismer a többség), nemcsak a munkavállaló, hanem a munkáltató is versenyben van. Vagyis a fizetést nem csak az határozza meg, hogy a munkavállaló mennyi közvetlen (és közvetett) hasznot tud hozni a cégnek, hanem az is, hogy a cég meg tudja-e szerezni magának ezt az erőforrást. Vagyis a fizetés a cég és az alkalmazott közötti erőjátszma egyenlege: mennyit ér a cégnek a munkavállaló munkája által generált haszon azzal szemben, hogy mennyire éri meg a munkavállalónak ennél a cégnél értéket teremteni.

Kívánom sokunknak, hogy egyszer megélje azt a helyzetet, hogy mehetne több helyre, ahol nagyon jó fizetésért tudna dolgozni, és saját döntése legyen (vállalati vagy személyes preferenciák alapján), hogy hova is szegődik el...

rohadjmegARCgeci 2013.01.06. 10:27:14

@Gamma Leonis: Azért,mert ha megnézed,akkor láthatod te is hogy hány és hány nyugdíjas és ahhoz közel álló korú emberke üldögél mindenütt.
Na azért.

gombosg 2013.01.06. 10:29:07

@laci_52:
"Dolgoztam olyan helyen, ahol a dolgozók bármely panaszára(fizetés, munkaidő, munkakörülmények, szabadság ki nem adása, bejelentés elmulasztása stb.) egyetlen válasz létezett a vezetők szájából: <<Nem kötelező itt dolgozni!>>"

@Énvezettem?:
"Az igazi versenyszférában (amit itthon még csak távolról sem ismer a többség), nemcsak a munkavállaló, hanem a munkáltató is versenyben van."

<*>

Az általam elképzelt versenyszférában is az alkalmazott nem csupán egységsugarú munkaerő, hanem *részt vesz a vállalkozás fejlesztésében*. Ez egy régi dolog, ami ma a "minőségbiztosítás legújabb generációja" néven fut. A japánok kezdték. "Például a Toyota gyárban" a munkásokat *megdicsérik*, ha észrevesz és jelez valamilyen hibát. De ugyanezt a módszert az itthon például egy jégkrémgyárban is láttam. (igen, multicég)

Ez a "nem kötelező nálunk dolgozni" filozófia garantálja, hogy a munkavállaló is magasról tegyen a munkájára, ott lopjon a munkahelyéről, ahol tud stb. Ez is ilyen gagyi "csak tedd zsebre a pénzt és agyő" vállalkozói szemlélet.

Csak azt nem értem, hogy ezeket a cégeket miért nem nyomják le a hatékonyabban működő, a munkavállalókat tisztességesen kezelő vállalkozások? Mert ők nem csalnak (annyi) adót? Mert a munkavállalók attól még nem lesznek sokkal jobbak?

rohadjmegARCgeci 2013.01.06. 10:29:19

@mahet: Nem kéne a 70 ezer ft-járulék és akkor lennének vállalkozások talán.
De még akkor sem biztos mivel nincs belső fogyasztás,ergo mit vállalkozzál?

mahet 2013.01.06. 10:48:25

@Dr. Furia: 22-es csapdája.

Sokan függenek az államból ezért nincs erős versenyszféra, ezért sokan függenek az államtól.

rezvez 2013.01.06. 10:48:50

Munkából élnek az emberek, csak sokan a máséból.

rohadjmegARCgeci 2013.01.06. 10:52:16

Durván 9 millió fő van ebben az országban( bár szerintem közelebb van a 8-hoz mint a 9 -hez).
De számoljunk 9 milló emberrel.
A gyurcsány idejében 4 millió munkavállaló volt.
Azóta ebből közel 1 millió közmunkás lett és segély nélküli munkanélküli,vagy regisztrálatlan munkanélküli.
Nem túlzok ha azt mondom,hogy 1 millió aktív korú kivándorolt.
Maradt 2 millió munkavállaló (ennek fele minimum here,azaz nem termelő munkát végző ember,hanem lébecolós díszpinty).
Tehát igen igen kurva sok cégnek kellett csődbe mennie,illetve kivonulnia ebből az országból,hogy még mindig nincs ordító munkaerőhiány minden ágazatban.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2013.01.06. 10:58:40

Van egy olyan benyomásom, hogy mivel a vállalkozói környezet, az adózás, a mittudoménmi kétpercenként változik - és ez tényleg e'múthúszév probléma - akinek alkalmazottai vannak, igyekszik őket maximálisan kihasználni, lezsarolni, kifacsarni, mert fogalma sincs, mit hoz a holnap. Másrészt a kapitalizmushoz nálunk igazán ki se alakult az a szakszervezeti mozgalom, ami nyugaton szinte már lejárt lemez (mert az egyszeri dolgozók addig javítgatták a munkakörülményeiket, hogy a munkát meg elvitték a fejük fölül Kínába). Összetartás és szervezettség híján a magánember nyugodtan pofázhat, hogy 12 órában és mínusz húszban nem lehet tartósan melózni, legfeljebb kirúgják és felvesznek helyette az ajtóban tolongó kétezer jelentkezőből egy másikat (persze ez is inkább a képzetlen munkaerőre igaz).
(Mondjuk el tudom képzelni, hogy néhány évtized/század múlva a kínaiakat sikerül megfertőzni a nyugati öntudattal, onnantól hiába vinnék a munkát tovább keletre, mert visszaérnek nyugatra (: (: (:, na akkor vagy kánaán lesz, vagy olyan összeomlás, amilyet még nem látott a világ (: )

Mr. Waszabi 2013.01.06. 11:03:01

@laci_52: ez legfeljebb a nagyon egyszerű betanított munkakörök esetében igaz. De pl. a rutint igénylőknél sem áll meg már, a szakképzettséget + gyakorlatot igénylő munkaköröknél meg pláne nem. Egyik piaci szegmensben sem, jelzem. Ugyanis a betanulás ideje és a megfelelő hatékonyság elérése alatt teljesítmény csökkenést okoz a cégnek, azaz veszteséget.

gombosg 2013.01.06. 11:09:02

@Dr. Furia: Ez sarkított becslés, ajánlom a KSH oldalát.
Nem mintha ott jobb volna a helyzet, mert aszerint is 3,9 millió foglalkoztatott van az országban. És nem oszt, nem szoroz, hogy ebben a közfoglalkoztatottak benne vannak-e...

Az a baj az összes ilyen beszélgetéssel, hogy oda lyukad ki, hogy tökmindegy, mit csinálunk, ha <4 millió ember tart el >6 milliót, így is, úgy is szívás van. :)

A nyugdíjkassza hiányára csak 2011-es adatot találtam, ami 890 mrd. forint. Ennyivel kellett kipótolni a nyugdíjbefizetéseken FELÜL. Ha csak a nyugdíjbefizetéseket osztanák szét, a nyugdíjasok konkrétan éhen halnának...

rohadjmegARCgeci 2013.01.06. 11:15:56

@gombosg: Gyanítom hogy sokkal közelebb áll a valósághoz,mint bármiféle ksh adat.

repecs 2013.01.06. 11:18:54

@Jankove: Teljes mértékben egyetértek veled. @midnight coder: javaslom beszélgess emberekkel légy nyitott és meglátod a valóságot

rohadjmegARCgeci 2013.01.06. 11:22:57

Véleményem szerint a gigantikus munkanélküliség azért lett ennyire látványos,mert összeadódtak bizonyos dolgok.
Az egyik a cégek csődje ami miatt rengeteg vállalat kényszerült kivonulni ebből az országból,és a belső fogyasztás visszaesése,ami miatt pedig rengeteg szolgáltató volt kénytelen lehúzni a rolót.
Minderre még rálapátolt az eus válság is,meg olyanok mint a megszűnő hagyományos égők pl,(GE kivonulása).
Ezek miatt az összeadódó dolgok miatt ennyire brutális a helyzet itthon.

Mária 2013.01.06. 11:25:13

@Calden:

"Kiegészíthető azzal, h 2/3-ados felhatalmazást kaptak azok, akik ma kormányoznak."

*

Miféle kétharmados felhatalmazást?

A választókorú népesség 33%-a szavazott a Fideszre.

Ez nem kétharmad, hanem egyharmad.

Mr. Waszabi 2013.01.06. 11:27:33

@Énvezettem?: hát ugyanezt mondtam én is, csak pepitában. Mennyit ér meg a cégnek a munkavállaló és annak megéri-e ott maradnia adott fizuért.
Mennyi bérköltség mellett termel hasznot. Az olló másik szára, hogy más cégeknek mennyit ér meg ugyanaz a munkaerő. Ebből adódik ki, hogy ténylegesen milyen bért fog fizetni egy konkrét cég.

Lucky Larry Silverstein 2013.01.06. 11:28:38

@Mária: A választókorú népesség 33%-a szavazott a Fideszre.

Ez nem kétharmad, hanem egyharmad.

-A választókorú népesség fele meg otthon maradt, önként.

Mária 2013.01.06. 11:31:14

@Mr. Waszabi:

"A fizetés a versenyszférában a legtöbb dolgozónak nem ajándékba van. Összege többnyire egy fillérrel sem több, mint amennyit a cégnek megér a dolgozó teljesítménye, azaz, amit ő munkájával a cég eredményeiben képvisel. "

*

Ez nem egészen így van.

Az igaz, hogy a munkáltató annyit fizet, amennyit bérköltségként "megér" neki az adott ember, ezért keresi a lehető legjobban teljesítőt a lehető legalacsonyabb bérért, ám a munkavállaló a SOKSZOROSÁT fogja kitermelni a saját bérköltségének.

Mária 2013.01.06. 11:32:22

@Lucky Larry Silverstein:

"@Mária: A választókorú népesség 33%-a szavazott a Fideszre.

Ez nem kétharmad, hanem egyharmad.

-A választókorú népesség fele meg otthon maradt, önként."

*

Tehát: a választókorú népesség egyharmada szavazott a Fideszre.

EGY-harmada. Nem kettő.

rezvez 2013.01.06. 11:32:25

@Mária:
"Miféle kétharmados felhatalmazást?

A választókorú népesség 33%-a szavazott a Fideszre.

Ez nem kétharmad, hanem egyharmad."
De a többiek még ennyit sem.
Aki meg nem ment el, az ne most szóljon. Sőt az ő nevükben se nyilatkozzon más, hogy szerinte kire szavaztak volna. :)

Mária 2013.01.06. 11:33:28

@rezvez:

Tehát: a választókorú népesség egyharmada szavazott a Fideszre.

EGY-harmada. Nem kettő.

Szociknak vége 2013.01.06. 11:36:29

@Mária: A véleményt nyilvánítók aránya számít, a véleményt nem nyilvánítók aránya nem.

De nem sajnálom ezt az örömöt tőled, sok más ugyanis nem maradt neked.

Fruka1 2013.01.06. 11:40:45

@midnight coder: "Az tény, hogy megfelelő végzettség nélkül itt igen nehéz lesz melót találni - köszönjétek ezt azoknak a liberós politikusoknak akik anno lehetővé tették a cégeknek hogy indiába, kínába vigyék az ilyen melókat. Ezen egyik kormány sem fog érdemben változtatni."

Nagyon okos vagy, hurrá. DIPLOMÁS és TÖBB DIPLOMÁS emberek vannak munka nélkül.Neked mi a megfelelő végzettség? Ma banánköztársaságunkban az urambátyám remdszerben csak szinte az tud elhelyezkedni, akit bevisznek valahová. Ezt nem tudod? Tökmindegy mi a végzettséged.

gombosg 2013.01.06. 11:41:53

@Dr. Furia:
"Gyanítom hogy sokkal közelebb áll a valósághoz,mint bármiféle ksh adat."

Gyanítom, hogy a Központi Statisztikai Hivatal statisztikái pontosabbak, mint az általad "gyanított" értékek. Lehet kritizálni a módszertant meg egyéb apróságokat, de azért ennyire ne legyünk már elszállva.

"Minderre még rálapátolt az eus válság is,meg olyanok mint a megszűnő hagyományos égők pl,(GE kivonulása)."

Attól eltekintve igaz, hogy a GE Lighting (néhai Tungsram) még mindig gyárt idehaza fénycsöveket.
Persze ez csak szőrözés, mert egy Nokia leépítés valóban fájó. Kár, hogy ez a színvonal, bezár egy gyár, és feje tetejére áll a világ.

@Mária:
"...ám a munkavállaló a SOKSZOROSÁT fogja kitermelni a saját bérköltségének."
Most nem tudom, mit akarsz evvel mondani, de épp ez egy vállalkozás lényege. Kicsit demagóg módon hangzik, pedig általában a rezsi sem kevés.

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2013.01.06. 11:42:22

@kanoc: A zemberek azért csalnak adót, mert a büntetés esélye és a nyereség aránya még mindig megéri nekik.

Mondjuk most a nagy szabad életünkben még mindig sokkal több adót fizetünk, mint mondjuk a sötét középkorban tették azt a szolgasorban élők (tized az egyháznak, kilenced a földesúrnak, és néhány különadó, de még így is sokkal kevesebb, mint most).

Az adó bevallásra is voltak nagyon jó ötletek, pl. Szent László Király Dekrétomainak Első Könyvének 40. fejezete (www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=354) szerint a tizedet bevallásra kell befizetni. Viszont, ha valaki szerint csaltál, és bizonyítani tudta, övé volt a tized, a maradék ment büntetésként adóba. Ha nem tudta bizonyítani, akkor vele járnak el hasonlóan, vagyis tied volt az ő tizede, a többi ingósága ment adóba.

Persze akkor sokkal könnyebb volt a vagyont felmérni, nem voltak cégek, csak személyek.

Mária 2013.01.06. 11:44:41

@MetroGoldwinMayer:

"A véleményt nyilvánítók aránya számít"

*

Neked.

A tény ezzel szemben az, hogy a választókorú népesség egyharmada szavazott a Fideszre.

EGY-harmada. Nem kettő.

Akárhogy is csavargatnád a dolgot.

Csore60 2013.01.06. 11:47:41

@Jankove:

Teljesen egyetértek. A párom élelmiszermérnök, ami ugyebár szép hazánkban nem rossz szakma... elvben. Jól beszél angolul, nemzetközi cégeknél szerzett sok irányú szakmai tapasztalatai vannak, mégis egy éve keres munkát. Interjúról interjúra jár, kismillió helyre pályázik, rengeteg helyen bent volt az utolsó körben... Végül azok lettek e befutók, akiknek ismeretsége volt. Szóval ilyen nagyképű szöveget csak olyan ereszt meg, akinek semmi élettapasztalata. Arról nem beszélve, hogy azoknak is joguk van a tisztességes élethez, munkához, akik nem képesek diplomát, nyelvvizsgát szerezni. Attól, hogy valaki nem diplomás, még ab ovo nem hülye. Szükség van szakemberekre, és (Uram bocsá! ) kétkezi melósokra is. Nemcsak agysebész kell, hanem nővér is, aki lemossa a beteget, megméri a lázát, stb.

Egy társadalom komplex rendszer, nem lehet szelektálni benne, hogy ki kell, ki felesleges teher. Létezik össztársadalmi felelősség és össztársadalmi érdek is. Az a baj, hogy sem egyik, sem másik nem testesül meg a politikában. Szűk hatalmi és pártérdekek mentén zajlik a politika, a "nép, az istenadta nép" meg pont annyira boldog, mint "a barom, melyet igába hajt".

gombosg 2013.01.06. 11:49:31

@Mária:
Nem unod még?
A választási rendszerből következően a mandátumok több, mint kétharmadát szerezték meg. Kétharmad. Fikázd inkább a választási törvényt. Úgyis átszabták már, nem mintha attól jobb esélyeik volnának még egy kétharmadra.

@Fruka1:
Te sem érvelsz, csak demagóg kijelentéseket teszel. Ráadásul úgy tűnik, úgy gondolod, hogy a DIPLOMA mellé JÁR a munka, pedig ez nem így van. Legjobb esetben persze felhozhatnál valami statisztikát, de ez így kevés.

rezvez 2013.01.06. 11:49:45

@Mária: Kedves "Mária" a demokrácia már csak ilyen. A megoldást nem tudom. Úgy kell megváltoztatni a törvényt, hogy ne legyenek 2/3-osak. Vagy csak akkor lehessen változtatni, ha az összlakosság, vagy a szavazati jogú lakosság vagy lehet játszani a számokkal ahogy éppen magunknak kedvezőnek véljük.
Mint ahogy igazságos adótörvény nincs, választási sem lesz.

Fruka1 2013.01.06. 11:51:00

@mahet: "amúgy pedig a "Munkát! Kenyeret!" követelés alapjában véve a kommunista kor öröksége. Az államnak minimális szerepet kellene vállalnia, egyedül az a feladata, hogy a vállalkozóknak lehetőséget adjon munkahelyek létrehozására, semmi több."

Na ez az igazi demagóg szöveg. Persze, az állam csak szedje be a vaskos adókat, de a polgárai felé SEMMILYEN, azaz NULLA kötelezettsége legyen! HURRÁ! DE jó ez nekünk! GONDOLKODJ már légyszíves mielőtt ilyen nettó baromságokat fröcsögsz ide. Nem elég az hogy lehúzza az állam a TB-re a sok pénzt, az ellátás meg a maszek rendelésen van kőkemény pénzekért? Ja, és ez csak egy dolog....

Fruka1 2013.01.06. 11:53:40

@gombosg: Hát tévedsz. Nem gondolom hogy diploma mellé jár a munka, ezt sehol sem írtam. Egyébként diplomám sincs. Légyszi olvasd el mégegyszer a hozzászólásomat, mert nem a diploma benne a lényeg.

Mária 2013.01.06. 11:53:44

@gombosg:

"A választási rendszerből következően a mandátumok több, mint kétharmadát szerezték meg."

*

A fotelek kétharmadába valóban bele tudtak ülni.

Ámde:

a választókorú népesség egyharmada szavazott a Fideszre.

EGY-harmada. Nem kettő.

Fruka1 2013.01.06. 11:57:14

@Csore60: "A párom élelmiszermérnök, ami ugyebár szép hazánkban nem rossz szakma... elvben. Jól beszél angolul, nemzetközi cégeknél szerzett sok irányú szakmai tapasztalatai vannak, mégis egy éve keres munkát. Interjúról interjúra jár, kismillió helyre pályázik, rengeteg helyen bent volt az utolsó körben... Végül azok lettek e befutók, akiknek ismeretsége volt."

Teljesen egyetértek.Sajnos az állások kb. 90%-a ilyen. Én is ebbe a cipőbe járok, hiába a tapasztalat, ha a haveri vonal működik (majdnem) mindenhol....
Saját szememmel láttam ezeket a dolgokat amelyeket leírsz (véletlenül) egy interjún....

gombosg 2013.01.06. 12:00:28

@Fruka1:
Oké, hagyjuk.

"Na ez az igazi demagóg szöveg. Persze, az állam csak szedje be a vaskos adókat, de a polgárai felé SEMMILYEN, azaz NULLA kötelezettsége legyen! HURRÁ! DE jó ez nekünk! GONDOLKODJ már légyszíves mielőtt ilyen nettó baromságokat fröcsögsz ide."

Valószínűleg nem egy idióta barom, hanem a kevesebb állami szerepvállalás mellé kisebb adókat gondolt. Hidd el, nem olyan bonyolult ezt a lehetőséget elképzelni.

Viszont pont ezért nyílik ki a bicska a zsebemben, mikor Orbán "önfenntartó felsőoktatásról" beszél, mert úgy akar kritikus területen állami szerepvállalást csökkenteni, hogy a másik oldalon semmit nem ad vissza.
Ráadásul az oktatás fenntartása lótúró a már említett nyugdíjkassza-hiányhoz képest. Csak ezt a tényt szerintem egyik párt sem meri a retorikájában felvállalni, mert rengeteg szavazótól esne el.

@Mária:
Tagadta ezt bárki is? Vagy nem értem. Túl bonyolult a témához hozzászólni, hogy 6 HSZ-edből 5 ugyanazt ismétli?

Mr. Waszabi 2013.01.06. 12:01:20

@Mária: hát ez azért nem ilyen egyszerű. Ugye azzal kezdődik egy cég, hogy valaki beleteszi a dellát. Beruház. Meg a tudását, az se mellékes.
Aztán marketing tevékenységet folytat, kialakítja a termelési, logisztikai és értékesítési folyamatot. Ez megint rengeteg pénzbe kerül és bevétel még sehol, haszon meg pláne. Mindezen folyamatok során igen sok dolgozónak ad munkát és bért, közvetlenül vagy közvetve, akik örülnek a munkájuknak és a pénznek, amit kapnak. Amikor már gurul a szekér, a cég akkor realizálhat hasznot mindezen. A beruházás/megtérülés képletet nem annyira szereti látni a dolgozó, aki a cég építkező szakaszában, azaz nettó veszteséges évei alatt is megkapja bérét, meg a profit időszakában is. Utóbbi időszakban hajlamos iriggyé válni s elfeledkezni arról, hogy a kockázatvállalás időszakában ugyanúgy fizette őt a cég, mint később.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.01.06. 12:06:40

@Mária:

"a munkavállaló a SOKSZOROSÁT fogja kitermelni a saját bérköltségének"

Akkor elég ostoba a munkavállaló hogy bérmunkában dolgozik: legyen független vállalkozó és akkor övé a SOKSZOROS bevétel.

Fruka1 2013.01.06. 12:08:29

@gombosg:" hanem a kevesebb állami szerepvállalás mellé kisebb adókat gondolt."

Oké kissebb az adó, és ki fogja fizetni az államadósságot?
Akkor sem lenne kisebb az adó, ha az állam kevesebb, vagy minimális szerepet vállalna a társadalomban.Persze lehetne kevesebb pl. az állami foglalkoztatás, és több , még több a munkanélküli. Melyik jobb?

Fruka1 2013.01.06. 12:17:34

@Mr. Waszabi: "Utóbbi időszakban hajlamos iriggyé válni s elfeledkezni arról, hogy a kockázatvállalás időszakában ugyanúgy fizette őt a cég, mint később."
Értem az érvelésedet, így van ahogy leírtad (bár mindet nem idéztem be), de azért ne sajnáljuk a cégeket annyira. ŐK nagyon jól előre megtervezik ezt a megtérülés dolgot, és a veszteség évében (és nem éveiben, mert az már nem jól megy ha így van) kifizetett (nyomott) bér az neki busásan vissza jön.....Ha nem így lenne, a befektetők nem adnák oda a "dellát", hogy fogalmazzak a te írásod alapján.

gombosg 2013.01.06. 12:19:10

@Fruka1:
Most erre egy jobbos, piacgazdasági szemléletű azt mondaná, hogy a kevesebb adó gazdasági fellendülést indít be.
Mondjuk egyszerűsödne az állami bürokrácia, persze ehhez rendszerszintű átalakítások szükségesek.

A piacgazdasági szemléletű ember szerint a közszolgák tudjanak elhelyezkedni a versenyszférában is. Ha van igény a munkájukra.

A felszabaduló pénzből lehet adót csökkenteni, az államadósság kamatának fizetése mellett.

Az átláthatóbb állami működés és a rendszerszintű átalakítások miatt csökkennek a korrupció, és a lobbizásból, személyre/cégre szabott törvényhozásból fakadó piactorzulás költségei.

A gazdasági növekedés miatt az államadósság lassan inflálódik, visszafizetésről álmodni felesleges, a lényeg, hogy a kamatok mértéke lassan elinflálódik, amennyiben nincs hitelfelvétel.

Nekem valamennyire szimpatikus a piacgazdasági szemléletű ember véleménye, bár garancia semmire nincs, és egy ilyen folyamat során sokan rosszul járnának, és különben is, ezt ortodox gazdaságpolitikának hívják.

Egy dolgot kivéve: az én kedvenc unortodox lépésem, hogy nagy betűkkel íratnám bele a gránitszilárdságú alaptörvénybe, hogy AZ ÁLLAMKASSZA NEM LEHET HIÁNYOS, tehát a hitelfelvétel minden évben kisebb, vagy egyenlő, mint NULLA.

Kismacska (BELLA) 2013.01.06. 12:20:47

@Calden:

A kétharmad a mai szavazó lakosság igazából 53%-a.

2,7 millió hülyebarom fideszesbuzi szavazat + 2,8 millió lusta disznó, seggét fel nem emelni akaró passzív = Fidesz kétharmad. Ebből áll össze.

Úgyhogy messze nem kétharmad a 2,7 millió a 8-hoz képest.
De ha valaki leszarja és kétharmadot passzívkodik egy ilyen, köztudottan kártékony minihitler-miniduce-nak, hát... remélem, aki itt kritizálja a jelen kormányt, elment szavazni legalább - a Fidesz ellenében!

Fruka1 2013.01.06. 12:23:07

@gombosg: "Egy dolgot kivéve: az én kedvenc unortodox lépésem, hogy nagy betűkkel íratnám bele a gránitszilárdságú alaptörvénybe, hogy AZ ÁLLAMKASSZA NEM LEHET HIÁNYOS, tehát a hitelfelvétel minden évben kisebb, vagy egyenlő, mint NULLA."

Ez így van, teljesen egyetértek.Bár a korábbi összes kormány is hasonló dolgot tett volna, talán ma nem lenne ennyi probléma a gazdaságban, és a társadalomban.

gombosg 2013.01.06. 12:23:31

@Fruka1:
Mi az, hogy előre megtervezett megtérülés? Az olyan, mint az előre megtervezett lottószámok?

A gazdaság csak növekedne, ha minden úgy menne, ahogy előre megtervezik. Lásd Matolcsy jóslatait. :)

Az elinduló vállalkozások kétharmada, háromnegyede nem éri meg az ötödik évét. Tervezés ide vagy oda, ilyen az üzleti élet. A befektetők meg bukják a pénzt, legyen szó milliókról vagy milliárdokról.
(Most nem az állami megrendelésekből élő, félkorrupt cégekről beszélek.)

Fruka1 2013.01.06. 12:33:18

@gombosg: "A piacgazdasági szemléletű ember szerint a közszolgák tudjanak elhelyezkedni a versenyszférában is. Ha van igény a munkájukra."

OK, ez így szép és jó. De mit tegyenek ,ha nincs rá igény? Az állam mondjuk nem fogja/akarja/tudja (majd) foglalkoztatni, a versenyszféra meg most avval van elfoglalva, hogy "ki tud még kevesebb embert foglalkoztatni" című színdarabot rendez.
Nos akkor mi lesz ezzel a rengeteg emberrel aki nem talál, talán jó része önhibáján kívül nem talál, munkát?
Kidobja őket a kukába a társadalom/állam? Nem kellene az államnak valami kézzelfoghatót tenni ez ügyben? (közmunkát hagyjuk, az egy vicc, a támogatásokat meg lenyúlják , és nem arra megy el)
Szóval a versenyszféra nem igazán akarja foglalkoztatni az onnan érkezőket, és ez nagy baj szerintem...

rezvez 2013.01.06. 12:36:41

@Dr. Nélküli Vitéz Kismac (BELLA): Az írásod stílusából ítélve te is Fidesz szavazó vagy! :)
Esetleg van egy ugyanolyan szavazója az ellenzéknek is. :)

Fruka1 2013.01.06. 12:39:25

@gombosg: Az előre tervezett megtérülés azt jelenti hogy a cég indulása előtt, a tervezés időszakában felmérik a költségeket, (várható) megrendeléseket, beruházást meg mindent, és megtervezik hogy az adott beruházást mikorra tudják úgy felfuttatni, hogy az már nyereséget is hoz.Ez az autóiparban pl. így van , nagyon jól leírja az ISO/TS 16949 autóipari szabvány az ezzel kapcsolatos fázisokat, lépéseket, ha érdekel...

Kismacska (BELLA) 2013.01.06. 12:40:08

@midnight coder:

A kommented első részével egyetértek, a másik csak szimplán hülyeség.

A tőke oda megy, ahol számára kedvező feltételeket kínálnak. Különben ide is jönnének MÉG MA IS befektetők, mint ahogy annyi befektetés se történik, hogy az ÉCS-t kitegye legalább.

És ehhez elég lenne, ha képes lennél beleképzelni magad egy cég managerének, tulajának helyébe: ha van egy ország, mondjuk Németország, ahol jelenleg termelsz, rohadt magas költségen, és van egy másik ország (Kína), ahol minden sokkal olcsóbb, főleg a munkaerő, akkor nyilván szeretnél minél kevesebb költségen minél nagyobb hasznot realizálni - ez mindenütt így működik.

Ha nem támogatod (mint ország) a tőke beáramlását kedvező, finom feltételekkel (adókedvezmény, KISZÁMÍTHATÓ, STABIL gazdasági környezet), akkor nem fog odamenni a tőke. Simple is that.

Lehet ellene lázadni, úgy, olymódon, mint a földrengés vagy vulkánitörés ellen - hogy ez így meg úgy nem jó, de ez van. Ez a tőke viselkedése, megszoksz, vagy megszöksz.

Orvbűnnek az egyik legnagyobb bűne, hogy megakadályozza (MINDKÉT KORMÁNYÁN), hogy tőke áramoljon be az országba. Anno jópár autóipari beruházást NEM ide hoztak Orvbűn miatt, hanem Szlovákiába.

Most se jön ide a kutya se. Egyetlen nagyberuházást avattak fel, ez a Mercedes gyár, amit még Gyurcsány bulizott ki nekünk.

Ez a faszfej (Orvbűn miniduce) azzal, hogy elvette a VALÓBAN fogyasztóktól a jövedelmet, megbénította a banki hitelezést, labilis, na ma eldöntöm reggel, délre már törvény van belőle politikájával megölte a gazdaságot gyakorlatilag.

Ma nagyobb a recesszió, mint a válság legkeményebb évében. Ez tény.

4% IMF hitel felvételével szemben 10%-on finanszírozza az országot. Minden ellen harcol, és amit megvéd, azt tönkreteszi. Ahogy az országot is folyton védi. Látjuk az eredményt.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.01.06. 12:40:43

@Fruka1:

"Ez így van, teljesen egyetértek."

Az USA-ban törvény van a szövetségi államadósság felső határára... és a törvényhozás rendszeresen meg is emeli azt a határt.

Obama elnök épp' tegnap nevezte "mesterséges problémának" az államadósság határának emelését: szerinte azt a törvényhozásnak minden további vita nélkül meg kellene tennie, hiszen anélkül "nem tudja fizetni a számláit a szövetségi kormányzat".

Kanada legnyugatibb tartományában, Brit Kolumbiában törvény mondja ki hogy egy iskolakörzeti bizottság nem fogadhat el deficites költségvetést. Mégis megtette az egyik tavaly ősszel; az oktatási miniszter fel is oszlatta a kérdéses bizottságot, és miniszteri biztost nevezett ki hogy igazgassa a kérdéses iskolai körzetet a következő választásokig (amire 2014-ben került volna sor). Ez a döntés végül is megváltoztatásra került annyiban, hogy új iskolabizottsági választást írt ki a miniszter 2013 novemberére... ahol ismét jelöltethetik magukat azok akik megszegték a törvényt és ha újraválasztásra kerülnek, ismét megszeghetik azt azáltal, hogy deficites költségvetést fogadnak el, amiért ismét elbocsátják őket stb. stb.

Ha a politikusok nem akarják megkötni a saját kezüket abban hogy deficites költségvetéseket hozzanak (márpedig nem akarják, hiszen a hatalmuk abból származik hogy mennyi közpénzt képesek elkölteni), akkor nem is fogják. Még ha meg is próbálják _más_ politikusok kezét megkötni, az sem feltétlenül sikeres, ahogy az előbbi példa is mutatja.

mirx 2013.01.06. 12:41:34

@Pasztilla01: Egyetértek. A harmadik mondatnál adtam fel. A posztíró még a logikailag ordító helyekre sem teszi ki a vesszőt, folyik össze az egész. Hogy a pont után miért akkora truváj megnyomni a szóközt, az meg aztán teljes rejtély.

Kismacska (BELLA) 2013.01.06. 12:42:05

@rezvez:

Jézus!
Ne sértegess, kérlek!

1998-ban szavaztam legutóbb a Fideszre...
Sajnos hatalomba is segítettem.

Nem vagyok rá büszke...

emzéperiksz 2013.01.06. 12:45:34

@midnight coder: OMG, mintha matematikusokat meg fizikusokat keresnének itt ezerszámra az országban. Semmilyen munka nincs, matematikusoknak és fizikusoknak való sincs.
Recesszió van, és csökkenő belső fogyasztás, aranyom, köszönhetően a piros pöttyös seggű tündérmesésnek meg a főnökének, ilyen helyzetben a cégek lefelé építenek, nem új munkahelyeket teremtenek.

Fruka1 2013.01.06. 12:46:45

@Dr. Nélküli Vitéz Kismac (BELLA): "1998-ban szavaztam legutóbb a Fideszre...
Sajnos hatalomba is segítettem.

Nem vagyok rá büszke..."
Ezzel most sztem sokan vannak így, csak ők nem vallják be. De sajnos a mai politikai elit többi része sem találja/találná a megoldást. Csak szimplán elszúrták közösen az elmúlt huszonakárhány évet, vele együtt a jelenünket és a gyerekeink jövőjét.

rezvez 2013.01.06. 12:50:54

@Dr. Nélküli Vitéz Kismac (BELLA): "Ne sértegess, kérlek!"
De miért kell itt "hülyebuzizni"? Legalább Te magad miatt ne süllyedj odáig.

2013.01.06. 12:58:33

@gombosg:

"hogy AZ ÁLLAMKASSZA NEM LEHET HIÁNYOS, tehát a hitelfelvétel minden évben kisebb, vagy egyenlő, mint NULLA."

A kérdés az, hogy mi legyen pl. a nyugdíjbiztosítási, egészségbiztosítási alapokkal, amelyeknél emberemlékezet óta már az előirányzatot is csak deficitesen lehet tervezni, de még így is folyamatosan csúszik le a színvonal.

Persze meg lehetne oldani azt is, hogy pl. az egészségbiztosítást csak a járulékbevételek erejéig finanszírozza az állam, ha nem fizet a nép elég eü. járulékot, akkor bezár a bazár, oldja meg mindenki magánúton, ahogy tudja. Van olyan ország, ahol ez működik.

Kismacska (BELLA) 2013.01.06. 13:05:52

@midnight coder:

Az emberekről is azt tudom mondani, olyan, mint a tőke. A tudás is tőke. Ha itt nem kedvezőek a feltételek, elmegy.

Egyszerű: biztosítsák, hogy az egyik legnehezebb egyetem elvégzése után kapjon a kiekrült fiatal orvos is annyit, mint a kikerült fiatal közgazdász, biztosítsanak félnormális munkakörülményeket, előreláthatóan építhető jövőt - és akkor marad.

Jómagam is külföldi lehetőségre várok - általában oda pályázok. Nem orvos, hanem informatikus vagyok, két nyelvtudással. Itthoni bérből is meg tudnék élni - igaz, előrehaladni, félretenni nem, de megélni, elég jó szinten igen, anyagi gondjaim nem lennének, nincsenek.

De ezeket az állapotokat nem bírom nézni. Tudom, honnan, milyen mínusz anyagi lehetőségek közül jövök. És látom, hogy anno, 8 évvel ezelőtti bérem (80k brutt) akor 65 nettója (2010-ben is azért még 62) most olyan 52k-t eredményezne.

Ha belegondolsz, hogy azon a szinten HAVI 10 ezer forintot vettek el az emberektől úgy, hogy az árak is kurvára emelkednek...

Síma az ügy: elmész innen, mert itt még vegetálni se tudsz a kinti mosogatós, vagy épp legalsó szintű munka meg 5x-6x többet fizet.

Szóval amíg a legürizett 8-10-12 óra mellett nem lehet ELŐREJUTNI - értsd ez alatt nemcsak a rezsi+kaja költséget, hanem a szabadidőt - esetleg egy mozi egy színház - egy-két ruhadarabot, hanem a megtakarítást is, addig lesz elvándorlás.

És senkit nem tudok ezért hibáztatni. Egyszer élsz, ez az életed van, rohadtul nem mindegy, hogy éled le. Miért adjak az országnak mindent, amikor az ország szart se ad, csak elvesz?! Már a többször adózott jövedelmemből is tranzakciós adót vonnak meg még ki tudja mit...!

(Mindenkinek fizet az adófizető óvodát, iskolát, középiskolát, azok se menjenek el, mert vissza kell fizessék! Vagy nem? Ez csak az orvosokra (egyéb diplomásokra) igaz?!

Rövidlátó látásmód az, amit képviselsz szerintem...)

gombosg 2013.01.06. 13:15:54

@tff:
"Persze meg lehetne oldani azt is, hogy pl. az egészségbiztosítást csak a járulékbevételek erejéig finanszírozza az állam, ha nem fizet a nép elég eü. járulékot, akkor bezár a bazár, oldja meg mindenki magánúton, ahogy tudja. Van olyan ország, ahol ez működik."

Fájna, az biztos. Viszont addig egyetlen gazdaságpolitikus ne merje a szájára venni a "fenntartható költségvetés" kifejezést, amíg nem biztosított, hogy nem költünk többet, mint amennyi befolyik.

Mit akarunk? Azt, hogy egy álomvilágban éljünk, és mindenki elhúzzon, aki kicsit is alkalmas rá, hogy idehaza gazdasági fejlődést (nem is feltétlen növekedést) produkáljon?

otgorbebogre 2013.01.06. 13:17:47

@midnight coder: ja azt hiszem a kormany epp azon ugykodik hogy a tanulas lehetoseget is elvegye a szegenyebb emberektol. Magyarorszag mi igy szeretunk! Viszont lehetne progressziv adozas es abbol lehetne oktatast finanszirozni (atkepzest stb) es lehetne a vallalatoknak ha betelepulnek elengedni adot. (igen nem extra profit adot nekik!)De mi harcolunk a multik ellen es a penzta felso tizezer zsebeben hagyjuk hadd menjenek Sielni Franciaorszgba amig emberek eheznek es az utcan laknak. (ja bocs a hajlektalanokat majd jol alkotmanyilag eltakaritjuk a kozteruletekrol mert a Fideszesek szerint csunya a latvany es a buz szurja az elokelo orrukat)

emzéperiksz 2013.01.06. 14:37:34

@otgorbebogre: Pontosan. Vagy ha nincs pénze, akkor vegyen fel diákhitelt, aminek ugyan most akciós jelleggel kurva alacsony a kamata, de minden épeszű ember tudja, hogy a kamattámogatást az állam nem fogja tudni hosszú távon finanszírozni.
3-5 millió forintokat fog felvenni egy diák, a módosabbaknak is megéri inkább felvenni, mint a megtakarításból finanszírozni a tanulmányokat. Ha csak 5 százalékpont évente a támogatás, és évente 40-50 ezer diák veszi fel a hitelt, ami reális forgatókönyv, tíz év után ott lehet a rendszerben 500 ezer diákhiteles átlagosan 3 milliós tartozással. Ez összesen 1500 milliárd forint. Ha csak 5 százalékpont az állami támogatás ennek a hitelnek a kamatán, az évente 75 milliárd forint. Ebből a pénzből röhögve ki lehetne fizetni annak az 50 ezer diáknak a tanulmányi költségét egy évre, akiét nem akarják, sőt akár kétszer ennyiét is. Tipikus rövidlátó, a jövőt felélő, utánunk az özönvíz szintű gondolkodás a kormányé.

emzéperiksz 2013.01.06. 14:42:03

@tff: Az mindenképpen szégyen, hogy a normálisan, bejelentve dolgozók bruttó bérének a 10 százaléka odamegy, egy átlagos, dolgozó magyar állampolgár így évente 1000 euró körüli összeget fizet be. Ezért cserébe egy trágya szar, amit ellátás címén kap, holott civilizált nyugati országban ennyi pénzből csilivili magánbiztosítása lehetne, amivel a Telki kórháznál rosszabb helyre be sem rendelnék, és még a fogorvosi kezelését is fizetné a biztosító.
Az a baj, hogy a többség nem fizet ennyit, sőt semennyit. Nem lenne az ördögtől való gondolat, hogy a nyugdíjakból vonjanak 10 százalék eü-járulékot, végül is a nyugdíjasok is használják az eü-t, sőt ők használják csak igazán. Nekik is érdekük lenne, hogy ne legyenek olyan hosszú várólisták, jobb legyen az ellátás színvonala.

Mr. Waszabi 2013.01.06. 15:14:00

@Fruka1: hát ez pont nem igaz. Mondom ezt vezetőként az x-edik cégnél. Mese habbal, ha így érthetőbb. Minden cég növekedésre tör a piacon, ami több munkát és több alkalmazottat is jelent. Amikor leépít, akkor az azt jelenti, hogy nem jól mennek a dolgok, szűkülnek a lehetőségei. Nagyon egyszerű matek ez. A vezetők nem tűznek ki túlzott terveket, eléggé előrelátóak, átgondoltak, lehetőleg arra terveznek, amit ki tudnak számítani. Hogy meg is valósuljon lehetőleg.
Vélelmezni, hinni nem érdemes erről, mert a cégvezetők tényekre alapoznak. Annál az egyszerű oknál fogva, hogy ők is minél kevesebb kockázatot szeretnének vállalni, mivelhogy el kell számolniuk a részvényesek, tulajdonosok felé. Ha a menedzsment nem tudja hozni az általa tervezett számokat, akkor a közgyűlés, vagy már az IT meneszti őket. Vagy nem kapják meg a szerződés szerinti jutalmakat. Nem bonyi ez, mindenki a fejlődésben érdekelt. Szóval az az extra profit, amit szépen elhittél Orbánnak, az sosem létezett.
Ugyanis a befektetési oldalt az ő szájából sosem hallottad.
A nuygateurópai cégközpontok euróban számolnak. Ott már nem látszik, hogy melyik ország, milyen hendikeppel indul, csak az összegek számítanak. És alacsonyabb termelékenységünk, piacunk alacsonyabb fizetőképes kereslete miatt akkor is kevéssé hatékonyak vagyunk, ha a gazdaságpolitika ideális a körülménykehez képest. Hát még ha nem az, mit jelenleg.
De nem akarom tényekkel megzavarni a hitvilágodat, mindenki azt hisz, amit akar. Csak ne csodálkozzon, hogy nem úgy köszönnek vissza a dolgok az életben, amiként hiszi. Ebből is lehet tanulni, csak kellemetlen és sok idő megy el vele feleslegesen.
Úgy is fogalmazhatnám, hogy a piaci szférában megtanulja az ember, hogy a hazugság nem kifizetődő. Mert a teljesítménynek látszania kell. Csak a politikában lehet hgazudozni, vetíteni, mert ott nem kérik számon oly szigorúan. Akárcsak a lopást.
Kegyetlen a világ? Nem. Csak a valósággal nem szeretnek szembenézni az emberek. De ez magánügy, mindenki magának csinálja.
Jelzem, senki nem fizet nekem azért, hogy ilyeneket írok, s jobb sem lesz nekem ettől semmi. Ezen azért érdemes elgondolkodnod. Hit versus tények.

Mr. Waszabi 2013.01.06. 15:31:52

Érdemes elgondolkodni azon, hogyan jutottunk el a 90-es évek elején sokat hangoztatott vékony állam - erős gazdaság szlogentől az államközpontúságig. Tettünk egy vargabetűt a szocializmus óta, aminek vége sajnos visszakanyarodik oda. Mindez az emberek türelmetlensége okán történt így. Értelmes ember nem hihette, hogy alig 10-20 év alatt utolérhetjük a fejlett nyugati országok életszínvonalát. Érdemes megnézni, hogy nálunk kicsit öregebb demokráciáknak is (Görögország, Portugália, +10, +15 év előny) komoly gondjaik vannak. Itt pedig 10 év után mindenki lelazított, élén Orbánnal. Aki emlékszik, a Horn kormány végéig kemény élet volt. Nem volt hitel, és az állam is kevesebbet költött. Az Audik meg a kormányzati költekezés csak az I. Orbán kormány idején honosodtak meg az állami szektorban. A szocreálból örökölt 16 millárd dolláros államadósságból Orbán 7 milliárdot örökölt, amin még csökkentett egy picit. És ő a gazdasági zseni? Aztán mitől?
Az Antall és Horn kormányok idején fizette vissza az állam az örökölt adósság felét. Arról kuss van. A Bokros egy rohadt szemét, mert megcsinálta azt az intézkedés csomagot, ami hosszútávra megalapozta volna az ország gazdasági versenyképességét.
De midnebből csak a politikai mémgyártásra emlékeznek az emberek, mert Orbán ezt sulykolta a fejükbe 14 éven át. Azt mondom, megérdemlik a szívást, ha ennyi időn át hiszékenyek voltak s nem használták a fejüket arra, amire való. Nem vagyok szemét, de a hülyeséget nem lehet gyógyszerrel kezelni, azon csak a saját tapasztalat segíthet a saját bőrön. Hát most itt az alkalom, lehet kóstolgatni, amit főztek az emberek. Nem tetszik? Hát legközelebb nem ilyet kell főzni. Ennek fényében igencsak balfék személet, hogy MSZP vagy FIDESZ legyen-e legközelebb, azon az alapon, hogy melyik milyen lelki sérelmeket okozott az embereknek. Jóllakott embernek a politika szórakozás, elvi kérdés, mint rendes országokban ez megfigyelhető.
Ezzel szemben itt politizálás van önmagában, jóllakás meg sehol. El kéne ezen gondolkozni, hogy miért van ez így és azon is, hogy e tekintetben ki, mikor, mekkorát és miért hazudott. Jelen pillanatban II. Orbán viszi a prímet, semmi nem valósult meg ígéreteiből 2,5 év alatt, sőt.

2013.01.06. 15:50:15

@Énvezettem?:

Pontosan. Magyarországon az emberek azért csalnak adót, mert többnyire jogi és erkölcsi következmények nélkül megtehetik. Ezen túlmenően minden csak mellébeszélés, meg önigazolás.

Ráadásul amíg az adócsalás Magyarországon erkölcsileg teljesen elfogadott, addig törvényileg is nehéz ellene fellépni.
Ha az USA-ban valaki elkezdené magyarázni, hogy "én kérem nem fizetek adót ennek az államnak, mert sok a korrupció, horror magasak az adóink Delawarehez képest, meg egyébként is csak fegyverkezésre költenénk, hogy leigázzuk a 3. világot", hát az igen gyorsan bilincsben vinnék az elmekórtani intézetbe.

Van olyan ország, ahol ügyvéd nem vállalja el az adócsalók védelmét, annyira megvetett bűncselekmény erkölcsileg, nálunk viszont valami észak-balkáni, ungarise betyáros, talpraesett mentalitásnak tartják az emberek.

Fruka1 2013.01.06. 17:09:09

@Mr. Waszabi: "hát ez pont nem igaz. Mondom ezt vezetőként az x-edik cégnél. Mese habbal, ha így érthetőbb. Minden cég növekedésre tör a piacon, ami több munkát és több alkalmazottat is jelent. Amikor leépít, akkor az azt jelenti, hogy nem jól mennek a dolgok, szűkülnek a lehetőségei."

Kedves Waszabi!
Ki beszélt leépítésről? Légyszíves olvasd el a hsz-emet mégegyszer. Ez az egyik. Másik hogy "vezető"-ként biztosan tudod, hogy egy cég nem csak akkor csökkent létszámot egy cég, ha beszűkül a piac. Hanem akkor is , ha egy beosztást úgy ítél meg, hogy összevonható egy másikkal.Sőt, ezt is biztosan tudod, hogy a növekedését sem mindig több emberrel végzi, hanem lehet úgy is hogy a meglévő létszámot csoportosítja.
Ha gondolod priviben konkrét céget is akár megírhatok példának.

Fruka1 2013.01.06. 17:11:19

@Mr. Waszabi: "Szóval az az extra profit, amit szépen elhittél Orbánnak, az sosem létezett. "

Kedves Waszabi!
Rossz hírem van, nem hittem el semmit Orbánnak, sem másnak. Ezt (sem) tudom honnan vetted.

Fruka1 2013.01.06. 17:13:46

@Mr. Waszabi: "De nem akarom tényekkel megzavarni a hitvilágodat, mindenki azt hisz, amit akar. Csak ne csodálkozzon, hogy nem úgy köszönnek vissza a dolgok az életben, amiként hiszi. Ebből is lehet tanulni, csak kellemetlen és sok idő megy el vele feleslegesen.
Úgy is fogalmazhatnám, hogy a piaci szférában megtanulja az ember, hogy a hazugság nem kifizetődő. Mert a teljesítménynek látszania kell. Csak a politikában lehet hgazudozni, vetíteni, mert ott nem kérik számon oly szigorúan. Akárcsak a lopást.
Kegyetlen a világ? Nem. Csak a valósággal nem szeretnek szembenézni az emberek. De ez magánügy, mindenki magának csinálja.
Jelzem, senki nem fizet nekem azért, hogy ilyeneket írok, s jobb sem lesz nekem ettől semmi. Ezen azért érdemes elgondolkodnod. Hit versus tények."

Kedves Waszabi!

Ezt sajna nem értem, zavaros az egész. Ha lehet kicsit konkrétabban fogalmazz.

Fruka1 2013.01.06. 17:18:10

@Mr. Waszabi: "De nem akarom tényekkel megzavarni a hitvilágodat, mindenki azt hisz, amit akar. "
Kedves Waszabi!
Nem , nem zavarod a hitvilágomat, sőt élvezem a hsz-eidet olvasni. Van benne igazság, sok -sok értelmes dolog. Van egy két dolog amit keversz, vagy félreértesz, de megbeszéljük.....

Mr. Waszabi 2013.01.07. 19:37:57

@Fruka1: én kérek elnézést, ha nem hallatszanak ki a részletek, csak a konklúzió, és emiatt nem világosak egyes összefüggések. Meg a kissé pikírt stílusért is. Már az agyamra megy, hogy a napi gazdasági gyakorlatot, ott alkalmazott összefüggéseket, tényeket hetente 5 posztnál kellene leírni, szemben olyan állításokkal, amiket a kommentelők, posztolók politikusoktól halottak, vagy csak olavastak valahol, de akiknek semmiféle piaci gyakorlatuk nincsen, nem műveltek sem kereskedelmet, sem marketinget, se gyártást, bankot, deviza- vagy értékpapírkereskedelmet, vagy élelmiszer ipart sosem.
Jelen kormány tagjai közül egyik sem csinálta a fentebb soroltak egyikét sem soha, a gyakorlattal bíró közgazdászokra meg nem hallgatnak, még a jobboldaliakra sem, a kormányközeli gyakorlati szakembereket pedig lényegében mellőzik. Vargára, Járaira gondolok elsősorban.
Mennyiben lehetnek megalapozottak tehát a kormánytagok, államtitkárok isteni kijelentései bármelyik témában? A választ bárki kikövetkeztetheti, ah végig gondolja, hogy mondjuk a saját lakása felújítását egy ígérgetős, ám ellenőrizhetetlen vállalkozóra bízza, vagy egy referenciákkal bíró gyakorlottra.

Biztosan ismered a viccet, amikor a férj rajtakapja a feleségét a tv szerelővel, az asszony meg bedobja a mentő kérdést a hápogó férjnek: ugyan már drágám, nekem hiszel inkább, vagy a szemednek?
A hit úgy került a képbe, hogy szerintem a gazdaságpolitikáról, annak sikerességéről való kormányzati hazudozást, illetve az ezekkel elhitetett emberek imigyen kialakított hitvilágát senki nem változtathatja meg, csak ha a csalfa asszony helyett a szemüknek (=pénztárcájuknak) hisznek.
Tényekkel tényeket lehet szembeállítani, konkrétumokkal, vélelmeket, hitet valami ismeretlenben, azt nem.
Amit meg lehet mérni, azt mérjük meg, amit meg lehet tudni, azt tudjuk meg. Ez bármilyen döntés hatékonyságának az alapja, pláne a gazdaságban. Minél több konkrétum van a kezünkben egy döntéshez, annál kisebb kockázatot kell vállalni, annál valószínűbb, hogy a tervek megvalósulnak. Nos, ennek ékes ellenpéldája Matolcsy és az NGM, amelyik utólag végez nagy ritkán hatástanulmányokat, de esemény előtt sosem. Mert ők tudják, mert hisznek benne. A piacon meg pont fordítva van, enélkül nem vág bele senki semmilyen beruházásba. Kft-nél nagyobb cégeknél a vállalat igazgatója nem egyedül dönt, jóvá kell hagyatnia az IT-vel, közgyűléssel üzleti terveit bizonyos összeghatár felett mindenképp. Pénzintézeteknél a változásokat be kjell jelenteni a PSZÁFnál is, gyakorta pedig állsáfoglalást kell kérni a döntés előtt. Hogy ne fusson jégre. Ehhez viszont alá kel támasztania elképzeléseit valós számokkal, amit a fent említett felügyeleti szervek ellenőriznek. Vagyis nem hazudozhat, mert kiderül hamar és annak kirúgás a vége általában. Így értettem, hogy hazudni a számokról, azt csak a politikában lehet, az üzletben nem.

Fruka1 2013.01.08. 14:26:07

@Mr. Waszabi: "A hit úgy került a képbe, hogy szerintem a gazdaságpolitikáról, annak sikerességéről való kormányzati hazudozást, illetve az ezekkel elhitetett emberek imigyen kialakított hitvilágát senki nem változtathatja meg, csak ha a csalfa asszony helyett a szemüknek (=pénztárcájuknak) hisznek. "

Kedves Waszabi!

Válaszod nagy részével egyetértek, viszont továbbra sem értem azt hogy miért az én hsz-emhez kaptam a hitvilágos dolgot. Én semmit sem hiszek el a politikusoknak, főleg nem a nagy bűvésznek (Korbán és csapata)
Erre a csapatra nem szavaztam soha, én csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy a politika el...szta az életünket, a gyerekeink jövőjét, úgy általánosságban.
Tehát a hsz-eddel, ezen részével (a korábbival) sztem csak annyi a gond, hogy nem nekem kellett volna címezned, volt ott sok más elvakult "hitvilággal" rendelkező emberke, talán náluk ez jogos lett volna, helyretenni a dolgokat.Bár ők nem fognak változni.....

Szúrófény 2013.01.14. 14:09:40

@otgorbebogre: Újraolvasás Pázmány Péter!
Amely országban a gonosztevők büntetés nélkül maradnak, gyilkosságok, ragadozások, minden Istentelenségek eláradnak (privatizáció, olajmaffia) , melyekért veszedelemre bocsátja Isten az országot…Mivel sokszor a kis lopót a nagy lopók felakasztják: sokszor aki sokat lop, aranyláncot visel, aki keveset, kenderkötélen függ. Pázmány Péter (Ma annyira szégyentelenek, vagy tudatlanok, mesterségük címerként hordják!)
süti beállítások módosítása